ثبت نام مدارس تیزهوشان 1400 - 1401

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
وبلاگ سایت تحصیلیکو
متقاضیای ورود به مدارس تیزهوشان 1400 - 1401 ، کافیه بعد از بررسی شرایط ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان ، از طریق سایت azmoon.medu.ir به صورت اینترنتی ثبت نامشون رو انجام بدن و تو این رقابت بزرگ شرکت کنن .





سازمان ملی پرورش استعداد های درخشان یا سمپاد ، هر سال با برگزاری آزمون اقدام به گزینش و پذیرش دانش آموزای مستعد و با استعداد در مدارس تیزهوشان می کنه که هدف خیلی از دانش آموزا مخصوصا دانش آموزای باهوش ، قبولی تو این آزمون و تحصیل تو این مدارسه !

با وجود پایین بودن ظرفیت مدارس تیزهوشان ( تقریبا 15 هزار نفر ) هر سال حدودا 200 هزار نفر برای ورود به این مدارس تو این رقابت نفس گیر شرکت می کنن و با هم به رقابت می پردازن . ثبت نام به صورت کاملا اینترنتی و از طریق سایت مربوطه انجام میشه .

دانش آموزا در صورت داشتن شرایط می تونن ثبت نام رو انجام بدن و بعد از اون با مطالعه مواد درسی آزمون برای این رقابت نسبتا مهم آماده بشن . با توجه به اهمیت این آزمون در ادامه به توضیح شرایط ، نحوه ، زمان و سایت ثبت نام مدارس تیزهوشان 1400 - 1401 پرداختیم تا متقاضیا بتونن با اطلاعات کامل و با خیالت راحت ثبت نامشون رو انجام بدن .





زمان ثبت نام مدارس تیزهوشان 1400 - 1401
یکی از دغدغه هایی که ذهن متقاضیا و خیلی از خانواده هاشون رو به خودش مشغول می کنه ، زمان دقیق ثبت نام مدارس سمپاده ! این زمان هر سال از طریق سایت ثبت نام تیزهوشان اطلاع رسانی میشه و داوطلبا باید با پیگیری این سایت از مهلت ثبت نام با خبر بشن .

سال گذشته ثبت نام مدارس تیزهوشان پایه نهم و ثبت نام ششم به هفتم از تاریخ 26 بهمن ماه شروع شد ، هنوز زمان ثبت نام آزمون تیزهوشان 1400 - 1401 مشخص نشده ولی پیشنهاد می کنیم عضو کانال تلگرام مدارس تحصیلیکو بشین تا به محض اینکه اطلاعیه این خصوص صادرشد مطلع بشین .





به محض اینکه ثبت نام آزمون تیزهوشان شروع بشه در این مقاله اطلاع میدیم .



 شما باید قبل از ثبت نام مدارک لازم برای ثبت نام مدارس تیزهوشان رو آماده کنین که می تونین برای اطلاع از مدارک لازم  برای ثبت نام آزمون تیزهوشان مقاله زیر رو بخونین .

بیشتر بخوانید : مدارک لازم برای ثبت نام تیزهوشان
با وجود اطلاع رسانی های قبلی تو سامانه ثبت نام سنجش و پذیرش تیزهوشان اما هر سال شاهد جا موندن تعداد زیادی از دانش آموزا از ثبت نام مدرسه سمپاد هستیم به همین خاطر معمولا بازه ثبت نام تمدید میشه تا داوطلبای جا مونده از ثبت نام بتونن ثبت نامشون رو تکمیل کنن یا در صورت نیاز اطلاعاتشون رو تصحیح و ویرایش کنن . با عضویت تو کانال تلگرام مدارس به محض اینکه ثبت نام مدارس تیزهوشان تمدید بشه مطلع میشین .





به محض اینکه ثبت نام آزمون تیزهوشان 1400 - 1401 تمدید بشه در این مقاله اطلاع میدیم .



بیشتر بخوانید : تمدید مهلت ثبت نام تیزهوشان


شرایط ثبت نام مدارس تیزهوشان 1400 - 1401
همزمان با ثبت نام ، دفترچه ثبت نام مدارس تیزهوشان 1400 - 1401 هم تو سایت منتشر میشه و دانش آموزا باید برای اطلاع از ضوابط و شرایط ثبت نام مدارس تیزهوشان 1400 - 1401 این دفترچه رو با دقت مطالعه کنن و در صورت داشتن تمام شرایط لازم برای این ثبت نام اقدام کنن .

شرایط و ضوابط ثبت نام پایه هفتم:
 تابعیت ایرانی _ ثبت نام اتباع غیرایرانی ، طبق بخش نامه مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور انجام میشه .

 کسب مقیاس خیلی خوب تو تموم دروس نوبت دوم پایه ی پنجم ابتدایی تو سال تحصیلی 98 - 99 و کسب مقیاس خیلی خوب تو تموم دروس تو نوبت اول پایه ششم تو سال تحصیلی 99 - 1400

البته اگه داوطلب تو مجموع دوسال تحصیلی پایه های پنجم و ششم ابتدایی حداکثر تو یه درس عنوان خوب رو کسب کرده باشه مشکلی واسه ثبت نام نداره .

شرایط و ضوابط ثبت نام پایه دهم :
 تابعیت ایرانی _ ثبت نام اتباع غیرایرانی ، طبق بخش نامه مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور انجام میشه .

 داشتن حداقل معدل کل سالانه 19 پایه هشتم تو خرداد سال تحصیلی 99 - 1400



حتما بخوانید: دفترچه ثبت نام آزمون تیزهوشان


نحوه ثبت نام مدارس تیزهوشان 1400 - 1401
ثبت نام تیزهوشان نهم 1400 - 1401 به صورت کشوری و از طریق سایت یکتا به نشانی azmoon.medu.ir و ثبت نام مدارس سمپاد ششم به هفتم 1400 - 1401 هم از طریق سایت hoosh.medu.ir انجام میشه . تمامی متقاضیا باید بصورت اینترنتی و از طریق این سایت ها ثبت نامشون رو انجام بدن .

هم زمان با ثبت نام دفترچه ثبت نام هم تو سایت منتشر میشه و دانش آموزا بعد از مطالعه دفترچه و بررسی ضوابط و شرایط ثبت نام مدارس سمپاد ، باید فرم تقاضانامه اینترنتی رو با دقت ، تکمیل و اطلاعات فردی و تحصیلیشون رو وارد کنن .

برای ثبت نام عکس اسکن شده دانش آموز هم لازمه که باید با فرمت خواسته شده ( فایل عکس با ابعاد حداکثر 300 * 400 پیکسل در قالب jpg با زمینه سفید ، مربوط به سال جاری دانش آموز ) تو سایت بارگذاری بشه .

دریافت شماره پیگیری اولیه تو انتهای ثبت نام نشون دهنده اینه که ثبت نام با موفقیت انجام شده و دانش آموزا باید این شماره رو واسه مراحل بعدی که پرداخت هزینه و گرفتن کارت ورود به جلسس ، داشته باشن .





به محض آغاز ثبت نام تیزهوشان لینک های زیر فعال میشه .
لینک ورود به سایت ثبت نام تیزهوشان ششم به هفتم
لینک ورود به سایت ثبت نام تیزهوشان نهم به دهم


 تو مقاله زیر تمامی مراحل ثبت نام آزمون ششم به هفتم و نهم به دهم رو به طور کامل و قدم به قدم گذاشتیم که شما می تونین برای آشنایی با روند ثبت نام مقاله زیر رو بخونین .

بیشتر بخوانید : راهنمای تصویری نحوه ثبت نام آزمون تیزهوشان
مشاوره ثبت نام مدارس تیزهوشان 1400 - 1401
دانش آموزا و مهم تر از اون خانواده ها باید مد نظر داشته باشن که تحصیل تو مدارس سمپاد یکی از راه های موفق شدنه نه ، تنها مسیر ممکن ! به خانواده ها توصیه میشه که ، تمامی شرایط تحصیلی و عاطفی فرزندشون رو در نظر بگیرین و با توجه به اونا واسه ورود به یه مدرسه ایده آل اقدام کنن .

با توجه به ظرفیت کم و متقاضیای زیاد این آزمون ها ، دانش آموزا باید از مواد درسی آزمون اطلاع داشته باشن و با انتخاب منابع مناسب تو این زمینه واسه این رقابت بزرگ آماده بشن . جالبه بدونین با توجه به تغییراتی که از دو سال قبل واسه آزمون ششم به هفتم داشتیم  ، آزمون به صورت هوش ، استعداد و خلاقیت انجام شد و از کتابای درسی به هیچ عنوان سوالی مطرح نشد .

از تغییرات مهم آزمون تیزهوشان پایه نهم به دهم می تونیم به تغییر نسبت تاثیر استعداد تحلیلی و استعداد تحصیلی به صورت 50 درصد برای هر کدوم و همچنین اضافه شدن ضریب سمپاد مهارتی اشاره کرد . هنوز درباره ادغام  آزمون مدارس تیزهوشان با مدارس نمونه دولتی اطلاعیه منتشر نشده اما به محض منتشر شدن اطلاعیه یا خبری در این باره می تونین از طریق کانال مدارس تحصیلیکو مطلع بشین .

حالا برای این که ببینین واقعا این مدرسه با شرایط دانش آموز انتخاب خوبی هست یا نه می تونین مقاله زیر رو بخونین تا یک دید کلی به این مدرسه داشته باشین .

در ادامه بخوانید: 6 واقعیت مهم از مدارس تیزهوشان که نمی دانید
اگه با خوندن این مقاله درباره ثبت نام آزمون تیزهوشان 1400 - 1401​ بازم سوالی داشتین یا اگه تو حین ثبت نام دچار مشکل شدین می تونین با استفاده از سامانه مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو با مشاورای مرکز مشاوره تحصیلی تحصیلیکو در ارتباط باشین و در صورت تمایل ثبت نامتون رو به ما بسپارین .




سوالات متداول


1- ثبت نام مدارس تیزهوشان ششم به هفتم چه زمانی شروع میشه ؟
ثبت نام این مدارس احتمالا تو بهمن ماه انجام میشه که تو این مقاله زمان دقیق گفته شده .


2- ثبت نام مدارس تیزهوشان نهم به دهم چه زمانی شروع میشه ؟
ثبت نام این مدارس تو بهمن ماه انجام میشه که زمان دقیق ثبت نام رو تو این مقاله گفتیم .


3- نحوه ثبت نام آزمون تیزهوشان به چه صورتیه ؟
نحوه ثبت نام به صورت اینترنتی هستش که نحوه ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم و نهم به دهم تو این مقاله به طور کامل گفته شده .

منبع : ثبت نام مدارس تیزهوشان 1400 - 1401
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/0GDX
نظرتان را بنویسید