درباره سهمیه کنکور بیشتر بدانید

درباره سهمیه کنکور بیشتر بدانید
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
مهسا علیزاده

طبق آخرین مصوبه ای که اخیرا به درخواست وزارت بهداشت با هدف تسهیل در پذیرش دانشجو و ادامه تحصیل دارندگان دیپلم بهیاری و همچنین برقراری عدالت آموزشی ، به دانشگاه ازاد اسلامی ، سازمان سنجش آموزش کشور ، دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی و ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور ابلاغ شده است ، احتمال حذف سهمیه بهیاری در کنکور سراسری 1401 وجود دارد.

هدف از تصمیم برای حذف سهمیه بهیاران از کنکور سراسری 1401 ، پذیرش عادلانه و ایجاد فرصت برابر برای ورود به دانشگاه است و در واقع هدف اصلی ، در نظر گرفتن نمره اکتسابی داوطلبان در آزمون است و هر داوطلبی که نمره و تراز بهتری کسب کند ، وارد رشته ها و دانشگاه های بهتری نیز خواهد شد و اگر در این میان سهمیه ای باشد که سبب ضایع شدن حق و حقوق سایر داوطلبان باشد ، حذف خواهد شد.
احتمالا این را هم بپسندید  برنامه ریزی هفتگی برای کنکور / بهترین برنامه ریزی هفتگی برای کنکور امسال
بنابراین در کنکور سراسری تاکید بر پذیرش افراد با توانمندی های بیشتر در تمامی رشته ها است و باید شرایط پذیرش برای داوطلبان قوی تر از نظر علمی فراهم باشد. بنابراین در صورتی که سهمیه بهیاران موجب شود که افراد ضعیف تر وارد رشته پرستاری شوند ، الزامی به اجرای این سهمیه وجود ندارد و حذف خواهد شد.

شما عزیزان می ‌توانید برای اطلاع از وضعیت سهمیه بهیاری کنکور سراسری و آخرین تغییرات اعمال شده در این سهمیه ، با مشاوران ما در مرکز مشاوره تحصیلی پاسخ با ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/3k1A
نظرتان را بنویسید