ثبت نام کتاب درسی هفتم

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
دانش آموزان پایه هفتم می توانند برای ثبت نام کتاب های درسی خود به سایت فروش و توزیع مواد آموزشی به نشانی www.irtextbook.ir یا www.irtextbook.com مراجعه کرده و ثبت سفارش کتاب های درسی خود را انجام دهند . انتظار می رود زمان ثبت نام کتاب های درسی پایه هفتم 1400 – 1401 ، همچون سال تحصیلی گذشته در اوایل تیر ماه آغاز و تا اواسط شهریور ماه ادامه داشته باشد .



مقطع متوسطه اول مقطعی سه ساله است که بین مقاطع ابتدایی و متوسطه دوم قرار گرفته است و اولین پایه تحصیلی آن ، پایه هفتم متوسطه اول می باشد . همان طور که امکان ثبت نام اینترنتی کتاب های درسی برای تمامی پایه های تحصیلی امکان پذیر شده است ، دانش آموزان پایه هفتم متوسطه اول نیز می توانند از طریق سامانه ثبت نام کتاب درسی ، برای ثبت سفارش کتاب های درسی هفتم 1400 – 1401 ، اقدام نمایند .

با توجه به این مسئله که سامانه ثبت نام اینترنتی کتاب درسی مدت زمان زیادی نیست که راه اندازی شده است ، ممکن است بسیاری از دانش آموزان هفتم متوسطه و خانواده هایشان آشنایی زیادی با این سامانه و نحوه ثبت نام کتاب درسی در آن ، نداشته باشند .

از آنجایی که ثبت نام کتاب درسی پایه هفتم و سایر مقاطع تحصیلی تنها از طریق ثبت نام اینترنتی امکان پذیر بوده و این موضوع اهمیت بسیاری برای دانش آموزان ، والدین و مدارس دارد ، لذا قصد داریم در ادامه این مقاله به شرح زمان ، نحوه  و هزینه ثبت نام کتاب درسی هفتم متوسطه اول 1400 – 1400 بپردازیم .


زمان ثبت نام کتاب درسی هفتم متوسطه اول 1400 - 1401
زمان ثبت سفارش کتاب درسی در سایت ثبت نام کتاب برای تمامی مقاطع تحصیلی متفاوت است . این تفاوت در تاریخ ثبت نام به منظور نظم دهی بیشتر و افزایش سرعت در فرآیند سفارش کتاب های درسی ایجاد شده است .

دانش آموزان هر پایه تحصیلی می توانند در تاریخ ثبت نام مربوط به خود به سامانه ثبت نام کتاب درسی مراجعه کرده و ثبت سفارش کتاب های درسی خود را انجام دهند . زمان سفارش کتاب درسی برای دانش آموزان کلاس هفتم در سال تحصیلی گذشته در اوایل تیر ماه تعیین شده بود که این ثبت نام برای سال تحصیلی 1400 - 1401 از 6 تیر تا 15 شهریور ماه می باشد..

از آنجایی که پایه تحصیلی هفتم متوسطه اول جزو مقاطع میان پایه تحصیلی به شمار می رود ، در صورتی که برخی از دانش آموزان کلاس هفتمی نتوانند در زمان مقرر ، موفق به سفارش کتاب های درسی خود شوند ، این امکان برای آن ها وجود دارد که در زمان تمدید مهلت ثبت نام کتاب های درسی به سامانه ثبت سفارش کتاب درسی مراجعه کرده و سفارش خود را ثبت نمایند .

برای آشنایی بهتر و بیشتر دانش آموزان هفتم متوسطه ، تاریخ های مربوط به زمان ثبت نام کتاب درسی هفتم و تمدید مهلت ثبت نام این پایه را در جدول زیر به صورت کلی و تقریبی عنوان کرده ایم .



زمان ثبت نام و تمدید مهلت ثبت نام هفتم متوسطه اول 1400 - 1401
             ثبت نام                   6 تیر تا 15 شهریور ماه
تمدید مهلت ثبت نام -


برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ثبت نام کتاب های درسی هر پایه تحصیلی می توانید به مقاله ارائه شده در این قسمت مراجعه کنید.



بیشتر بخوانید: ثبت نام کتاب های درسی

نحوه ثبت نام کتاب درسی هفتم متوسطه اول 1400 - 1401
سفارش کتاب درسی پایه هفتم به دو روش فردی و گروهی در سامانه ثبت نام کتاب امکان پذیر می باشد که شرط ثبت سفارش کتاب در هر دو روش ذکر شده ثبت نام در سامانه سناد دانش آموزی مقطع تحصیلی مربوطه است . لازم به ذکر است که در صورت ثبت نام کتاب درسی هفتم در هر دو روش فردی و گروهی ، محل تحویل کتاب درسی مدرسه محل تحصیل دانش آموز خواهد بود . 

روش ثبت سفارش در سامانه ثبت نام کتاب درسی هفتم برای تمامی پایه های تحصیلی یکسان بوده و تفاوتی در آن برای هیچ یک از مقاطع وجود ندارد . در صورتی که در زمان ثبت سفارش کتاب درسی در اطلاعات ثبت شده و یا کتاب های درسی ثبت نام شده اشتباهی رخ داده باشد ، دانش آموز یا مدرسه می تواند در زمان اصلاح سفارش به سامانه ثبت نام کتاب مراجعه کرده و آن را اصلاح و ثبت نمایند .

با توجه به این که ممکن است در زمان اصلاح ثبت نام کتاب درسی ، امکان دسترسی به سامانه ثبت نام کتاب برای برخی از دانش آموزان کلاس هفتمی وجود نداشته باشد ، بهتر است تمامی مراحل ثبت سفارش به درستی و با دقت بالا انجام گیرد .



بنابراین با در نظر گرفتن این شرایط و اهمیت بالای این موضوع برای بسیاری از دانش آموزان هفتم راهنمایی ، در این بخش به شرح تمامی مراحل ثبت نام کتاب درسی هفتم متوسطه اول 1400 - 1401 به صورت راهنمای تصویری  می پردازیم .





راهنمای تصویری نحوه ثبت نام کتاب های پایه هفتم متوسطه اول 1400 - 1401




1آدرس سایت irtextbook.ir یا irtextbook.com را در مرورگر خود وارد نموده و روی لینک سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی ، بخش ثبت سفارش مخصوص دانش‌آموزان " کلیک کنید .











2پس از مشاهده تصویر زیر از قسمت پایین سمت چپ صفحه روی گزینه " ورود دانش آموزان " کلیک کنید.











3با وارد کردن " کد ملی " و " شماره سریال شناسنامه " وارد پرتال دانش آموزی خود شوید .











4سپس با انتخاب گزینه " فروش و توزیع مواد آموزشی " روی لینک " ورود به سامانه فروش " کلیک کنید .











5در این قسمت اطلاعات پستی مدرسه مورد نظر خود را وارد کنید .











6در این مرحله شماره تماس دانش آموز و یا والدین را وارد کنید .











7در این قسمت متناسب با سال تحصیلی و رشته تحصیلی خود بسته مورد نظر را انتخاب می نمایید .











8در این بخش اطلاعات کتاب درسی سفارشی شما نمایش داده می شود که در صورت صحت اطلاعات باید گزینه ثبت و ادامه را انتخاب کنید .











9در این قسمت میزان هزینه کتاب های درسی شما نمایش داده می شود که در صورت تمایل باید گزینه پرداخت را انتخاب نمایید تا وارد درگاه اینترنتی پرداخت هزینه شوید .











دانش آموزان پایه هفتم متوسطه اول برای دریافت سوالات و پاسخنامه امتحانات سال گذشته این دوره تحصیلی می توانند به مقاله ارائه شده در این قسمت مراجعه نمایند.



بیشتر بخوانید: نمونه سوالات امتحانی پایه هفتم با پاسخ تشریحی







هزینه ثبت نام کتاب درسی هفتم متوسطه اول 1400 - 1401
آموزش هایی که برای پایه تحصیلی هفتم و درکل مقطع متوسطه اول در نظر گرفته می شود باید به گونه ای باشند که علاوه بر تکمیل دروس و آموزش های دوره ی ابتدایی ، پیش زمینه ای برای مقطع متوسطه دوم و راهنمایی برای انتخاب رشته دانش آموز باشد . لذا ، انتظار می رود که تعداد و حجم کتاب های در نظر گرفته شده برای مقطع تحصیلی متوسطه اول نسبت به دوره ابتدایی بیشتر و متنوع تر باشد .

بنابراین  می توان گفت که علاوه بر این که تعداد کتاب ها در پایه هفتم راهنمایی افزایش یافته و مباحث آن نسبت به دوره ابتدایی گسترده تر می شود ، هزینه های مربوط به کتاب های درسی نیز در این پایه به نسبت تعداد آن ها تا حدودی افزایش می یابد .

با این وجود افزایش هزینه ها در کتاب های درسی پایه هفتم به میزان زیادی نبوده و مبلغ ناچیزی به آن افزوده می گردد . همچنین هزینه در نظر گرفته شده برای کتاب های درسی کلاس هفتم در سامانه ثبت نام کتاب طبق قیمت مصوب و پشت جلد کتاب درسی در نظر گرفته شده و از طریق کارت های بانکی عضو شتاب که دارای رمز دوم هستند قابل پرداخت می باشد .



برای توضیح بهتر و دقیق تر این موضوع در جدول زیر به بررسی هزینه های در نظر گرفته شده برای کتاب های درسی  پایه تحصیلی هفتم 1400 - 1401 به صورت دقیق می پردازیم . همچنین دانش آموزان می توانند علاوه بر مشاهده هزینه کتاب های درسی هفتم متوسطه اول ، نسخه الکترونیکی آن ها را نیز دانلود کرده و در دسترس خود داشته باشند .





 هزینه و لیست کتاب های درسی پایه هفتم متوسطه اول 1400 - 1401

کتاب های درسی هفتم متوسطه اول قیمت
فارسی پایه هفتم متوسطه اول
71500 تومان

( دختران )

    نگارش پایه هفتم متوسطه اول
ریاضی پایه هفتم متوسطه اول
علوم پایه هفتم متوسطه اول
آموزش قرآن پایه هفتم متوسطه اول
پیام های آسمانی پایه هفتم متوسطه اول
مطالعات اجتماعی پایه هفتم متوسطه اول
73000 تومان

( پسران )

کار وفناوری پایه هفتم متوسطه اول
فرهنگ و هنر پایه هفتم متوسطه اول
زبان انگلیسی پایه هفتم متوسطه اول
عربی پایه هفتم متوسطه اول
تفکر و سبک زندگی پایه هفتم متوسطه اول




برای دریافت نسخه PDF کتاب های درسی و دریافت اطلاعات بیشتر درباره این کتاب های درسی می توانید به مقاله ارائه شده در این قسمت مراجعه نمایید.



در ادامه بخوانید: دانلود کتاب های درسی پایه هفتم اول متوسطه








برای اطلاع از آخرین اخبار مربوط به ثبت نام کتاب های درسی مقطع متوسطه و سایر مقاطع دیگر ، عضو کانال تلگرام مدارس هیوا شده و یا صفحه اینستاگرام مدارس هیوا را دنبال نمایید . همچنین در صورت وجود هرگونه سوال درباره ثبت نام کتاب های درسی هفتم متوسطه اول می توانید با مشاورین ما در مرکز مشاوره تحصیلی هیوا تماس حاصل فرمایید .


سوالات متداول

1- آیا تحویل کتاب های درسی هفتم متوسطه 1400 - 1401 در محل خاصی انجام می شود ؟
همان طور که در مقاله بالا به آن اشاره شد ، تحویل کتاب های ثبت نام شده پایه هفتم متوسطه اول در مدرسه محل تحصیل دانش آموز خواهد بود .


2- آیا امکان اصلاح و تغییر سفارشات کتاب های درسی پایه هفتم در صورت ثبت اشتباه آن ها وجود دارد ؟
بله با توجه به مطالب ذکر شده در مقاله امکان اصلاح پایه و ایجاد تغییر در سفارش کتاب های پایه هفتم در  سامانه مربوطه وجود دارد .


3- نحوه ثبت نام اینترنتی کتاب های کلاس هفتم متوسطه به چه صورتی است ؟
جزئیات ثبت نام و سفارش کتاب های درسی پایه هفتم متوسطه اول ، با توضیحات و هم چنین راهنمایی تصویری ، در مقاله بالا عنوان شده است .

منبع : ثبت نام کتاب درسی هفتم
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/qKm2
نظرتان را بنویسید