برگرداندن اعتماد از دست رفته در رابطه

برگرداندن اعتماد از دست رفته در رابطه
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvafamily1

اعتماد در رابطه به این معنی است که شما فرض می کنید طرف مقابل با شما صادق است ، به شما وفادار است و هیچ وقت شما را ترک نمی کند ولی متاسفانه گاهی اوقات در روابط مشکلاتی به وجود می آید که اعتماد طرفین از یکدیگر سلب می شود و در انی حالت یکی از مهم ترین ارکان رابطه از بین رفته است و برای ادامه این رابطه دوباره باید این اعتماد را بازسازی کرد . در هر رابطه ای اعتماد باید در هر دو طرف معادله وجود داشته باشد .

قبل از اینکه بتوانید اعتماد از دست رفته را باز گردانید هر یک از شما باید صادقانه بگویید که آیا علاقه مند برای بازسازی رابطه هستید یا نه هنگامی که واضح شد هر دو آماده این کار هستید ، می توانید با شروع کاملا صادقانه و اجرای دسورالعمل های ایجاد اعتماد شروع به بازسازی اعتماد متقابل کنید . در ادامه این مقاله به ارائه راهکارهایی برای برگرداندن اعتماد از دست رفته در رابطه می پردازیم . 



 

موارد نقض ارزش های رابطه را شناسایی کنید

اگر شما و همسرتان هر دو به هم بی اعتماد شدید ، احتمالا بدین دلیل بوده است که در مورد خط قرمزهایتان بحث نکرده اید . در حالی که مشخص بودن این خط قرمزها یکی از راه های مهم برگرداندن اعتماد از دست رفته در رابطه است . اینها رفتارهایی هستند که انجام آن ها از طرف همسرتان را غیر قابل قبول می دانید ، زیرا ارزش ها و اخلاقیات شما را نقض می کنند .

با یک دیگر بشینید و در مورد این موارد صحبت کنید . هر یک از شما باید لیستی از چیزهایی که نمی توانید در یک رابطه تحمل کنید را یادداشت نماید . هنگامی که لیست را تهیه کردید ، با صدای بلند برای یکدیگر بخوانید . پیمان شکنی زمانی در رابطه اتفاق می افتد که هر یک از طرفین از خط قرمزهای دیگری آگاهی ندارند اکنون که قصد دارید از ابتدا شروع کنید ، زمان خوبی است تا همه چیز را آشکار کنید ، صادق بودن با یکدیگر راهی عالی برای شروع اصلاح مسایلی است که اعتماد شما را در وهله اول تخریب کرده اند . پس از شنیدن خط قرمزهای شریک تان ، از خود بپرسید که آیا قادر به رفع نیازهای او خواهید بود . حتی ممکن است قبل از ادامه رابطه ، به زمانی برای بررسی صادقانه این امر نیاز داشته باشید . 

حتما بخوانید: عوامل موثر بر روابط زناشویی

 

 

 

 

 

دوباره به رابطه متعهد شوید

اگر هر دو خطوط قرمز دیگری را می دانید و می پذیرید ، حال باید تعهد جدیدی نسبت به رابطه داشته باشید . به عبارتی شما متعهد خواهید شد که اختلافات تان را کنار گذاشته و تلاش کنید رابطه تان بهتر شود . نادیده گرفتن ارزش های خود به خاطر حفظ رابطه می تواند توانایی تان برای بازگرداندن اعتماد را به خطر بیندازد .

 

رفتارهای از بین برنده اعتماد را انجام ندهید

فورا رفتارهای تخریب کننده اعتماد را متوقف کنید . این واضح به نظر می رسد ، اما بعد از اینکه هر دو تعهد خود نسبت به رابطه را مجددا تایید کردید ، هر گونه پیمان شکنی باید پایان باید . تنها راه برای بازگرداندن اعتماد ، صداقت می باشد . این بدین معنی است که اگر یک طرف دروغ می گوید ، باید این کار را متوقف کند .

حتما بخوانید: ایجاد اعتماد در زندگی مشترک

همه مسائل را مطرح کنید

علاوه بر متوقف کردن رفتارهای از بین برنده اعتماد ، به طور کامل تمیز کردن گذشته نیز می تواند مفید باشد . دروغ و خیانت می توانند شیب های لغزنده ای باشند ؛ شما یک دروغ می گویید و این تبدیل به چند دروغ بزرگتر می شود . با به اشتراک گذاشتن هر چیزی که از نامزد خود مخفی کرده اید ، اعتماد را پایه ریزی کنید . برداشتن این گام می تواند سخت باشد ، اما آسیب پذیری در هر دو طرف را نشان می دهد . هر طرف باید به شریک خود اعتماد داشته باشد تا به خطاهایش اعتراف کند. در عوض ، طرف دیگر باید از این افشا سپاسگزار باشد ، این کار باید به شیوه ای غیر تهدید کننده و غیر قضاوتی انجام شود تا مؤثر باشد. زوج هایی که می توانند افکار صمیمی خود را بدون ترس از مجازات به اشتراک بگذارند ، می توانند از روابط پایدار سالم لذت ببرند .

 

خودتان و یکدیگر را ببخشید

 بخشیدن یکدیگر یکی از مهم ترین کارها برای بازسازی اعتماد از دست رفته در رابطه است . بخشش توجیه خیانت و فراموش کردن این اتفاق نیست . بلکه عمل پاک کردن همسرتان از احساس گناه است تا بتوانید به جلو حرکت کنید . از آنجا که هر دو اعتماد یکدیگر را از بین برده اید هر دو باید بخشیده شوید . با این حال ، همچنین باید خود را به خاطر از بین بردن اعتماد شریک تان ببخشید . روش زیر می تواند به شما کمک کند تا به بخشش دست بیابید . هدیه دوستانه ی بخشش را بدهید ، زمانی را در نظر بگیرید که به کسی آسیب رساندند و او هدیه بخشش را به شما تقدیم کرد . بخشش را به عنوان هدیه ای در نظر بگیرید که پاداش آرامش ذهن را به دهنده آن می دهد و به بخشش پایبند باشید . هنگامی که خاطرات پیمان شکنی را به یاد آوردید ، به خود یادآوری کنید که تصمیم گرفتید ببخشید و هر گونه افکار انتقام را رها کنید به توافق کنید که گذشته را در گذشته رها کنید . هنگامی که هر یک از شما موافقت کردید که ببخشید ، از یادآوری آنچه اتفاق افتاده است اجتناب کنید .

حتما بخوانید: احساس گناه پس از خیانت

 

 

 

 



 

سوالات متداول

 

1- ✔️ خط قرمز ها چه ارتابطی با اعتماد از دست رفته دارند؟

✔️ مشخص بودن این خط قرمزها یکی از راه های مهم برگرداندن اعتماد از دست رفته در رابطه است که در متن مقاله شرح داده شده است.



 

2- ✔️ متعهد شدن در رابطه چه تاثیری دارد؟

✔️ اگر هر دو خطوط قرمز دیگری را می دانید و می پذیرید حال باید تعهد جدیدی داشته باشید که در متن مقاله مطرح شده است.



 

3- ✔️ برگرداندن اعتماد از دست رفته در رابطه چگونه است؟

✔️ می توانید با شروع کاملا صادقانه و اجرای دسورالعمل های ایجاد اعتماد شروع به بازسازی اعتماد متقابل کنید که در متن مقاله شرح داده شده است.

منبع : برگرداندن اعتماد از دست رفته در رابطه

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/OmxN
نظرتان را بنویسید