چرا ماشین لباسشویی ایندزیت روشن میشه ولی کار نمیکنه ؟

چرا ماشین لباسشویی ایندزیت روشن میشه ولی کار نمیکنه ؟
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
سارا خادم الشریعه

ماشین لباسشویی مانند یخچال و اجاق گاز نقش ضروری و حائز اهمیتی برای افراد حاظر در منزل ایفا می کند. امروزه شستشوی تمام لباس ها و خشک کردن آن ها به واسطه ماشین لباسشویی انجام می شود. خراب شدن این دستگاه می تواند باعث نگرانی تمام افراد خانواده شود؛ زیرا علاوه بر کاربرد بالای این دستگاه، قیمت بالای آن باعث شده است تا بسیاری از افراد شرایط خرید این محصول را نداشته باشند. استفاده مداوم از این ماشین شستشو باعث شده است تا مشکلات متعددی باعث خرابی آن شوند. در این مقاله به بررسی اینکه چرا ماشین لباسشویی ایندزیت روشن می شود اما کار نمی کند می پردازیم.

یکی از مشکلات رایجی که بسیاری از مصرف کنندگان آن را تجربه کرده اند؛ کار نکردن ماشین لباسشویی ایندزیت با وجود روشن شدن آن است. دلایل متعددی منجربه کار نکردن این دستگاه می شوند؛ که باید توسط تکنسین های متخصص در این زمینه بررسی شوند. در این مطلب به بررسی کامل این سوال که چرا ماشین لباسشویی ایندزیت روشن میشه ولی کار نمیکنه ؟ می پردازیم. برای دانستن دلایل کار نکردن لباسشویی ایندزیت با وجود روشن شدن آن، تا انتهای مطلب همراه ما باشید. 

نوسانات جریان برق ماشین لباسشویی ایندزیت

اگر شما هم با این سوال که چرا لباسشویی روشن میشه ولی کار نمیکنه؟ همراه هستید؛ بهتر است قبل از تماس با تکنسین ماشین لباسشویی، به بررسی برق ساختمان بپردازید. در بسیاری از مواقع روشن کردن دستگاه هایی چون ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی و... در زمان اوج مصرف برق، باعث می شود تا برق به اندازه کافی جریان نداشته باشد و قدرت لازم برای کار کردن ماشین لباسشویی روشن تامین نشود. 

همچنین ممکن است در مسیر انتقال برق به لباسشویی ایندزیت اختلالات و مشکلاتی وجود داشته باشد؛ که باید توسط تکنسین برق عیب یابی و تعمیر شود. در صورتی که مشکل کار نکردن لباسشویی به دلیل نرسیدن برق به اندازه کافی باشد؛ پیشنهاد می شود روشن کردن این دستگاه به ساعاتی غیر از زمان اوج مصرف موکول شود. می توانید برای تعمیر و سرویس لباسشویی ایندزیت خود به مرکز تعمیرات لباسشویی ایندزیت مراجعه کنید.

بسته نشدن درب لباسشویی ایندزیت یا خرابی قطعات متصل به آن 

در صورتی که به دنبال جواب سوال چرا لباسشویی روشن میشه ولی کار نمیکنه ؟ هستید؛ کافیست بعد از اطمینان حاصل کردن از وجود جریان برق، به بررسی باز یا بسته بودن درب لباسشویی ایندزیت بپردازید. لباسشویی از جمله ماشین های خانگی است که کار کردن آن مشروط به بسته شدن کامل درب آن است. ممکن است درب این دستگاه به درستی بسته نشده باشد و به همین علت لباسشویی با وجود روشن شدن کار نمیکند. 

اگر با وجود بسته بودن درب ماشین لباسشویی ایندزیت، همچنان این دستگاه کار نمی کند؛ بهتر است از سالم بودن زبانه درب و میکروسوئیچ اطمینان حاصل شود. شکستگی زبانه درب لباسشویی موجب درگیر نشدن اهرم میکروسوئیچ درب و در نتیجه قفل نشدن آن می شود. این قطعه به آسانی تعویض می شود و نگرانی از بابت خرابی زبانه وجود ندارد. اما علاوه بر زبانه، خراب شدن میکروسوئیچ می تواند باعث کار نکردن لباسشویی بعد از روشن شدن آن شود. میکروسوئیچ ها در نمونه های مختلفی تولید می شوند و با توجه به مغناطیسی یا برقی بودن، صدای خاصی تولید می کنند. 

معمولاً میکروسوئیچ های برقی نسبت به میکروسوئیچ های مغناطیسی صدای بیشتری تولید می کنند. در صورتی که هنگام باز و بسته کردن درب لباسشویی صدای تق مانند ایجاد شود، یعنی این قطعه سالم است. اما اگر صدایی هنگام باز و بسته کردن درب این دستگاه ایجاد نشود؛ باید برای عیب یابی و تعمیرات آن با تکنسین ماشین لباسشویی ایندزیت تماس حاصل شود.

خراب شدن کلید استارت یا ولوم ماشین لباسشویی ایندزیت

در مواقعی ممکن است کار نکردن ماشین لباسشویی با وجود روشن بودن، به دلیل خراب بودن کلید استارت یا ولوم باشد. در صورتی که این دکمه از متل لباسشویی خراب باشد؛ دستور کار کردن یا چرخش دیگ لباسشویی ایندزیت به قطعه موردنظر ارسال نمی شود و در نتیجه لباسشویی با وجود روشن بودن کار نمی کند. 

اگر با این سوال که چرا لباسشویی روشن میشه ولی کار نمیکنه ؟ همراه هستید؛ کافیست تا بعد از بررسی برق و بسته بودن درب، به عیب یابی کلید استارت بپردازید. بسته به نوع ماشین لباسشویی، از دو نوع کلید استارت الکترونیکی و مکانیکی استفاده می شود؛ که بهتر است تعویض هر مدل از آن ها توسط افراد متخصص در این زمینه انجام شود؛ تا به بخش های دیگر پنل ماشین لباسشویی ایندزیت آسیب وارد نشود. 

خراب شدن شیر برقی لباسشویی ایندزیت

در برخی از مواقع مشکل کار نکردن لباسشویی با وجود روشن شدن آن، به دلیل خراب شدن شیرهای برقی است. ماشین های لباسشویی ایندزیت ممکن است از شیرهای برقی دو قلو، سه قلو و یا چهار قلو تشکیل شده باشند. خراب شدن این قطعه مانع از ورود آب به داخل مخزن لباسشویی و در نتیجه کار نکردن این دستگاه می شود. تست سلامت این قطعه در منزل امکان پذیر است.

کافیست تا بعد از باز کردن سقف لباسشویی و دسترسی به شیر برقی، با استفاده از یک سیم تست، از آزاد شدن بوبین این قطعه و سالم بودن آن اطمینان حاصل کنید. معمولاً بعد از اتصال سیم تست به برق و شیر برقی، اگر این قطعه سالم باشد، بوبین آزاد شده  و لباسشویی شروع به آبگیری می کند. 

اختلال یا خرابی برد الکترونیکی ماشین لباسشویی ایندزیت

اگر با وجود بررسی مواد بالا، بازهم با این سوال که چرا لباسشویی روشن میشه ولی کار نمیکنه ؟ همراه هستید؛ می توانید از یک تکنسین متخصص لباسشویی بخواهید تا به بررسی عملکرد برد الکترونیکی لباسشویی بپردازد و در صورت خرابی، نسبت به تعمیرات آن اقدام کند. برد الکترونیکی ماشین لباسشویی ایندزیت از قطعات مهم این دستگاه است؛ که در صورت خرابی باعث اختلال در عملکرد تمام قطعات لباسشویی می شود. 

تمام دستورات فعال یا غیر فعال شدن و همچنین خاموش یا روشن شدن قطعه های لباسشویی توسط برد صادر می شود. بنابراین؛ ممکن است کار نکردن لباسشویی به دلیل عدم ارسال دستور کار نکردن لباسشویی از سوی برد دستگاه به دلیل خرابی آن باشد. 

سایر دلایل کار نکردن لباسشویی ایندزیت با وجود روشن شدن آن

در بسیاری از موارد کار نکردن لباسشویی با وجود روشن شدن آن ممکن است به دلایل ساده ای اتفاق بیفتد. برای مثال متصل نبودن شیر به لباسشویی، وجود رسوبات در مسیر عبور، کثیف شدن فیلتر و... می توانند باعث اختلال در مسیر عبور آب به لباسشویی شوند. اگر آب به دلایل فوق وارد لباسشویی نشود؛ ممکن است این دستگاه با وجود روشن شدن کار نکند. سرویس کامل لباسشویی می تواند تمام مشکلات فوق را به طور کامل رفع کند. 

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/nDwp
نظرتان را بنویسید