ویرایش معدل کنکور

ویرایش معدل کنکور
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyva1

معدل کنکور از مهم ترین اطلاعاتی است که تمامی داوطلبان باید فرم ثبت نام کنکور وارد می شود. این نمره باید به درستی در فرم ثبت نام کنکور وارد گردد. اگر فردی متوجه اشتباه وارد کردن معدل کنکور خود شد، باید اقدام به ویرایش معدل کنکور ۱۴۰۱ نماید.

 

یکی از حساس ترین اطلاعاتی که هنگام تکمیل فرم ثبت نام کنکور سراسری باید توسط داوطلب تکمیل گردد، بند مربوط به معدل کنکور است. تمامی افرادی که قصد شرکت در این ماراتن نفسگیر را دارند می بایست معدل دیپلم خود را با دقت و بدون کم و کاست در زمان ثبت نام در کنکور وارد نمایند.

معدل کنکور برای داوطلبانی که دیپلم خود را بعد از سال 84 و مدرک پیش دانشگاهی خود را بعد از سال 91 در یافت کردند، 40 درصد تاثیر مثبت دارد، همین موضوع بیانگر اهمیت صحت معدل وارده می باشد. اما گاهی اوقات ممکن است داوطلبان معدل کنکور خود را به اشتباه وارد کرده و پس از اتمام مراحل ثبت نام خود متوجه بروز این خطا گردند. آیا امکان اصلاح معدل کنکور پس از ثبت نام وجود دارد؟ معدل کنکور چگونه ویرایش می گردد؟ در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا با نحوه ویرایش معدل در فرم ثبت نامی کنکور 1401 آشنا شوید.

 

زمان ویرایش معدل کنکور ۱۴۰۱

گاهی اوقات ممکن است برخی از متقاضیانی که اقدام به ثبت نام کنکور ۱۴۰۱ نمودند به دلایل مختلفی معدل کنکورشان را به اشتباه در فرم ثبت نام خود وارد کنند. از آنجایی که سازمان سنجش به معدل وارد شده و صحت آن با معدل ثبتی فرد در آموزش پرورش بسیار حساس است، این افراد باید در زمان مقرر نسبت به ویرایش معدل کنکور 1401 اقدام نمایند. سوال اصلی که اینجا پیش می آید این است که زمان ویرایش معدل کنکور ۱۴۰۱ چه زمانی است؟

 

زمان ثبت نام کنکور سراسری 1401

 

سازمان سنجش معمولا یک مهلت 10 روزه برای ثبت نام کنکور سراسری در نظر می گیرد که این زمان از قبل توسط سازمان سنجش اطلاع رسانی می گردد. افرادی که در مهلت ثبت نام کنکور سراسری متوجه بروز اشتباهی در معدل خود شدند، می توانند مجدد وارد سایت سنجش شده و از قسمت ویرایش اطلاعات ثبت نام کنکور سراسری نسبت به ویرایش معدل خود اقدام نمایند.

 

 

ثبت نام کنکور سراسری از روز یکشنبه 10 بهمن ماه آغاز و به مدت یک هفته یعنی تا روز یکشنبه 17 بهمن ماه ادامه خواهد داشت. بنابراین تمامی افراد از 10 لغایت 17 بهمن فرصت ویرایش معدل کنکور ۱۴۰۱ را دارند

 

زمان مهلت مجدد ثبت نام کنکور سراسری 1401

 

دومین زمانی که می توان برای ویرایش معدل در کنکور ۱۴۰۱ مد نظر قرار داد، فرصت مجدد کنکور سراسری است که معمولا اسفند ماه برای آن در نظر گرفته می شود. در این زمان نیز امکان ثبت نام مجدد و همچنین امکان ویرایش اطلاعات ثبت نامی از جمله معدل کتبی دیپلم برای داوطلبانی که قبلا ثبت نام کرده اند، وجود دارد.

 

زمان دریافت کارت ورود به جلسه کنکور سراسری 1401

 

آخرین زمانی که داوطلبان کنکوری می توانند نسبت به اصلاح معدل کنکور ۱۴۰۱ اقدام نمایند، هنگام دریافت کارت ورود به جلسه کنکور سراسری از طریق سایت سنجش به نشانی sanjesh.org می باشد. دانش آموزان می توانند در این زمان که معمولا چند روز پیش از زمان برگزاری کنکور سراسری در نظر گرفته شده است به سایت سنجش مراجعه کنند و مراحل ویرایش معدلشان را انجام دهند.

بیشتر بخوانید: تاثیر معدل در کنکور

 

 

نحوه ویرایش معدل کنکور ۱۴۰۱

آن دسته از علاقمندان کنکور سراسری که قصد شرکت در این ماراتن نفسگیر را دارند، باید زمان تکمیل فرم ثبت نام دقت داشته باشند و اطلاعات خود را به درستی وارد نمایند. یکی از مهم ترین این اطلاعات، معدل کنکور 1401 می باشد که باید عدد صحیح و حتی اعشار آن به درستی در فرم ثبت نام وارد شود.

 

اگر شخصی هنگام ثبت نام، معدل خود را به اشتباه وارد کرده باشد باید زمان ویرایش اطلاعات ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۱ به سایت سنجش به نشانی sanjesh.org مراجعه کرده و مراحل اصلاح معدل خود را انجام دهند. در نظر داشته باشید که ویرایش معدل در فرم ثبت نام کنکور، فقط زمانی انجام می شود که لینک ثبت نام کنکور در سایت سنجش فعال باشد.

 

برای ویرایش معدل کنکور لازم است داوطلبان حتما اطلاعات ثبت نامی خود مانند کد داوطلبی و شماره پیگیری ثبت نام را به خاطر داشته باشند تا بتوانند به سایت سازمان سنجش و سامانه ثبت نام کنکور سراسری وارد شوند و مراحل ویرایش معدل کنکور را انجام دهند. آن دسته از افرادی که اطلاعات ثبت نامی خود را فراموش کردند با مطالعه مقاله زیر می توانند این اطلاعات را بازیابی نمایند.

بیشتر بخوانید: نحوه دریافت شماره پرونده و شماره داوطلبی کنکور سراسری

 

مراحل ویرایش معدل کنکور ۱۴۰۱

 

ورود به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org در یکی از بازه های زمانی ویرایش معدل در کنکور 1401

 

ورود به سامانه ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۱

 

انتخاب گزینه قبلا ثبت نام کرده ام از منوی سمت راست صفحه

 

وارد کردن اطلاعات ثبت نامی مانند کد داوطلبی یا کد پیگیری ثبت نام

 

ورود به بخش ویرایش اطلاعات کنکور

 

ویرایش معدل وارد شده در فرم و ثبت اطلاعات

 

با توجه به تاثیر معدل در کنکور سراسری، آن دسته از افرادی که معدل خوبی نداشتند می توانند مجددا در امتحانات نهایی شرکت کرده و معدل خود را ارتقا بخشند تا بتوانند از تاثیر مثبت معدل نیز بهره مند گردند. به این فرایند ترمیم معدل می گویند برای آشنایی با آن مطالعه مقاله زیر توصیه می گردد.

بیشتر بخوانید: ترمیم معدل برای کنکور ۱۴۰۱

 

 

 

 

 

مشاوره ویرایش معدل کنکور ۱۴۰۱

متاسفانه یکی از مشکلاتی که افراد هنگام ثبت نام کنکور درگیر آن می شوند، اشتباه وارد کردن اطلاعات ثبت نامی است. بسیاری از داوطلبان به دلایل مختلفی اطلاعات ثبت نامی خود را در فرم ثبت نام کنکور به اشتباه وارد می کنند. در صورتی که این اشتباهات اصلاح نگردد اگر فرد در یک دانشگاه قبول شود، قبولی وی لغو می شود!

 

به همین خاطر همواره توصیه می شود که دانش آموزان قبل از اتمام مراحل ثبت نام خود، چندین بار فرم ثبت نام را نگاه کنند و در صورتی که حداقل یک اشتباه در ثبت نام کنکور سراسری مشاهده نمودند آن را ویرایش کنند. معدل کنکور از جمله مهم ترین مواردی است که باید در فرم ثبت نام کنکور سازمان سنجش و آموزش کشور وارد شود.

 

در صورتی که شخصی معدل کنکور خود را به اشتباه در سایت سازمان سنجش وارد کند در هر مرحله ای از پذیرش اشتباه بودن معدل مشخص شود، ممکن است پذیرش و قبولی وی توسط سازمان سنجش لغو شود. بنابراین، بهتر است که دانش آموزان حتما در زمان ویرایش معدل کنکور 1401، معدل به اشتباه وارد شده خود را ویرایش کنند تا بعدا با مشکلی مواجه نشوند.

در ادامه بخوانید: نحوه محاسبه معدل کل دیپلم

 

 

 

 

کارشناسان سامانه مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا آماده اند تا اطلاعات لازم در خصوص ویرایش معدل کنکور 1401 را از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا در اختیار متقاضیان قرار دهند. همچنین پیشنهاد می کنیم برای اطلاع از تازه ترین اخبار مربوط به این حوزه عضو کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام کنکور سراسری هیوا باشید.



 

سوالات متداول

 

1- ✔️ ویرایش معدل کنکور 1401 چه زمانی انجام می شود؟

✔️ مطابق متن مقاله ویرایش معدل در زمان ثبت نام، فرصت مجدد ثبت نام و زمان دریافت کارت ورود به جلسه امکان پذیر است.



 

2- ✔️ برای ویرایش معدل کنکور 1401 داشتن چه اطلاعاتی الزامی می باشد؟

✔️ برای اصلاح این اطلاعات افراد باید شماره پرونده و شماره داوطلبی داشته باشند البته نحوه ویرایش معدل در متن مقاله به طور کامل گفته شده است.



 

3- ✔️ ویرایش معدل کنکور سراسری چگونه انجام می شود؟

✔️ ویرایش معدل به صورت اینترنتی و از طریق سایت سنجش به نشانی sanjesh.org انجام می شود که نحوه ویرایش در متن مقاله گفته شده است.

منبع : ویرایش معدل کنکور

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/zrKY
نظرتان را بنویسید