نام قطعات خودرو

نام قطعات خودرو
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
mobin1

خودروها، همچون اثر هنری، از قطعات مختلف تشکیل شده‌اند. هر خودرو حاوی حدود 30,000 قطعه مختلف است. اگرچه آگاهی از نام تمام قطعات خودرو چالش‌برانگیز است، اما به عنوان مالک خودرو، مهم است که درباره برخی از این قطعات و عملکرد آن‌ها بیشتر بدانید. این آگاهی به شما کمک می‌کند تا در صورت بروز مشکلات پیش‌بینی نشده یا حتی در زمان تصادف، بهترین و درست‌ترین کار را انجام دهیم. همچنین شناخت موتور ماشین موجب می‌شود تا از انجام کارهایی که به قطعات آسیب وارد می‌کند دوری کرده و اعمالی که طول عمر آن‌ها را بالا می‌برد در پیش بگیریم.

حالا به نظرتان مهم‌ترین بخش یک اتومبیل کدام بخش است؟ حتما پاسخ‌تان موتور خواهد بود. بله، موتور اتومبیل به عنوان قلب تپنده‌ این وسیله‌ نقلیه، اصلی‌ترین قطعه‌ آن محسوب می‌شود. به همین نسبت، تعمیرات آن هزینه و دردسرهای بیشتری دارد. هرگونه اخلال در عملکرد موتور، می‌تواند باعث توقف کامل خودروی شما بشود. بنابراین شناخت کامل از آن امری ضروری به نظر می‌رسد و این شناخت حاصل نمی‌شود مگر اینکه تمامی قطعات آن را بشناسیم.

خودروها، همچون اثر هنری، از قطعات مختلف تشکیل شده‌اند. هر خودرو حاوی حدود 30,000 قطعه مختلف است1. اگرچه آگاهی از نام تمام قطعات خودرو چالش‌برانگیز است، اما به عنوان مالک خودرو، مهم است که درباره برخی از این قطعات و عملکرد آن‌ها بیشتر بدانید. این آگاهی به شما کمک می‌کند تا در صورت بروز مشکلات پیش‌بینی نشده یا حتی در زمان تصادف، بدانید چه کارهایی باید انجام دهید1.

برخی از قطعات اصلی خودرو عبارت‌اند از:

موتور: قلب خودرو که شامل قطعات متحرک و ثابتی است. میل‌لنگ، سوپاپ‌ها و پیستون از جمله قطعات موتوری هستند.

گیربکس و دیفرانسیل: اجزای مسئول انتقال نیرو به چرخ‌ها.

ترمز و چرخ‌ها: قطعات مرتبط با ترمز‌ها و سیستم چرخ‌ها.

تعلیق و جلوبندی: قطعات مرتبط با راحتی رانندگی و کنترل خودرو.

مصرفی‌ها: قطعاتی که به طور دوره‌ای نیاز به تعویض دارند، مانند روغن موتور و فیلترها.

شاسی و بدنه: قطعات مرتبط با ساختار خودرو.

بخش‌های برقی و روشنایی: قطعات مرتبط با سیستم‌های برقی خودرو

منبع: نام قطعات خودرو با عکس

نظرتان را بنویسید