شرایط ثبت نام آزمون المپیاد دانش آموزی

شرایط ثبت نام آزمون المپیاد دانش آموزی
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
وبلاگ سایت تحصیلیکو

شرایط ثبت نام المپیاد دانش آموزی 1400 - 1401 از طریق سایت ثبت نام المپیاد اعلام شد. از جمله شرایط عمومی این آزمون، مشغول به تحصیل بودن در پایه دهم و یازدهمه ولی شرایط اختصاصی لازم برای شرکت در هر رشته متفاوته.

 

 

المپیاد دانش آموزی یکی از امتحان های مورد علاقه دانش آموزان باهوشه، چرا که دانش آموزها می تونن در این امتحان شرکت کنن و خودشون رو محک بزنن. اما آیا همه دانش آموزا می تونن در این امتحان شرکت کنن؟ قطعا هر آزمونی و امتحان کشوری یک سری شرایط برای ثبت نام و شرکت داره. المپیاد علمی دانش آموزی نیز از این قاعده مستثنی نیست و شرایط ثبت نام المپیاد علمی دانش آموزی برای داوطلبا وجود داره.

شرایط ثبت نام المپیاد علمی دانش آموزی 1400 - 1401 به دو قسمت شرایط عمومی و شرایط اختصاصی تقسیم میشه که شما دانش آموزای عزیز باید حتما از این شرایط اطلاعات کافی داشته باشین و در صورت دارا بودن تمام شرایط برای ثبت نام المپیاد  ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱ اقدام کنین. پس با ما همراه باشید!

 

شرایط عمومی ثبت نام المپیاد دانش آموزی ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱

هر دانش آموزی که قصد شرکت در المپیاد دانش آموزی 1400 - 1401 رو داره باید دارای دو شرط عمومی زیر باشه. مطابق دفترچه ثبت نام المپیاد علمی دانش آموزی ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱ از سوی سایت و سامانه ثبت نام المپیاد شرایط عمومی ثبت نام المپیاد علمی دانش آموزی 1400 - 1401 به شرح زیر هست.

 

شرایط عمومی شرکت در المپیاد علمی دانش آموزی
دانش آموزای داوطلب برای شرکت در المپیاد حتما باید در سال جاری در حال تحصیل در پایه دهم و یازدهم (نظری، فنی حرفه ای و کاردانش) باشند.
دانش آموزای داوطلب برای شرکت در المپیاد نباید هیچ وقفه تحصیلی یا ترک تحصیلی در مقطع متوسطه دوم داشته باشند.

 

برای آشنایی با نحوه ثبت نام المپیاد علمی دانش آموزی حتما مقاله زیر رو بخونین.

بیشتر بخوانید: ثبت نام المپیاد دانش آموزی

 

 

 

 

 

شرایط اختصاصی ثبت نام المپیاد دانش آموزی ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱

علاوه بر شرایط عمومی ذکر شده برای ثبت نام المپیاد ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱ یک سری شرایط اختصاصی لازم برای ثبت نام المپیاد دانش آموزی نیز وجود داره که سایت و سامانه ثبت نام المپیاد هر ساله در زمان ثبت نام المپیاد دانش آموزی اون رو اعلام می کنه. شرایط اختصاصی شرکت در هر المپیاد به شرح زیره:

 

 
المپیادپایهرشته تحصیلیتسهیلات بنیاد ملی نخبگانتسهیلات ورود به دانشگاهملاحظات
ادبیدهم و یازدهمهمه رشته ها++شرکت دانش آموزان پایه دهم در این المپیاد به صورت آزمایشی بوده و به دوره آموزشی تابستان راه نخواهند یافت.
اقتصاد و مدیریتدهم و یازدهمهمه رشته ها---
تفکر و کار آفرینیدهم و یازدهمهمه رشته ها---
جغرافیادهم و یازدهم

ادبیات و علوم انسانی

معارف اسلامی

+-با توجه به اینکه آزمون المپیاد بین المللی جغرلفیا به زبان انگلیسی است تعدادی از سوالات المپیاد جغرافیا در مراحل مختلف ملی نیز به زبان انگلیسی خواهد بود.
ریاضیدهم و یازدهمهمه رشته ها++

براساس بالاترین نمره مکتسبه آزمون مرحله اول تعداد 600 نفر از هر پایه (دهم و یازدهم) به آزمون مرحله دوم راه پیدا خواهند کرد.

تعداد 900 نفر دیگر از دانش آموزان پایه دهم براساس بالاترین نمره مکتسبه به شکل آزمایشی در آزمون تشریحی مرحله دوم به منظور آمادگی در المپیاد ریاضی سال آینده شرکت می کنند ولی در دوره آموزشی تابستانه راه نخواهند یافت.

زیست شناسیدهم و یازدهمهمه رشته ها++-
سلول های بنیادی و پزشکی باز ساختی
دهم و یازدهم 
همه رشته ها+برگزیدگان سلول های بنیادی و پزشکی باز ساختی در دوره آموزشی تابستان 1400 و دانش آموزان دارای مدال های طلا، نقره و برنز سایر المپیادها، در صورت تمایل به شرکت در المپیاد سلول های بنیادی و پزشکی باز ساختی، ملزم به شرکت در مرحله اول آزمون در سال تحصیلی جاری بوده و فقط در صورا موفقیت به مراحل بعدی راه پیدا خواهند کرد.
شیمیدهم و یازدهمهمه رشته ها++شرکت دانش آموزان پایه دهم در این المپیاد به صورت آزمایشی بوده و به دوره آموزشی تابستان راه نخواهند یافت.
علوم زمیندهم و یازدهم

ریاضی فیزیک

علوم تجربی

فنی و حرفه ای

---
فیزیکدهم و یازدهمهمه رشته ها++شرکت دانش آموزان پایه دهم در این المپیاد به صورت آزمایشی بوده و به دوره آموزشی تابستان راه نخواهند یافت.
کامپیوتر دهم و یازدهمهمه رشته ها++دانش آموزان پایه یازدهم که در سال گذشته موفق به کسب مدال نقره این المپیاد شدند، در صورت تمایل به شرکت مجدد در این آزمون، می توانند با ارائه برگ خلاصه وضعیت و گواهی اشتغال به تحصیل که به تایید مدرسه و اداره کل آموزش و پرورش رسیده باشد بدون شرکت در آزمون های مرحله اول و دوم، در دوره تابستانه حضور یابند.
نانو فناوریدهم، یازدهم و دوازدهمهمه رشته ها+--
نجوم و اخترفیزیکدهم و یازدهم همه رشته ها++-
 

 

برای اطلاع از زمان برگزاری المپیاد علمی دانش آ»وزی مقاله زیر رو بخونین.

بیشتر بخوانید: زمان برگزاری آزمون المپیاد دانش آموزی

 

مشاوره ثبت نام المپیاد دانش آموزی ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱

نکات مهمی برای داوطلبان عزیزی که تمام شرایط ثبت نام المپیاد دانش آموزی ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱ رو دارن می خوان در این آزمون ثبت نام کنن وجود داره که در ادامه گفتیم:

 

دانش آموزایی که در پایه دهم و یازدهم مشغول به تحصیل هستین، اگه شرایط بالا رو داشته باشین می تونین در بیش از یک آزمون المپیاد شرکت کنین.

 

دانش آموزای پایه دهم که قصد شرکت در المپیاد علمی دانش آموزی رو دارین، دقت کنین که طبق شرایط ثبت نام المپیاد علمی دانش آموزی، شما فقط می تونین به صورت آموزشی در المپیادها شرکت کنین و به دوره آموزشی تابستانه یا مرحله سوم المپیاد راه پیدا نمی کنین.

در ادامه بخوانید: دریافت کارت ورود به جلسه آزمون المپیاد دانش آموزی

اگه بعد از خوندن این مقاله دچار ابهام و یا سوالی در مورد شرایط ثبت نام المپیاد دانش آموزی 1400 - 1401 شدین می تونین از هر جای ایران که هستین با کارشناسای مرکز مشاوره تحصیلی تحصیلیکو تماس بگیرین و از تجربه مشاورای تحصیلیکو استفاده کنین و پاسخ همه سوالاتون رو دریافت کنین.

 

 

آخرین اخبار مرتبط با شرایط ثبت نام المپیاد دانش آموزی

 

16 آذر 1400

ثبت نام المپیاد علمی دانش آموزای در رشته های مختلف علمی در سایت المپیاد دانش آموزی به نشانی oly.medu.ir فعال شد.

 

15 آذر 1400

سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان اعلام کرد به دلیل بروز رسانی سامانه ثبت نام المپیاد به آدرس oly.medu.ir ثبت نام با تاخیر و از روز سه شنبه 16 اذر ماه آغاز می گردد.

 

 

 

 


 

سوالات متداول


 

1- ✔️ برای شرکت در المپیاد داش آموزی چه شرایطی لازمه؟

✔️ یکی از شرایط لازم برای شرکت در المپیاد دانش آموزی اشتغال به تحصیل در پایه دهم و یاردهمه که بقیه شرایط لازم در این مقاله گفته شده.

 

2- ✔️ دانش آموزای پایه دهم می تونن در المپیاد دانش آموزی شرکت کنن؟

✔️ بله همون طور که در این مقاله گفتیم این دانش آموزا می تونن به طور آزمایشی در المپیاد شرکت کنن.

 

3- ✔️برای شرکت در آزمون علمی المپیاد جغرافیا چه شرایطی لازمه؟

✔️ یکی از شرایط لازم برای شرکت در این آزمون دارا بودن میانگین نمره 17 و بالاتر از درس زبان انگلیسی در دوره اول متوسطه و پایه های دهم و یازدهمه که سایر شرایط لازم در این مقاله گفته شده.

منبع : شرایط ثبت نام المپیاد دانش آموزی

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/5BOZ
نظرتان را بنویسید