هزینه ثبت نام کلاس اول ابتدایی

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
به طور کلی، طبق قانون آموزش و پرورش مدارس مجاز به دریافت هزینه ثبت نام کلاس اول ابتدایی 1400 در همان ابتدای ثبت نام از والدین دانش آموزان نیستند؛ اما مدارس می توانند برای ارائه یک سری خدمات به دانش آموزان، هزینه مشخصی را دریافت کنند.




ثبت نام کلاس اول ابتدایی یکی از مهم ترین دغدغه های اولیا دانش آموزان است. والدین دانش آموزان پایه اول دبستان، به دنبال بهترین مدارس برای ثبت نام کودکان خود هستند؛ اما شاید چیزی که ذهن والدین دانش آموزان را درگیر کرده باشد، هزینه ثبت نام کلاس اول ابتدایی 1400 است.

آیا مدارس دولتی می توانند هزینه ای را برای ثبت نام دانش آموزان کلاس اول ابتدایی دریافت کنند؟ نحوه پرداخت هزینه ثبت نام اول دبستان چگونه است؟ در این مقاله سعی داریم شما را با هزینه تقریبی ثبت نام دانش آموزان کلاس اول دبستان 1400 آشنا کنیم و در رابطه با نحوه پرداخت این هزینه، صحبت کنیم.



هزینه ثبت نام کلاس اول ابتدایی 1400
طبق قانون وزارت آموزش و پرورش، دریافت هزینه ثبت نام کلاس اول ابتدایی 1400 غیرقانونی است و مدارس نباید هزینه ای را صرفا به عنوان هزینه ثبت نام از والدین دریافت کنند. در واقع، هزینه ثبت نام کلاس اول ابتدایی با شهریه مربوط به مدارس تفاوت دارد. هزینه ثبت نام، هزینه ای است که در ابتدای مراحل ثبت نام، صرفا برای ثبت نام دانش آموزان سنین ورود به اول ابتدایی می گیرند.



اما طبق قانون، مدارس می توانند برای ارائه خدمات مختلف به دانش آموزان مانند سرویس رفت و آمد، هزینه غذا برای زنگ تفریح در طول سال تحصیلی، هزینه خرید کتاب، هزینه مربوط به تهیه روپوش و ... را به عنوان هزینه ثبت نام در همان ابتدای مراحل ثبت نام از والدین دانش آموزان دریافت کنند؛ به طور کلی هزینه ثبت نام کلاس اول ابتدایی 1400 برای هر یک از مدارس دولتی و غیر دولتی متفاوت می باشد.



هزینه ثبت نام کلاس اول ابتدایی در مدارس دولتی 1400



به طور کلی، مدارس دولتی مجاز به دریافت هزینه ثبت نام و یا حتی شهریه نمی باشند؛ اما اگر مدرسه قصد ارائه یک سری خدمات به دانش آموزان مانند تهیه روپوش و سرویس ایاب و ذهاب مانند استفاده از سامانه سپند مدارس را داشته باشد، می تواند هزینه ثبت نام کلاس اول ابتدایی 1400 را دریافت کند. این هزینه ها بستگی به نوع مدرسه و خدمات قابل ارائه دارد.



هزینه ثبت نام کلاس اول ابتدایی در مدارس غیر دولتی 1400



مدارس غیر دولتی نیز مجاز به دریافت هزینه ثبت نام کلاس اول ابتدایی 1400 نیستند و تنها می توانند هزینه ای را برای شهریه دریافت کنند؛ این مدارس نیز مانند مدارس دولتی، می توانند برای ارائه یک سری خدمات، هزینه دریافت نمایند.



با توجه به اینکه مدارس غیر دولتی، خدمات بیشتری را به دانش آموزان ارائه می کنند، معمولا هزینه بیشتری را نیز برای ثبت نام و شهریه دریافت می کنند.



بیشتر بخوانید: ثبت نام کلاس اول



نحوه پرداخت هزینه ثبت نام کلاس اول ابتدایی 1400
همانطور که توضیح داده شد، مدارس دولتی نباید هزینه ای را برای ثبت نام دانش آموزان کلاس اول ابتدایی دریافت کنند؛ اما گاهی اوقات مدارس برای تهیه یک سری امکانات برای دانش آموزان، از والدین محترم هزینه ای را درخواست می کنند. به طور مثال، زمانی که مدرسه دانش آموز قصد ثبت نام کتاب های اول دبستان آن هم به صورت یک جا را داشته باشد، می تواند از والدین دانش آموزان هزینه ثبت نام کتاب را دریافت می کند. همچنین، مدارس می توانند هزینه خرید روپوش برای دانش آموزان را نیز از والدین دریافت کنند.



بنابراین، به طور کلی مدارس دولتی تحت شرایط خاصی می توانند هزینه ای را به عنوان هزینه ثبت نام از دانش آموزان کلاس اول ابتدایی دریافت کنند؛ اما نحوه پرداخت هزینه ثبت نام کلاس اول ابتدایی 1400 بستگی به نوع مدرسه دانش آموزان دارد. ممکن است که مدارس، نحوه پرداخت غیر حضوری را برای پرداخت هزینه ثبت نام کلاس اول ابتدایی در نظر بگیرند، گاهی اوقات هم ممکن است مدارس پرداخت حضوری را ترجیح دهند.



معمولا والدین دانش آموزان، برای پرداخت هزینه های مدارس در پایه اول دبستان می توانند با مراجعه حضوری به مدارس در زمان ثبت نام، هزینه ثبت نام دانش آموزان را به صورت حضوری و در همان زمان ثبت نام پرداخت کنند.



بیشتر بخوانید: زمان ثبت نام مدارس









مشاوره هزینه ثبت نام کلاس اول ابتدایی 1400
در سامانه شکایات آموزش و پرورش بیشترین آمار شکایات والدین، مربوط به شهریه ثبت نام دانش آموزان می باشد. همچنین، بیشتر والدین دانش آموزان در رابطه با افزایش هزینه های ثبت نام مدارس غیر دولتی می باشد. این مشکل، یکی از مشکلات رایجی است که معمولا در بین تمامی مدارس به وجود می آید؛ چرا که هزینه های مدارس بالا رفته و مدارس نیز قادر به پرداخت این هزینه ها، تنها از طریق آموزش و پرورش نیستند.



اما طبق قانونی که برای شهریه های مدارس وجود دارد، دریافت هزینه ثبت نام برای مدارس دولتی مجاز نیست و مدارس غیر دولتی نیز باید طبق تعرفه مشخصی هزینه ثبت نام را دریافت نمایند. البته در صورتی که قرار باشد، مدارس یک سری خدماتی را به والدین و دانش آموزان ارائه بدهند، می توانند هزینه ای را صرفا برای ارائه آن خدمات از والدین دانش آموزان دریافت کنند؛ اما در غیر این صورت هزینه دریافت شده از والدین دانش آموزان کلاس اول ابتدایی 1400 غیر قانونی می باشد.



کارشناسان سامانه مشاوره هیوا می توانند اطلاعات لازم در خصوص هزینه ثبت نام کلاس اول مدارس را در اختیار متقاضیان گذاشته و آن ها را راهنمایی نمایند. همچنین با عضویت در کانال تلگرامی و اینستاگرامی هیوا می توانید از آخرین اخبار این حوزه مطلع شوید.



در ادامه بخوانید: شهریه مدارس غیرانتفاعی









سوالات متداول


1- هزینه ثبت نام کلاس اول دبستان چقدر است ؟
ثبت نام در پایه اول ابتدایی مدارس دولتی فاقد هزینه بوده که در متن مقاله در باره آن توضیحات کاملی ارائه شده است.




2- هزینه های دریافتی مدارس برای ثبت نام کلاس اول برای چیست ؟
بعضی از مدارس برای تهیه کتاب، روپوش و مواد غذایی کودکان هزینه ای را در ابتدا از والدین دریافت می کنند که در متن مقاله نوشته شده است.




3- شهریه مدارس برای کلاس اول چقدر است ؟
مدارس دولتی فاقد شهریه هستند اما محدوده قیمت شهریه مدارس غیر دولتی در متن مقاله نوشته شده است.

منبع : هزینه ثبت نام کلاس اول ابتدایی
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/lBmr
نظرتان را بنویسید