انتخاب واحد ترم تابستان دانشگاه آزاد

انتخاب واحد ترم تابستان دانشگاه آزاد
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
مشاور گروپ

این مقاله به بررسی انتخاب واحد ترم تابستان دانشگاه آزاد می پردازد تا به تمامی سوالات شما در این زمینه پاسخ دهد و همچنین شما را با ترم تابستان آشنا کند. با مشاور گروپ همراه باشید.

تابستان را عده ایی از دانشجویان، به عنوان فرصتی برای استراحت و پرداختن به سایر کارها در نظر می گیرند و عده ایی نیز آن را به عنوان فرصتی برای گذراندن تعدادی از دروس می دانند.

دانشگاه ها هم برای همین منظور، اقدام به برگزاری ترم تابستان کرده اند.

به طور کلی در ترم تابستان دروس عمومی و پایه ارائه می شود و دانشجویان درصورت تمایل می توانند برای انتخاب واحد تابستان و شرکت در ترم تابستان، اقدام کنند.

در صورتی درخواست برای دروس تخصصی به مدیر گروه رشته اعلام شود، کلاس های دروس تخصصی نیز بسته به درخواست دانشجویان ارائه خواهد شد.

شرایط انتخاب واحد ترم تابستان دانشگاه آزاد

انتخاب واحد ترم تابستان دانشگاه آزاد و ارائه واحد های درسی در تابستان شرایط و قوانین خاص خود را دارد که در ادامه بررسی می کنیم:

🔴 در ترم تابستان امکان ثبت درخواست مهمانی و معرفی به استاد نیز وجود دارد.

🔴 برای مهمانی در ترم تابستان، نیازی به ثبت نام در سامانه منادا نیست و صرفا با گرفتن معرفی نامه از دانشگاه محل تحصیل، امکان پذیر می‌باشد.

🔴 ترم تابستان حذف و اضافه ندارد و ثبت نام آن اختیاری است. کلاس‌ها ۱۶ جلسه و در شش هفته‌ی آموزشی (دو یا سه جلسه در هفته) برگزار می‌شود.

🔴 برای دانشجویانی که با حداکثر ۱۰ واحد فارغ التحصیل می‌شوند، اخذ ۱۰ واحد بلامانع است. اخذ دروس وصایای امام و انس با قرآن علاوه بر حداکثر تعداد واحد انتخابی بلامانع است. اخذ این دو درس، علاوه بر ۱۰ واحد امکان پذیر نیست.

🔴 نمرات و معدل دروس ترم تابستان در معدل کل محاسبه می‌ شود و تاثیر دارد. ترم تابستان در تعداد سنوات محاسبه نمی‌ شود.

🔴 اخذ یا تمدید پایان‌ نامه برای مقطع کارشناسی ارشد و ثبت‌ نام ارزیابی جامع و اخذ یا تمدید رساله برای مقطع دکتری تخصصی، در دوره‌ ی تابستان امکان پذیر نیست.

🔴 دانشجویان سایر دانشگاه‌ ها (اعم از دولتی و غیر دولتی) با ارائه معرفی نامه از دانشگاه محل تحصیل می‌ توانند در هر یک از واحد های دانشگاه آزاد که مجری دوره تابستان می‌ باشند، انتخاب واحد نمایند.

 

زمان انتخاب واحد ترم تابستان دانشگاه آزاد

زمان انتخاب واحد ترم تابستان دانشگاه آزاد طبق جدول زیر از 18 تا 24 تیر ماه است.

دانشجویان متقاضی برای شرکت در ترم تابستان می توانند در این بازه نسبت به ثبت درخواست مجوز انتخاب واحد تابستان و واریز پیش پرداخت شهریه اقدام کنند.

زمانبندی و تقویم آموزشی ترم تابستان
ثبت نام دوره تابستان۱۸ تا ۲۴ تیر
شروع و پایان کلاس‌ها۲۵ تیر تا ۳ شهریور
بازه امتحانات۵ تا ۱۰ شهریور

 

انتخاب واحد ترم تابستان
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/4ll2
نظرتان را بنویسید