برای قبولی در مقطع کارشناسی و اخذ لیسانس چکار باید بکنیم؟

برای قبولی در مقطع کارشناسی و اخذ لیسانس چکار باید بکنیم؟
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
مهسا علیزاده

کارشناسی پیوسته و ناپیوسته چیست | معرفی دوره تحصیلی کارشناسی پیوسته

کارشناسی پیوسته ، همانطور که از اسمش مشخص است به صورت پیوسته برگزار می شود و طول دوره تحصیل 4 ساله دارد. بیشتر رشته های بدون کنکور دانشگاه های سراسری و آزاد در دوره کارشناسی پیوسته چیست ارائه می شوند. شما با ورود به این مقطع طی 4 سال تحصیل مدرک لیسانس دریافت می کنید و مدت زمان مجاز تحصیل شما نیز 8 نیمسال تحصیلی است.

با توجه اینکه مقطع کارشناسی پیوسته به صورت پیوسته و 4 ساله ارائه می شود ، داوطلبان برای ثبت نام در این مقطع باید دارای یکی از مدارک زیر باشند :

  • مدرک دیپلم نظام جدید رشته های فنی حرفه ای و کاردانش
  • مدرک دیپلم نظام قدیم متوسطه نظری + مدرک پیش دانشگاهی
  • مدرک دیپلم 4 ساله نظام قدیم
  • مدرک کاردانی

پس داوطلبانی که یکی از مدارک تحصیلی فوق را داشته باشند ، می توانند از طریق شرکت در کنکور سراسری یا ثبت نام دانشگاه های بدون کنکور ، وارد مقطع کارشناسی پیوسته شوند. 

 

کارشناسی پیوسته و ناپیوسته چیست | معرفی دوره تحصیلی کارشناسی ناپیوسته

تحصیل در مقطع کارشناسی ناپیوسته نیز همانند کارشناسی پیوسته به دریافت مدرک لیسانس منجر می شود با این تفاوت که طول دوره تحصیل 4 ساله ندارد و فقط از 2 سال تحصیل تشکیل شده است. برای ثبت نام مقطع کارشناسی ناپیوسته داوطلبانی می توانند اقدام کنند که مدرک کاردانی پیوسته یا کاردانی ناپیوسته دارند یعنی با مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی امکان تحصیل و ورود به این مقطع فراهم نیست.

در واقع فارغ التحصیلان دوره کاردانی دانشگاه ها که پس از دو سال تحصیل مدرک فوق دیپلم دریافت کرده اند ، می توانند برای ادامه تحصیل و دریافت مدرک لیسانس وارد مقطع کارشناسی ناپیوسته شوند و دوباره با 2 سال تحصیل در نهایت مدرک کارشناسی به آنها اعطا می شود.

پس در یک جمع بندی کلی مقطع کارشناسی ناپیوسته شامل 2 تحصیل است و اگر رشته مورد تقاضای شما در این مقطع ارائه شده است ، ابتدا باید وارد دوره کاردانی شوید و پس از دریافت مدرک فوق دیپلم ، ثبت نام دوره کارشناسی ناپیوسته را انجام دهید.

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/WxwW
نظرتان را بنویسید