نحوه استعلام موضوع پایان نامه

نحوه استعلام موضوع پایان نامه
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
در دوره تحصیلات تکمیلی دانشجو علاوه بر گذراندن دروس تئوری ، ملزم به انتخاب پایان نامه به عنوان واحد عملی در آخرین ترم تحصیلی خود می باشد . دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری پس از انتخاب موضوع می بایست به سایت ایرانداک مراجعه نموده تا با دریافت پیشینه پژوهش از عدم تکراری بودن موضوع خود اطمینان حاصل نمایند .







دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری برای دریافت مدرک فارغ التحصیلی باید پژوهشی را در رشته و گرایش تحصیلی خود تحت عنوان پایان نامه یا رساله دکتری انجام دهند . هر چند گاهی پیش می آید که برخی از دانشجویان ارشد در صورت ارائه درخواست به آموزش دانشگاه می توانند به جای واحد پایان نامه از شیوه آموزش محور ( عدم ارائه پایان نامه ) نیز استفاده نمایند .

یکی از مراحل مهم در نگارش پایان نامه انتخاب موضوع تحقیق است . این مرحله به قدری حساس است که در صورت تکراری بودن موضوع ، پایان نامه دانشجو رد خواهد شد . به همین دلیل سوال اکثر دانشجویان این است که ما چگونه متوجه شویم عنوان پایان نامه ای تکراری و یا جدید است ؟ این امر با ثبت درخواست استعلام موضوع پایان نامه به سادگی امکان پذیر است که در ادامه به نحوه استعلام آن اشاره کرده و آن را شرح می دهیم .



استعلام موضوع پایان نامه ارشد و دکتری
اکثر دانشجویان تحصیلات تکمیلی ( ارشد و دکتری ) می دانند که در جلسه دفاع از پایان نامه موضوع و متن هایی مورد قبول اساتید راهنما و داور است که به روز و منحصر به فرد بوده و از منابع جدید در نگارش فصل های مختلف آن ، خصوصا فصل دوم که مربوط به پیشینه تحقیق است ، استفاده شده باشد .

دانشجویان قبل از نوشتن پروپوزال که موارد تشکیل دهنده آن تقریبا همانند اجزای اصلی مقاله است می بایست از جدید بودن موضوع خود اطمینان یافته و سپس تحقیق را شروع کنند . یکی از مطمئن ترین راه های استعلام موضوع پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری مراجعه به سایت ایرانداک و ثبت موضوع پیشنهادی خود در بخش درخواست پیشینه پژوهش است .

دانشجویان در ابتدا می بایست عضو سایت ایرانداک بوده سپس با وارد کردن عنوان پایان نامه یا تز دکتری خود و پرداخت هزینه درخواست شده که معمولا 15 هزار تومان است ، گواهی نتیجه استعلام خود را دریافت کنند .

بیشتر بخوانید: راهنمای نگارش پایان نامه کارشناسی ارشد




نحوه استعلام موضوع پایان نامه کارشناسی ارشد
برای رفاه حال دانشجویان ارشد و دکتری راهنمای تصویری نحوه استعلام عنوان پایان نامه و رساله در زیر ارائه شده است . متقاضیان ابتدا می بایست به سایت ایرانداک مراجعه نموده و طبق مراحل زیر به دریافت گواهی استعلام موضوع پژوهش خود بپردازند .



ابتدا به سایت ایرانداک به آدرس irandoc.ac.ir مراجعه نمایید .







بر روی گزینه درخواست پیشینه پژوهش در پایین سمت چپ صفحه کلیک کنید .







در صورتی که قبلا در این سامانه ثبت نام کرده اید ، ایمیل و گذرواژه خود را وارد کنید . در غیر این صورت بر روی گزینه کاربر جدید هستم کلیک نمایید .







پس از ورود به بخش اصلی ، اطلاعات مربوط به پایان نامه یا تز دکتری خود را در کادر های مشخص شده وارد نموده و هزینه بررسی که معمولا تا 15 هزار تومان است را واریز کنید . پس از بررسی ، تکراری بودن و یا جدید بودن موضوع پایان نامه و رساله مشخص می شود .

دانشجویان ارشد که شیوه آموزش محور را انتخاب کرده اند ، احتیاجی به ارائه پایان نامه ندارند چرا که می بایست چندین واحد تئوری مربوط به رشته تحصیلی شان را سپری کرده تا مدرک کارشناسی ارشد خود را دریافت کنند . اما این دسته از دانشجویان برای دریافت امتیاز می توانند انواع مقالات علمی پژوهشی و یا ترویجی نوشته و به چاپ برسانند . برای دریافت اطلاعات بیشتر به مقاله زیر مراجعه نمایید .

در صورت داشتن هر گونه سوال و ابهام می توانید با کارشناسان سامانه هیوا تماس گرفته تا از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا راهنمایی شوید .

در ادامه بخوانید: مقالات علمی پژوهشی و علمی ترویجی



سوالات متداول


1- دانشجویان ارشد چگونه از جدید بودن موضوع پایان نامه خود مطلع شوند ؟
با توجه به توضیحات متن مقاله ، دانشجویان می بایست موضوع پایان نامه خود را از ایرانداک استعلام نمایند .




2- نحوه استعلام عنوان پایان نامه و رساله از سایت ایرانداک چگونه است ؟
دانشجویان باید عضو این سامانه بوده تا امکان ثبت اطلاعات را داشته باشند . همچنین راهنمای تصویری نحوه استعلام موضوع پایان نامه ارشد و دکتری در متن مقاله موجود است .




3- سایت استعلام موضوع پایان نامه های کارشناسی ارشد و رساله های دکتری چیست ؟
برای استعلام عنوان پایان نامه خود به سایت ایرانداک که آدرس آن در متن مقاله نیز موجود است ، مراجعه کنید .

منبع : نحوه استعلام موضوع پایان نامه
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/y3lw
نظرتان را بنویسید