آزمون ورودی تیزهوشان ششم به هفتم

آزمون ورودی تیزهوشان ششم به هفتم
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyva1

ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم از طریق سایت azmoon.medu.ir انجام می پذیرد. به طور کلی حدود یک ماه پس از زمان برگزاری این آزمون نتایج مربوطه به صورت اینترنتی منتشر خواهد شد. دانش آموزانی که موفق به کسب نمره خیلی خوب در تمامی دروس و یا کسب نمره خوب در حداکثر یک درس پایه ششم شدند، واجد شرایط شرکت در این آزمون هستند.

 

 

آزمون تیزهوشان ششم به هفتم هر ساله توسط وزارت آموزش و پرورش و جهت شناسایی استعدادهای برتر برگزار می گردد. کلیه دانش آموزان پایه ششم ابتدایی واجد شرایط شرکت در آزمون تیزهوشان ششم به هفتم می توانند اقدام به تکمیل فرم ثبت نام خود نمایند. با سنگین شدن رقابت در آزمون تیزهوشان، دانش آموزان ششم برای ورود به این مدارس راه سختی را در پیش رو دارند.

اولین قدم پیش روی دانش آموزان برای شرکت در آزمون تیزهوشان ششم به هفتم، تکمیل فرم ثبت نام به صورت کامل و دقیق است. یکی از مهم ترین عوامل راهیابی به این مدارس کسب حد نصاب امتیاز لازم در آزمون تیزهوشان پایه هفتم می باشد. به دست آوردن این امتیازات وابسته به عملکرد تحصیلی دنش آموزان در پایه های پنجم و ششم ابتدایی است. در ادامه با مواردی همچون زمان ثبت نام، شرایط ثبت نام، نحوه ثبت نام و منابع ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم ابتدایی  1400 - 1401  آشنا خواهید شد.

 

زمان ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم 1401 - 1402

مهلت ثبت نام آزمون سنجش هوش و استعداد تیزهوشان ششم ابتدایی توسط سازمان ملی استعدادهای درخشان (سمپاد) اطلاع رسانی می گردد. ثبت نام این آزمون سال گذشته از روز 11 فروردین آغاز و تا 25 فروردین ماه به مدت 15 روز تعیین شده بود. هنوز زمان ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم 1401 - 1402 مشخص نیست اما پیش بینی می کنیم این آزمون مانند سال گذشته در فروردین ماه صورت گیرد.

 

 

به محض مشخص شدن زمان ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲ اطلاع رسانی لازم در این قسمت صورت می گیرد.

 

هر سال استقبال دانش آموزان برای شرکت در این آزمون بسیار بالا بوده و به همین دلیل امکان تمدید مهلت ثبت نام آزمون تیزهوشان 1401 - 1402 برای ثبت نام تعداد بیشتری از متقاضیان وجود دارد. ثبت نام آزمون تیزهوشان در سایت azmoon.medu.ir انجام می پذیرد که این فرایند به طور کامل اینترنتی است و نیازی به مراجعه حضوری دانش آموزان نیست. هنوز مهلت تمدید ثبت نام این آزمون مشخص نیست که به محض تمدید ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم 1401 - 1402 اطلاع رسانی لازم در این بخش صورت می گیرد.

بیشتر بخوانید: ثبت نام تیزهوشان ششم به هفتم

 

 

نحوه ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم 1401 - 1402

ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم بصورت اینترنتی و از طریق سایت azmoon.medu.ir انجام می شود. برای انجام ثبت نام این آزمون داشتن کدملی و رمز همگام دانش آموز اجباری می باشد. در ادامه این بخش به شرح مراحل ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم ​۱۴۰۱ - ۱۴۰۲ به صورت تصویری پرداختیم.

 

1- ابتدا به سایت azmoon.medu.ir مراجعه نموده و مطابق تصویر روی سمپاد پایه هفتم کلیک کنید.

 

 

2- پس از کلیک روی سمپاد پایه هفتم وارد سایت hamgam.medu.ir شده و در قسمتی که در شکل مشخص شده، کد ملی و رمز همگام خود را وارد کنید.

 

آزمون تیزهوشان ششم ابتدایی 1401 - 1402

 

3- پس از ورود به صفحه جدید نقش و عنوان سازمانی خود را انتخاب کنید و به پورتال دانش آموزی خود وارد شوید. 

 

زمان ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم ابتدایی ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱

 

4- در این قسمت مانند شکل زیر اطلاعات شخصی شما همچون نام، نام خانوادگی، کد ملی و ... به صورت خودکار نمایش داده می شود.

 

نحوه ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم ابتدایی

 

5- فرم مربوط به مدارس تیزهوشان که شامل رشته، استان، شهرستان و اولویت بندی 3 گانه بین دبیرستان های مورد تقاضا را که در شکل زرد مشخص است را ثبت نمایید:

 

آزمون تیزهوشان ششم به هفتم

 

6- در این قسمت یه یک قطعه عکس 3 * 4 از خود را بارگزاری کرده و گزینه " ذخیره " را جهت تایید فرم تکمیل شده انتخاب کنید.

 

 زمان ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم 1401 - 1402

 

7- پس از ثبت نام اولیه اطلاعات شما در جدولی مطابق تصویر زیر نمایش داده می شود سپس با انتخاب گزینه مورد نظر وارد مرحله پرداخت " هزینه ثبت نام " شوید.

 

ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان ششم به هفتم 1401 - 1402

 

8- پس از پرداخت هزینه ثبت نام تصویر زیر را مشاهده می شود که باید گزینه " بازگشت به صفحه درخواست پرداخت " انتخاب کنید :

 

نحوه ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم ابتدایی

 

9- در پایان مانند شکل زیر رسید ثبت نام خود را دریافت نمایید.

 

آزمون تیزهوشان ششم به هفتم

 

همچنین برای اطلاعات بیشتر درباره نحوه ثبت نام در آزمون مدارس تیزهوشان می توانید مقاله زیر را مطالعه کنید.

حتما بخوانید: نحوه ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان

 

 

 

 

 

شرایط ثبت نام تیزهوشان ششم به هفتم 1401 - 1402

شرایط ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم 1401- 1402 هرساله با تغییرات جزئی همراه است. مواردی همچون تابعیت ایرانی، به عنوان پایه ثابت شرایط تمامی سال ها مشاهده شده است و همین موضوع برای دانش آموزان اتباع خارجی از کد اتباع نام برده شده است. از لحاظ شرایط سوابق تحصیلی، داشتن نمره خیلی خوب در تمامی دروس و یا داشتن نمره خوب در حداکثر یک درس و نمره خیلی خوب در سایر دروس در امتحانات پایه پنجم و ششم ابتدایی از مهم ترین شرایط ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم بوده است. 

 

متقاضیان شرکت در آزمون تیزهوشان باید به این نکته توجه کنند، برای تکمیل ثبت نام خود در وارد کردن اولویت های انتخابی شان دقت کافی داشته باشند زیرا پس از تکمیل فرایند ثبت نام به هیچ وجه امکان ویرایش اولویت های خود را نخواهند داشت. 

 

یکی از مراحل ثبت نام آزمون تیزهوشان، پرداخت هزینه این آزمون می باشد که این هزینه در سال 1401 مشخص نیست. سال گذشته دانش آموزان هنگام تکمیل فرم ثبت نام مبلغ 30 هزار تومان جهت خرید کارت اعتباری پرداخت کردند. پیش بینی می کنیم امسال هزینه ثبت نام آزمون تیزهوشان اندکی افزایش یابد که به محض مشخص شدن این مقدار اطلاع رسانی لازم در این قسمت صورت می گیرد.

بیشتر بخوانید: پرداخت هزینه ثبت نام آزمون تیزهوشان

 

 

 

 

سوالات و منابع سوالات آزمون تیزهوشان ششم به هفتم 1401- 1402

سوالات آزمون هم در سال های قبل مورد تغییر قرار گرفته است. براساس آخرین تغییرات محتوای این سنجش، بر اساس هوش و استعداد دانش‌ آموزان پایه ششم است و به هیچ عنوان آزمون پیشرفت تحصیلی برگزار نمی شود. لازم به ذکر است با توجه به اینکه این سنجش نیازی به آموزش های تخصصی و عمومی ندارد در نتیجه نیازی به آموزش های غیر ضروری یا تهیه کتاب های خاص برای آمادگی در این سنجش نیست.

 

دانش آموزان پس از حل نمونه سوالات آزمون تیزهوشان سال های گذشته می توانند با نحوه طراحی سوالات این آزمون آشنا گردند. برای آشنایی بیشتر با نحوه طراحی سوالات آزمون تیزهوشان ششم به هفتم و میزان سخت آن ها طی سال های گذشته می توانید مقاله زیر را مطالعه نمایید.

بیشتر بخوانید: نمونه سوالات آزمون تیزهوشان

زمان برگزاری و اعلام نتایج آزمون تیزهوشان ششم به هفتم

آزمون سنجش هوش و استعداد تیزهوشان ششم ابتدایی سال گذشته 20 خرداد ماه 1400 برگزار گردید. دانش آموزان برای حضور در این آزمون باید چند روز پیش از برگزاری آزمون تیزهوشان ششم به هفتم اقدام به دریافت کارت ورود به جلسه آزمون تیزهوشان خود را از سایت ثبت نام آزمون تیزهوشان نمایند. هنوز زمان برگزاری آزمون تیزهوشان اعلام نشده و احتمال می دهیم مانند سال گذشته در اواسط خرداد ماه برگزار شود.

 

همچنین اعلام نتایج آزمون تیزهوشان ششم به هفتم را پیش بینی می کنیم که همانند سال گذشته حدود یک ماه بعد از برگزاری آزمون تیزهوشان ششم به هفتم در اواسط مرداد ماه اعلام شود که متقاضیان برای مشاهده نتیجه باید کد ملی و رمز همگام خود را داشته باشند. آن دسته از دانش آموزانی که موفق به قبولی در آزمون تیزهوشان نشدند می توانند در مدارس معتبری مانند مدارس نمونه دولتی، دبیرستان البرز، علامه طباطبایی و ... شانس خود را امتحان کنند. برای آشنایی با شرایط ثبت نام در مدارس نمونه دولتی پیشنهاد می کنیم مقاله زیر را مطالعه کنید.

در ادامه بخوانید: شرایط ثبت نام مدارس نمونه دولتی 1401 - 1402

مشاوران گروه مشاوه تحصیلی هیوا آماده اند تا با خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا کلیه امور مربوط به ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم فرزند شما را انجام دهند . هم چنین آخرین اخبار آزمون تیزهوشان ششم ابتدایی در کانال تلگرام مدارس تیزهوشان هیوا و صفحه اینستاگرام مدارس تیزهوشان هیوا اعلام می شود.



 

سوالات متداول

 

1- ✔️ شرایط ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم امسال چیست؟

✔️ مهمترین شرط داشتن تابعیت ایرانی است. برای دیدن سایر شرایط به متن این مقاله مراجعه کنید.



 

2- ✔️ ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم به چه صورت است؟

✔️ به صورت اینترنتی و از طریق سایت استعداد های درخشان که آدرس این سایت در این مقاله ارائه شده است.



 

3- ✔️ آزمون تیزهوشان ششم به هفتم در چه روزی برگزار خواهد شد؟

✔️ زمان برگزاری این آزمون به صورت کامل در متن مقاله توضیح داده شده است.

منبع : آزمون ورودی تیزهوشان ششم به هفتم

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/B5Qo
نظرتان را بنویسید