شرایط شرکت در المپیاد علمی دانشجویی

شرایط شرکت در المپیاد علمی دانشجویی
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
المپیاد علمی دانشجویی به دو صورت متمرکز و غیر متمرکز برگزار شده و دارای شرایطی خاص برای شرکت داوطلبان می باشد . از جمله شرایط شرکت در المپیاد علمی گذراندن حداقل 70 واحد درسی در مقطع لیسانس و در عین حال عدم فارغ التحصیلی از این مقطع است . همچنین یکی شرایط پذیرش در المپیاد غیر متمرکز علمی این است که دانشجو جزو نفرات برتر و ممتاز رشته تحصیلی خود باشد .




المپیاد علمی دانشجویی متمرکز 1400 همزمان با کنکور کارشناسی ارشد و بر اساس رعایت شرایط مندرج در دفترچه ثبت نام ارشد برگزار شده و پس از اعلام نتایج اولیه کارشناسی ارشد ، سازمان سنجش به معرفی 15 نفر برتر دانشجویان که حد نصاب لازم را کسب کرده اند می پردازد . اما شیوه برگزاری المپیاد غیرمتمرکز متفاوت بوده و بر اساس نفرات ممتاز دانشگاه ها و در مناطق ده گانه صورت می گیرد .

از جمله شرایط مهم شرکت در المپیاد علمی دانشجویی 1400 این است که فقط دانشجویان ترم پنج به بالا لیسانس امکان شرکت در این آزمون  را داشته ، ولی پذیرش یا عدم پذیرش آن ها در دانشگاه حتی در صورتی که جزو 15 نفر برتر آزمون نیز باشند بر اساس سایر ضوابطی است که در ادامه مقاله قصد داریم به توضیح آن ها بپردازیم .



شرایط شرکت در المپیاد علمی دانشجویی 1400
داوطلبانی که در زمان ثبت نام کنکور ارشد 1400 گزینه علاقه مندی به شرکت در المپیاد های علمی دانشجویی را انتخاب کرده اند ، پس از برگزاری کنکور ارشد منتظر اعلام نتایج بوده تا اگر جزو 15 نفر برتر با حد نصاب نمره علمی بدون احتساب معدل باشند به مرحله بعدی المپیاد یعنی شرکت در آزمون شفاهی المپیاد راه پیدا کنند .



شرایط المپیاد علمی دانشجویی متمرکز :


 برای ثبت نام در المپیاد علمی دانشجویی فقط علاقه داوطلب و زدن علامت شرکت در المپیاد در زمان ثبت نام ارشد کافی نبوده و داوطلب باید دارای سایر شرایط زیر نیز باشد :



 همه متقاضیان المپیاد علمی باید همانند سایر داوطلبان کنکور ارشد ، فرم ثبت نام اینترنتی را تکمیل نمایند .



 دانشجویانی که حداقل 70 واحد درسی گذرانده باشند ، می توانند متقاضی شرکت در رشته های المپیاد علمی دانشجویی باشند .



 دروسی که از آن ها آزمون گرفته می شود همانند دروس کنکور کارشناسی ارشد بوده و سوالات آن مانند مواد امتحانی دوره کارشناسی ارشد همان رشته هاست .



 منتخبین اولین مرحله المپیاد بر اساس نمره اکتسابی در آزمون ارشد و بدون احتساب معدل کارشناسی ، تعیین و از طریق سایت المپیاد سازمان سنجش اعلام خواهند شد .

بیشتر بخوانید: زمان ثبت نام المپیاد علمی دانشجویی
شرایط مشترک شرکت در المپیاد علمی دانشجویی متمرکز و غیر متمرکز :


 منتخبین مرحله اول المپیاد متمرکز به همراه منتخبین المپیاد غیر متمرکز که اسامی آن ها نیز از سایت سازمان سنجش اعلام می شود ، می توانند در آزمون تشریحی مرحله دوم که مرحله نهایی گزینش است شرکت کنند .



 دانشجویان سال سوم متقاضی شرکت در المپیاد علمی دانشجویی مجاز به انتخاب رشته برای کنکور کارشناسی ارشد نبوده و می بایست در زمان ثبت نام اینترنتی گزینه صرفا متقاضی شرکت در المپیاد هستم را علامت گذاری نمایند .



 منتخبین مرحله اول المپیاد باید از اداره کل آموزش محل تحصیل خود گواهی اشتغال به تحصیل گرفته و آن را به ایمیل مرکز المپیاد به نشانی olympiad@sanjesh.org  ارسال نمایند .



 متقاضیان شرکت در المپیاد متمرکز و غیر متمرکز باید همچنان دانشجو مقطع کارشناسی بوده و فارغ التحصیل نشده باشند .



 متقاضیان شرکت در المپیاد غیر متمرکز باید دارای معدل بالا و ممتاز باشند . در این صورت توسط نهاد مربوطه به گروه های پنج نفره تقسیم شده و به مناطق 10 گانه برگزاری آزمون المپیاد فرستاده می شوند .



داوطلبان برای اطلاع از شرایط شرکت در کنکور کارشناسی ارشد می توانند مقاله زیر را مطالعه کرده و با نحوه ثبت نام این آزمون آشنا شوند . همچنین عضویت در کانال تلگرامی و یا صفحه اینستاگرامی کارشناسی ارشد هیوا می توانند اطلاعات مفیدی را درباره کنکور ارشد به اطلاع داوطلبان برساند .

بیشتر بخوانید: شرایط ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد









مشاوره شرایط شرکت در المپیاد علمی دانشجویی 1400
طبق قانون ، فقط دانشجویان سال سوم یعنی ترم 5 و بالاتر مقطع لیسانس امکان شرکت در المپیاد علمی دانشجویی را دارند . در صورتی که داوطلبان در آزمون کارشناسی ارشد قبول شده و جزو 15 نفر برتر بودند ، تنها در صورتی می توانند اقدام به انتخاب رشته نمایند که دانشجوی ترم 8 لیسانس بوده و در شهریور ماه همان سال فارغ التحصیل شوند .

دانشجویانی که هنوز به ترم 8 لیسانس نرسیده ولی در المپیاد علمی دانشجویی شرکت کرده و پذیرفته شده اند اجازه شرکت در انتخاب رشته کارشناسی ارشد 1400 را نداشته و در صورت اقدام به ثبت کد رشته ، فرم انتخاب رشته آن ها باطل خواهد بود . این دسته از داوطلبان می توانند منتظر انتشار اطلاعیه زمان برگزاری المپیاد علمی دانشجویی سال بعد بوده و در آن شرکت نمایند .

کارشناسان سامانه مشاوره هیوا پاسخگوی سوالات شما درباره نحوه شرکت در المپیاد علمی دانشجویی بوده و از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا شما را راهنمایی می نمایند .

در ادامه بخوانید: زمان برگزاری المپیاد علمی دانشجویی











سوالات متداول


1- شرایط شرکت در المپیاد علمی دانشجویی چیست ؟
یکی از شرایط مهم شرکت در المپیاد علمی دانشجویی عدم فارغ التحصیلی داوطلب از مقطع لیسانس است . سایر شرایط در متن مقاله موجود است .




2- المپیاد علمی دانشجویی در چه زمانی برگزار می شود ؟
زمان برگزاری المپیاد علمی دانشجویی همزمان با برگزاری کنکور کارشناسی ارشد است که در متن مقاله به آن اشاره شده است .




3- آیا دانشجویان سال سوم لیسانس امکان شرکت در المپیاد علمی را دارند ؟
بله ، ولی همانطور که در مقاله توضیح داده شد این داوطلبان امکان انتخاب رشته کارشناسی ارشد را نخواهند داشت .

منبع : شرایط شرکت در المپیاد علمی دانشجویی
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/Px01
نظرتان را بنویسید