کالای خواب چگونه برکیفیت خواب تاثیر می گذارد

کالای خواب چگونه برکیفیت خواب تاثیر می گذارد
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
mojtaba samadi

برای ریکاوری انرژی از دست رفته در طول روز هیچ جایگزینی نمی توان برای خواب شب پیدا کرد. از عواملی که منجر به بی خوابی می شود می توان به استرس، اختلالات و... اما در این میان عوامل دیگری نیز هستند که کمتر مورد توجه قرار گرفته اند پس اگر دچار کم خوابی یا بی خوابی شدید کیفیت کالای خواب خود را نیز بررسی کنید 

بدن انسان بطور متوسط به 8 ساعت خواب باکیفیت نیاز دارد استفاده از کالای خواب مناسب و راحت می تواند کیفیت خواب شما را تحت تاثیر قرار بدهد 

خواب در زندگی انسان تاثیر بسیار زیادی دارد. یکی از این موارد سلامت جسم و روان هر فرد است، همچنین خواب خوب می‌تواند سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کند. 

لازم است بدانید که حدود ۸۰٪ هورمون‌های رشد در کودکان و نوجوانان در زمان خواب ترشح می‌شوند، علاوه بر این خواب بر روی یادگیری، کارکرد سیستم عصبی، ساماندهی حافظه و … نیز تاثیرگذار است. 

در نتیجه در صورتی که خواب عمیقی را تجربه نمی‌کنید ممکن است در طول روز با عدم تمرکز، احساس خستگی و بی حوصلگی، کاهش توان ذهنی، افزایش میزان خشونت و … دست و پنجه نرم کنید.

آیا کالای خواب در کیفیت خواب راحت موثر است؟

همانطور که در مقدمه این مقاله توضیح داده شد عوامل بسیار زیادی می تواند در کیفیت خواب و حتی کاهش کیفیت آن تاثیر گذار باشد 

درست است که عواملی همچون استرس، خستگی و... می تواند بر کیفیت خواب تاثیر بگذارند اما یکی از مهمترین عواملی که برکیفیت خواب تاثیر گذار هستند استفاده از سرویس و کالای خواب باکیفیت و مرغوب می باشد . کالای خواب شامل رویختی، ملحفه، بالش، پتو، تشک و ... می باشد 

در نتیجه پیدا کردن علت اصلی برای داشتن خواب بهتر از اولین مواردی است که باید به آن بپردازید.

کیفیت تخت خواب نیز بسیار اهمیت دارد، زیرا اگر کیفیت پایینی داشته باشد بعد از گذشت مدت زمانی شروع به سر و صدا کرده و کیفیت خواب را کاهش می‌دهد. 

برای داشتن خواب خوب باید در خرید روتختی  و دیگر کالای خواب دقت کنید. شما می‌توانید با مراجعه به فروشگاه اینترنتی هرمدر به آدرس https://hermodr.ir/ بهترین کالای خواب موجود در بازار با قیمت مناسب را انتخاب و خریداری کنید.

تاثیر عوامل محیطی مختلف بر خواب انسان

 

عوامل محیطی یکی دیگر از مواردی هستند که بر خواب هر فرد تاثیر بسزایی دارند. به صورت کلی برای داشتن خواب بهتر باید نور اتاق در کمترین حالت ممکن باشد. کمترین میزان نور برای خواب کمک می‌کند تا هورمون ملاتونین کمتری در بدن ترشح شود و خواب بهتری داشته باشید. داشتن نور زیاد در محیط اتاق خواب موجب ترشح ملاتونین می‌شود و می‌تواند خواب شما را بهم بریزد.

 علاوه بر نور، وجود سر و صدا و همچنین دمای نامناسب اتاق نیز می‌تواند تاثیر بسیار زیادی بر کیفیت خواب هر فرد داشته باشد. اما باز هم نباید اهمیت کالای خواب مرغوب را نادیده گرفت، زیرا تاثیرات مثبت بسیار زیادی را بر روی خواب شما خواهد داشت. 

هر فرد سالم به چند ساعت خواب نیاز دارد؟

هر انسان سالم باید به صورت متوسط بین ۷ تا ۹ ساعت در شب بخوابد. هر چه سن فرد کم‌تر باشد میزان خواب فرد بیشتر است. به دلیل نقش مهم خواب در سلامت جسم و روان هر فرد باید بهداشت خواب و همچنین تمرین برای داشتن خواب بهتر جدی گرفته شود.

 همچنین آرامش و آسودگی که هر فرد در طول روز تجربه می‌کند رابطه عمیق و مستقیمی با میزان خواب وی دارد.

 علاوه بر این‌ها کارکرد سیستم عصبی و ایمنی بدن و همچنین داشتن تمرکز کافی در طول روز نیز در گرو خواب خوب است. در صورتی که فرد پسر دارید می‌توانید برای خرید روتختی پسرانه مناسب با دکوراسیون اتاق وی به فروشگاه اینترنتی هرمدر مراجعه نمایید و روتختی با کیفیت و درجه یکی از خریداری کنید

تاثیر کم خوابی بر سلامت فرد

همانطور که گفتیم یکی از پیامد‌های استفاده از کالا‌های خواب نامناسب کاهش کیفیت و میزان خواب است. برخی از مضرات کم خوابی عبارتند از:

۱. کم خوابی و افزایش وزن

بر اساس نتایج حاصل از تحقیقات انجام شده افرادی که کمتر از میزان معمول می‌خوابند به دلیل به هم ریختن تعادل هورمون‌های بدنشان دچار مشکلات زیر می‌شوند:

زیاد شدن اشتها کاذب

تمایل به خوردن غذا‌هایی با کالری بالا

انجام رفتار‌های تکانشی

ممکن است این ابهام پیش آید که افراد با خواب کمتر فعالیت بیشتری دارند. در نتیجه به غذای و کالری بیشتری نیز نیاز خواهند داشت.

اگرچه این تصور درست بنظر می‌رسد. اما میزان کالری دریافتی از غذا خوردن بسیار بیشتر از میزان مورد نیاز برای بیدار ماندن‌های شبانه است. به طور خلاصه نتیجه کم خوابی‌های پی در پی اضافه وزن است.

2-کم خوابی، افزایش تحریک پذیری و انجام رفتار‌های تهاجمی

افراد کم خواب یا بی خواب هنگام رویارویی با رفتار‌های نامطلوب (برای مثال در شرایطی که فردی تمرکزشان را به هم بریزد) به سرعت عصبانی و به رفتار‌های تهاجمی متوسل می‌شوند. به عبارت دیگر افراد بی خواب و کم خواب خیلی سریع از کوره در می‌روند

۳. بی خواب و مشکلات مربوط به بینایی

طبق تحقیقات انجام شده بی خوابی باعث ضعیف شدن چشم و کاهش محدوده دید، تاری دید و دو گانه بینی می‌شود. به این صورت که با افزایش کم خوابی، خطا‌های دید نیز بیشتر می‌شود. علاوه بر این کم خوابی سبب ایجاد توهم و دیدن تصویر‌های غیر حقیقی می‌شود.

۴. بی خوابی و افزایش ریسک ابتلا به بیماری‌های قلبی

نتایج تحقیقات نشان داده است که بی‌خوابی‌های مداوم و طولانی باعث افزایش فشار خون می‌شود. طبق همین تحقیقات افرادی که ۸۸ ساعت پیوسته را نخوابیده‌اند دچار افزایش بسیار زیاد فشار خون می‌شوند.

آیا رنگ روتختی بر کیفیت خواب موثر است؟

ممکن است فکر کنید رنگ روتختی تاثیر زیادی بر روی کیفیت خواب ندارد، اما اشتباه می‌کنید. در صورتی که رنگ انتخاب شده برای روتختی خود را دوست نداشته باشید، این امر امر تاثیر منفی بر کیفیت خواب شما خواهد داشت. به همین دلیل سعی کنید از رنگ‌های مورد علاقه خود هنگام خرید روتختی استفاده کنید

برای خرید و یا اطلاع از قیمت روتختی در سایت هرمدر اینجا کلیک کنید

در انتخاب رو تختی چه نکاتی را در نظر بگیریم 

خیلی مهم است که سرویس روتختی شما از لحاظ رنگ و نما با کل اتاق خوابتان هماهنگی داشته‌باشد شما میتوانید با یک انتخاب هوشمندانه روتختی به اتاق خواب‌ خود رنگ، حجم و عمق بدهید سعی کنید استایل و سبک دکوراسیون  لوازم خود را به خوبی بشناسید و به بقیه عناصری که داخل فضا هست توجه کنین یکی از اصول اصلی طراحی دکوراسیون  داخلی این است که باید همۀ اجزای کوچک و بزرگ  دکوراسیون از نظر سبک  و رنگ با هم هماهنگی و هم‌خوانی داشته باشند.

برای انتخاب رنگ روتختی خود استراتژي داشته باشین رنگ ها را بشناسین و رنگ هماهنگ با دکور اتاق خود انتخاب نمایید این رنگ میتواند بنا به سلیقه شما رنگی خنثی باشد که با هر ترکیب و رنگی هماهنگ میشوند و باعث میشوند بیننده به سایر رنگهایی كه در كنار آنها قرار گرفته اند، توجه خاص نشان دهد و احساس امن بودن را در فضا ایجاد نماید و یا رنگی مکمل باشد که در عین  تضاد رنگی با دیگر رنگ های اتاق کامل کننده آن ها هم باشد و احساس تکمیل بودن را القا نماید طراحان داخلی در دیزاین های  خود بسیار از رنگ مکمل برای ایجاد کنتراست استفاده مینمایند.

برای انتخاب طرح مناسب برای روتختی جدا از اینکه این امر مسئله ای کاملا سلیقه ای است بهتر است که شلوغی و یا خلوت بودن طرح های دیگر وسایل استفاده شده در اتاق خواب مانند فرش ،کاغذ دیواری و پرده ها را هم در نظر بگیریم 

به کار بردن طرح های شلوغ با رنگ های تند در اتاق هایی که در همه ی وسایل آن از طراحی های شلوغ استفاده شده است باعث ایجاد اغتشاش بصری و بر هم زدن آرامش اتاق میشود اتاق را خسته کننده می کنند و از طرفی زیبایی طرح هم اصلا در همچین اتاق هایی به نظر نمی آید، اما اگر همین طرح در اتاق خواب هایی با دیزاین های خلوت تر قرار گیرد با خود نمایی بیشتر چشم بیننده را به خود جذب مینماید.

انتخاب جنس مرغوب برای  پارچه روتختی در کنار کیفیت تشک انتخابی  دو عنصر اصلی و تاثیر گذار در بهداشت و کیفیت خواب شماست حتما در نظر داشته باشین  که روتختی با با پارچه نخ و  الیاف ضد آلرژی را برای خود انتخاب نمایید 

جنسی لطیف که آرامش شما را در زمان خواب دو چندان کند و و مطمئن شوید که با خوابیدن بر روی تخت دچار حساسیت نمیشوید ، در نظر داشته باشید که روتختی انتخابی شما قرار است چند سال برای شما کارایی داشته باشد پس انتخاب یک رو تختی نامرغوب می تواند برایتان دردسر ساز باشد.

در فصول سرد و گرم سال با توجه به تغییراتی که در آب و هوای طبیعت به وجود می آید شما هم می توانید با استفاده از سرویس روتختی  خود نمای اتاق را هماهنگ با فضای حاکم بر طبیعت تغییر بدهید و حال و هوای اتاق خود را همگام با طبیعت دلچسب تر نمایید،در فصول سرد (زمستان و پاییز) استفاده از رنگ‌های تیره (مانند زرشکی- سورمه‌ای – خاکستری- سبز تیره و مشکی) مناسب‌تر است چرا که در هوای سرد به اتاق گرمی میبخشد  همچنین در فصول گرم سال (تابستان و بهار) نیزاستفاده از رنگ‌های روشن و کمرنگ مناسب‌تر است و حس فضا را خنک تر می نماید.

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/K0x8
نظرتان را بنویسید