گرمایش کولر گازی

گرمایش کولر گازی
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
arezooahmadi7470

از کجا بفهمیم کولر گازی گرمایش دارد  ؟ کولر گازی در حالت گرمایش در این حالت چرخه فوق از طریق یک شیر چهارطرفه تغییر کرده و گاز سردکننده گرم شده در کمپرسور، مستقیما به سمت اواپراتور رفته و در آنجا با از دست دادن گرمای خود باعث گرم شدن لوله های اواپراتور و در نتیجه گرم شدن محیط می شود.

برای اینکه بدانیم کولر گازی گرمایش دارید بصورت زیر عمل می کنیم :

1. مراجعه به دفترچه راهنمای کولرگازی که همراه کولرگازی می باشد.

2. استفاده از گرمایش این کولرگازی در سالهای قبل.

3. از نمایندگی که کولر گازی را خریداری کرده اید سوال کنید.

4. البته این موارد برای افراد ناآشنا و مبتدی بوده و درصورتی‌که شما یک تعمیرکار کولرگازی باشید در یک نگاه به قطعات به گرمایشی یا سرمایشی بودن کولرگازی پی خواهید برد.

5. چک کردن برچسب فنی دستگاه.

روی تمامی پنل های داخلی و خارجی کولرهای گازی برچسبی درج شده که به برچسب فنی یا پلاک دستگاه معروف است که در این برچسب تمام مشخصات کولرگازی درج‌شده و با مطالعه آن به ‌تمامی موارد از جمله گرمایشی یا سرمایشی بودن کولرگازی به‌خوبی پی می‌برید در این برچسب‌ها عباراتی مانند تصویر زیر گزینه 1 (COOLING) نشانگر سرمایشی بودن سیستم و گزینه 2 (HEATING) نشانگر گرمایشی بودن سیستم می باشد. بعد از اینکه مطمئن شدید کولرگازی دارای سیستم گرمایش است ، باید اقدام به راه‌اندازی آن کنید و برای راه‌ اندازی گرمایش کولرگازی باید به نحوه استفاده از ریموت کنترل کولرگازی کاملاً آگاه باشید.

نحوه گرمایش کولر گازی :

گاز کولرگازی در داخل کمپرسور متراکم شده و به سمت کندانسور هدایت می‌شود و گرمای خود را از دست می‌دهد و مایع می‌شود. سپس مایع خارج شده با عبور از کندانسور از لوله مویی عبور کرده و افت شدید فشار را تجربه می‌کند که به دلیل این افت فشار به حالت دو فاز می‌رود و به ورودی اواپراتور هدایت می‌شود. سپس تبخیر می‌شود و دوباره به گاز تبدیل می‌شود؛ بنابراین سرما را به محیط یا لوله‌های اواپراتور برمی‌گرداند. هوا در اتاق با گردش پروانه فن داخلی ازیک‌طرف واحد داخلی وارد می‌شود و پس از عبور بین لوله‌های اپراتور خنک می‌شود و از طرف دیگر به داخل اتاق هدایت می‌شود. مبرد تبخیر شده در اواپراتور دوباره توسط کمپرسور مکیده می‌شود و این چرخه ادامه دارد. با تغییر حالت کولرگازی از سرمایش به گرمایش چرخه‌ای که گفتیم از طریق شیر چهار طرفه تغییر می‌کند و گاز خنک‌کننده گرم می‌شود سپس به سمت اواپراتور حرکت کرده و در آنجا با ازدست‌دادن گرمای خود به اواپراتور محیط را گرم می‌کند.

تنظیم حالت گرمایش کولر گازی :

راه‌اندازی سیستم گرمایش کولر کاری بسیار ساده است؛ زیرا در حالت خنک‌کننده کولر شما بعد از ترموستات کمپرسور خاموش می‌شود؛ اما در حالت گرمایش بعد از گرم‌شدن دستگاه اتاق به حالت دیفرانسیل می‌رود (دریچه گاز) و سپس به حالت گرمایش برمی‌گردد.

نکته ساده برای تنظیم کولرگازی در حالت گرمایش این است که می‌توانید از دکمه کنترل از راه دور استفاده کنید یا شکل خورشید را انتخاب کنید و دما را روی 25 یا 30 تنظیم کنید شروع به باد گرم زدن دستگاه حدود 5 دقیقه طول می‌کشد و نگران نباشید؛ زیرا پنل داخلی باید گرم شود و سپس فن شروع به کار می‌کند.

طولانی‌شدن این مدت‌زمان بیانگر این است که کولرگازی شما نیاز به شارژ گاز دارد.

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/y0Wz
نظرتان را بنویسید