انتقال مالکیت گوشی دسته دوم از طریق کد دستوری

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvalaw
بر طبق قوانین جدید بازار تلفن همراه تمامی افرادی که گوشی موبایل جدید خریداری می کنند ملزم به فعالسازی و ثبت مالکیت آن برای یک سیم کارت مشخص می باشند. اما از آنجایی که بسیاری از افراد به دلایل مختلف ممکن است اقدام به خرید گوشی موبایل دسته دوم و کار کرده به جای گوشی نو و آکبند کنند که در این صورت روش فعالسازی آن برای خط تلفن شخص خریدار متفاوت از حالت قبل خواهد بود.

در حالت کلی برای انتقال مالکیت گوشی دسته دوم از سه روش می توانند استفاده کنند که شامل استفاده از اپلیکیشن همتا، مراجعه به سایت همتا و یا از طریق کد دستوری #7777* می باشند. کاربران پس از ثبت نام و ایجاد حساب کاربری در سامانه همتا قادر به انتخاب هر یک از این روش ها برای انتقال مالکیت گوشی موبایل خود برای شخص خریدار می باشند.

از آنجایی که یکی از ساده ترین روش های ممکن برای انتقال مالکیت گوشی موبایل دسته دوم استفاده از کد دستوری #7777* می باشد لذا بسیاری از افراد به دنبال استفاده از این روش برای این کار می باشند. از این رو در ادامه مقاله به ارائه مطالبی در رابطه با آموزش تصویری نحوه انتقال مالکیت گوشی موبایل با استفاده از کد دستوری #7777* پرداخته شده است.



نحوه انتقال مالکیت گوشی دسته دوم از طربق کد دستوری
برای انتقال مالکیت گوشی دسته دوم از طریق کد دستوری #7777* بدون نیاز به استفاده از اینترنت و یا دانلود برنامه همتا، تنها با استفاده از شماره گیری سر شماره ذکر شده و طی کردن مراحلی که در بالا گفته شد می توانند فرایند مورد نظر را انجام دهند و این مراحل عبارتند از:

شماره گیری کد دستوری #7777* با استفاده از خطی که تلفن مورد نظر در مالکیت آن قرار دارد. همانند تصویر زیر:







در مرحله بعد باید از منو باز شده گزینه " انتقال مالکیت " را انتخاب کنید. همانند شکل زیر:



در مرحله بعد از شما کد IMEI تلفن مورد نظر خواسته شده است که باید در مکان مورد نظر خود آن را وارد کنید. مطابق با تصویر:







در این مرحله باید شماره تلفن شخص خریدار را که قصد دارید تا تلفن را به مالکیت آن در بیاورید وارد کنید. مانند تصویر زیر:





در مرحله بعد اطلاعات وارد شده توسط شما به طور کلی نمایش داده می شود که در صورت درست بودن باید گزینه تایید را انتخاب کنید. مطابق با تصویر زیر:



در نهایت صفحه ای برای شما نمایش داده می شود که در آن موفقیت آمیز بودن فرایند انتقال مالکیت گوشی موبایل نشان داده می شود. مانند تصویر زیر:







پس از طی کردن این مراحل و پایان یافتن فرایند انتقال گوشی موبایل از سوی شخص فروشنده، یک کد فعالسازی برای خریدار ارسال می گردد که باید با استفاده از این کد و انتخاب یکی از روش های ممکن ( استفاده از اپلیکیشن همتا، ورود حساب کاربری خود در سامانه همتا و یا از طریق کد دستوری تعریف شده برای این کار ) اقدام به فعالسازی گوشی موبایل برای شماره تلفن همراه مورد نظر خود کند.

بیشتر بخوانید: انتقال مالکیت گوشی دسته دوم سامانه همتا






نحوه فعالسازی گوشی موبایل دسته دوم با استفاده از کد دستوری
همانطور که گفته شد پس از پایان یافتن فرایند انتفال مالکیت گوشی موبایل دسته دوم توسط فرد فروشنده، یک کد فعالسازی برای خریدار از طریق سر شماره HAMTA ارسال می گردد. برای نهایی شدن فرایند انتقال مالکیت لازم است تا حتما این کد در حساب کاربری خریدار در سامانه همتا به یکی از روش های ممکن ( استفاده از اپلیکیشن همتا، ورود حساب کاربری خود در سامانه همتا و یا از طریق کد دستوری تعریف شده برای این کار ) ثبت گردد. به تصویر زیر دقت کنید:







برای انجام این کار با استفاده از کد دستوری #7777* تنها کافیست که سر شماره مربوطه را با استفاده از خط تلفنی که قصد ثبت مالکیت گوشی موبایل مورد نظر برای آن را دارید شماره گیری کرده و از منو باز شده گزینه " فعالسازی" انتخاب کنید. در مراحل بعدی اطلاعات مورد نیاز برای نهایی کردن فرایند فعالسازی گوشی موبایل خواسته شده است.

اطلاعات مورد نیاز برای این کار شامل شماره تلفن مورد نظر برای ثبت مالکیت و فعالسازی گوشی موبایل بر روی آن، کد IMEI، کد فعالسازی ارسال شده از سوی سامانه همتا و موارد این چنینی می باشند. پس از انجام موفقیت آمیز مراحل فعالسازی گوشی موبایل دسته دوم در سامانه همتا، فرایند انتقال مالکیت گوشی موبایل دسته دوم نهایی شده و شماره تلفن فرد خریدار مالکیت گوشی موبایل را بر عهده خواهد گرفت.



کارشناسان مرکز مشاوره دینا آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون انتقال مالکیت گوشی دسته دوم از طربق کد دستوری پاسخ دهند .

در ادامه بخوانید: انتقال مالکیت گوشی در سامانه همتا

سوالات متداول


1- نحوه انتقال مالکیت گوشی دسته دوم از طربق کد دستوری به چه صورت می باشد ؟
افراد برای این کار بدون نیاز به استفاده از اینترنت و یا دانلود برنامه همتا، تنها با استفاده از شماره گیری سرشماره ذکر شده و طی کردن مراحلی که در متن مقاله گفته شده است می توانند فرایند مورد نظر را انجام دهند

2- نحوه فعالسازی گوشی موبایل دسته دوم با استفاده از کد دستوری به چه صورت است ؟
افراد برای انجام این کار تنها کافیست که سرشماره مربوطه را با استفاده از خط تلفنی که قصد ثبت مالکیت گوشی موبایل مورد نظر برای آن را درند شماره گیری کرده که در متن مقاله به طور کامل توضیح داده شده است

3- اطلاعات مورد نیاز برای فعالسازی گوشی موبایل دسته دوم با استفاده از کد دستوری به چه صورت است ؟
اطلاعات مورد نیاز برای این کار شامل شماره تلفن مورد نظر برای ثبت مالکیت و فعالسازی گوشی موبایل بر روی آن و کد IMEI و سایر موارد از این می باشد که در متن مقاله به طور کامل توضیح داده شده است

منبع : انتقال مالکیت گوشی دسته دوم از طریق کد دستوری
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/A3Z3
نظرتان را بنویسید