ثبت نام علمی کاربردی 1400

ثبت نام علمی کاربردی 1400
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی 1400 در دو نوبت ورودی مهر و بهمن برگزار می شود و داوطلبان واجد شرایط پس از مطالعه دفترچه و لیست رشته های ارائه شده می توانند نسبت به ثبت نام خود اقدام نمایند . رشته های این دانشگاه در مقاطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته ارائه می شود .



سازمان سنجش هر ساله اقدام به جذب دانشجو در دانشگاه علمی کاربردی در دو مقطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته می کند . ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی به صورت بدون کنکور در دو نوبت مهر و بهمن ماه برگزار می شود که ملاک پذیرش داوطلبان معدل مقطع قبلی شان است .

متقاضیان تحصیل در دانشگاه علمی کاربردی و پذیرش سال 1400 باید پس از دریافت دفترچه راهنمای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی و مطالعه دقیق آن هزینه ثبت نام را پرداخت کرده و سپس نسبت به تکمیل فرم ثبت نام و انتخاب رشته خود اقدام نمایند .

لذا به منظور سهولت امر ثبت نام در پذیرش سال جاری دانشگاه علمی کاربردی در ادامه این مقاله جزئیاتی از زمان ، نحوه ، شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی سال 1400 را ارائه داده ایم .



زمان ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی 1400
همان طور که در بالا اشاره شد ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی دو بار در سال برای نیمسال اول تحصیلی یعنی ورودی مهر ماه و نوبت دوم نیمسال دوم تحصیلی یعنی ورودی ترم بهمن ماه انجام می شود . زمان ثبت نام هر ورودی مدتی پیش از آغاز مهلت ثبت نام از سوی سازمان سنجش اعلام می شود .



اولین دوره از پذیرش دانشگاه علمی کاربردی سال 1400 برای ورودی مهر ماه انجام می شود . طبق رویه ثبت نام سال های گذشته معمولا مهلت پذیرش ورودی مهر از اوایل شهریورماه آغاز شده است و لذا به دلیل عدم انتشار اطلاعیه ای در خصوص زمان ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی 1400 با استناد به رویه سال های قبل پیش بینی می شود که مهلت ثبت نام علمی کاربردی مهر 1400 نیز از اوایل شهریور آغاز شود.





ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی 1400 برای ورودی مهر احتمالا از اوایل شهریور آغاز می شود.



با این حال زمان دقیق ثبت نام پس از انتشار اطلاعیه سازمان سنجش در هر دوره مشخص می شود . پس از اعلام زمان دقیق ثبت نام این مقاله به روزرسانی شده و در کانال تلگرام بدون کنکور هیوا و صفحه اینستاگرام بدون کنکور هیوا اطلاع رسانی خواهد شد .

حتما بخوانید: دفترچه دانشگاه علمی کاربردی 1400





نحوه ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی 1400
تجربه ثبت نام ادوار گذشته دانشگاه علمی کاربردی تحت نظر سازمان سنجش ثابت کرده است که ثبت نام کاردانی و کارشناسی این دانشگاه برای ورودی مهر ماه به صورت اینترنتی و برای ورودی بهمن ماه یا به صورت اینترنتی و یا به صورت حضوری برگزار می شود .



در ادامه نحوه ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی 1400 به تفکیک ( اینترنتی و حضوری ) ذکر شده است .



1 - برای ورود به سایت ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی 1400 می بایست وارد سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org شوید و کلمه " سنجش " به فارسی و یا تایپ نمودن آدرس مذکور در مرورگر کامپیوتر خود جستجو نمایید . 







2 - می توانید سایت مورد نظر را در بین نتایج نمایش داده شده گوگل مطابق تصویر زیر انتخاب نمایید .







3 - پس از ورود به سایت سازمان سنجش می بایست از قسمت رنگی گوشه بالا سمت راست صفحه ی باز شده ، روی گزینه علمی کاربردی کلیک نمایید . 







4 - گزینه " ثبت‌ نام پذیرش دوره کاردانی فنی و دوره کاردانی حرفه‌ای نظام آموزش مهارتی دانشگاه جامع علمی کاربردی سال تحصیلی 1400 " را کلیک کنید .







5 - در این مرحله لازم است داوطلبان ابتدا کارت اعتباری تهیه نموده تا بتوانند مراحل ثبت نام را تکمیل نمایند . پس از پرداخت هزینه ثبت نام گزینه " تایید و ادامه - گام بعدی " را انتخاب نمایید .







6 - در این مرحله سریال 12 رقمی ثبت نام مندرج در کارت خریداری شده را وارد نماییدو دکمه تایید را بزنید تا به مرحله بعدی بروید .







به محض آغاز ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی 1400 علاوه بر بروزرسانی راهنمای تصویری بالا ، لینک ورود به سامانه ثبت نام نیز در این قسمت فعال می شود.

بیشتر بخوانید: هزینه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی 1400


مراحل ثبت نام حضوری دانشگاه علمی کاربردی بهمن 1400



مراجعه به سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org

دانلود دفترچه راهنمای ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی 1400 ( با توجه به مقطع مورد تقاضا ) 

مطالعه شرایط و ضوابط مندرج در دفترچه 

بررسی دقیق لیست رشته های ارائه شده

آماده نمودن مدارک و اطلاعات مورد نیاز برای ثبت نام

خرید کارت اعتباری و پرداخت هزینه ثبت نام

تکمیل فرم ثبت نام و فرم انتخاب رشته

مراجعه حضوری به دانشگاه ها





ثبت نام بهمن 1400 دانشگاه علمی کاربردی احتمالا حضوری می باشد



رشته های دانشگاه علمی کاربردی 1400 در هر دو مقطع کاردانی و کارشناسی در 4 گروه علم و فرهنگ ، مدیریت و خدمات اجتماعی ، صنعت و کشاورزی ارائه می شود . هر یک از این گروه ها نیز به چند زیر دسته تقسیم می شوند .

بیشتر بخوانید: لیست رشته های دانشگاه علمی کاربردی 1400









شرایط ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی 1400
شرایط ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی 1400 مندرج در دفترچه شامل شرایط عمومی و شرایط اختصاصی است و داوطلبان برای پذیرش نهایی در هر رشته محل انتخابی باید هم تمامی شرایط عمومی و هم تمام شرایط اختصاصی را دارا باشند . مهم ترین شرایط ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی 1400 عبارتند از :



شرایط عمومی ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی 1400



اعتقاد به دین اسلام و یا یکی از ادیان تصریح شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران

عدم سابقه کیفری و ارتکاب به فساد اخلاقی

برخورداری از توانایی جسمی متناسب با رشته انتخابی

عدم اعتیاد به به مواد مخدر

عدم تعهد تامین خوابگاه



شرایط اختصاصی ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی 1400



مدارک مورد پذیرش برای مقطع کاردانی ( فوق دیپلم ) :

ارائه دیپلم 3 ساله نظام جدید ( 6 - 3 - 3 ) رشته های نظری ، فنی حرفه ای و کاردانش

دیپلم 3 ساله نظام قدیم ( سالی/واحدی یا ترمی/ واحدی ) رشته های نظری ، فنی حرفه ای و کاردانش

دیپلم 4 ساله نظام قدیم



مدارک مورد پذیرش برای مقطع کارشناسی ناپیوسته : ارائه مدرک کاردانی پیوسته یا ناپیوسته ( فوق دیپلم )



عدم منع نظام وظیفه برای ادامه تحصیل



امکان شرکت فارغ التحصیلان کارشناسی پیوسته ، کارشناسی ارشد و دکتری در مقطع کارشناسی ناپیوسته دانشگاه علمی کاربردی



داوطلبان می توانند پیش از اقدام به ثبت نام نخست مدارک لازم برای تکمیل فرایند نام نویسی خود را گردآوری و آماده کنند و سپس برای ثبت نام اقدام کنند.

در ادامه بخوانید: مدارک ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی 1400







هم چنین پس از مطالعه این مقاله در صورت نیاز مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی هیوا می توانند داوطلبان را در مسیر ثبت نام و انتخاب رشته دانشگاه علمی کاربردی مهر و بهمن سال 1400 یاری نمایند .




سوالات متداول


1-  ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی برای چه مقاطعی انجام می شود ؟
 ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی برای هر دو مقطع کاردانی و کارشناسی این دانشگاه برگزار می شود که توضیحات تکمیلی در این مقاله ارائه شده است .




2-  آیا فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی پیوسته می توانند در ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی کارشناسی شرکت نمایند ؟
 بله ، فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی پیوسته مجاز به شرکت در ثبت نام کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی هستند که درباره این موضوع در این مقاله توضیح داده شده است .




3-  نحوه و ملاک پذیرش دانشگاه علمی کاربردی چست ؟
 ملاک پذیرش دانشگاه علمی کاربردی ، سوابق تحصلی داوطلبان است که اطلاعات تکمیلی در این مقاله ارائه شده است .

منبع : ثبت نام علمی کاربردی 1400
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/MyR5
نظرتان را بنویسید