حقوق دانشجویان وزارت اطلاعات

حقوق دانشجویان وزارت اطلاعات
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyva1

دانشگاه وزارت اطلاعات و امنیت ملی که به دانشگاه امام باقر (ع) نیز معروف است، دارای حقوق و مزایایی از جمله تحصیل رایگان، خوابگاه و غذای رایگان، ارائه خدمات رفاهی گوناگون و ... می باشد. حقوق نقدی از طریق این دانشگاه به دانشجویان داده نمی شود و تنها مزایای آنها امکان استخدام در وزارت اطلاعات و استفاده از خدمات رایگان این دانشگاه است.

 

 

دانشگاه های وزارت اطلاعات از جمله دانشگاه هایی است که هر ساله از طریق آزمون های سراسری، اقدام به پذیرش دانشجو در مقاطع تحصیلی مختلف می کند. دانشجویانی که در حال حاضر در هر یک از مقاطع تحصیلی در دانشگاه وزارت اطلاعات تحصیل می کنند، از مزایای نسبتا زیادی برخوردار  می شوند و همین موضوع باعث می شوند که بعضی از دانشجویان این سوال برایشان پیش بیاید که حقوق دانشجویان وزارت اطلاعات چه میزان است؟

مزایای تحصیل در دانشگاه امام باقر یا همان دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی فقط به حقوق دانشجویان ختم نمی شود، بلکه سایر مزایا مانند انواع خدمات رفاهی رایگان را نیز شامل می شود. حال با توجه به اینکه ابهامات زیادی در رابطه با حقوق دانشجویان وزارت اطلاعات وجود دارد، در ادامه این مقاله قصد داریم شما را بیشتر با این موضوع آشنا کرده و شرایط قبولی در دانشگاه امام باقر را شرح دهیم.

 

حقوق دانشجویان وزارت اطلاعات

وزارت اطلاعات به منظور جذب نیروهای متخصص در سراسر کشور ایران در حوزه اطلاعات و امنیت، اقدام به راه اندازی دانشگاهی متفاوت از سایر دانشگاه های کشور کرده است. دانشگاه معروفی که زیر نظر وزارت اطلاعات دانشجو پذیرش می کنند، دانشگاه امام باقر (ع) می باشد که به دانشگاه وزارت اطلاعات و امنیت ملی معروف است.

 

دانشجویانی که پس از انجام مراحل ثبت نام کنکور سراسری و پذیرش در دانشگاه وزارت اطلاعات مشغول به تحصیل می شوند، از مزایای بسیار زیادی برخوردار خواهند شد؛ اما سوالی که در این بخش وجود دارد این است که حقوق دانشجویان دانشگاه وزارت اطلاعات چه میزان است؟

 

در حال حاضر، بسیاری از افرادی که متقاضی ورود به دانشگاه وزارت اطلاعات می باشند، تصور می کنند که حقوق دانشجویان دانشگاه امام باقر به صورت ماهانه به آن ها پرداخت می شود و مانند وزارت آموزش و پرورش، وزارت اطلاعات نیز هر ماه یک مبلغ مشخصی را به حساب دانشجویان خود واریز می کند.

 

اما این موضوع درست نیست و دانشجویان وزارت اطلاعات طبق شرایط مندرج در دفترچه ثبت نام کنکور، مانند دیگر دانشجویان دانشگاه های سراسر کشور تحصیل می کنند و به صورت ماهانه حقوقی را دریافت نمی کنند. البته در نظر داشته باشید که معمولا به دانشجویان در حین تحصیل یک کار دانشجویی پاره وقت در وزارت اطلاعات داده می شود و همین کار دانشجویی می تواند باعث واریز شدن یک حقوق ماهانه به حساب دانشجویان شود.

 

میزان حقوق واریز شده به حساب دانشجویان وزارت اطلاعات برای شرکت کردن در کارهای دانشجویی بستگی به میزان ساعت کار و شرایط کاری دارد؛ اما احتمالا این حقوق می تواند از 800 هزار تومان به بالا باشد. بنابراین دانشجویان تنها دارای مزایای تحصیل در دانشگاه امام باقر هستند، نه این که به طور ماهانه از آن حقوق دریافت کنند.

 

بیشتر بخوانید: ثبت نام دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی امام باقر

 

 

مزایای استخدام وزارت اطلاعات

استخدام در وزارت اطلاعات و قبول شدن در دانشگاه های وزارت اطلاعات، به غیر از حقوق دانشجویان وزارت اطلاعات دارای مزایای بسیار زیادی می باشد. داوطلبان می توانند به منظور استخدام در وزارت اطلاعات از طریق کنکور سراسری به تحصیل در رشته های دانشگاه وزارت اطلاعات و امنیت ملی بپردازند.

 

ورود به دانشگاه زیر نظر وزارت اطلاعات، اگرچه حقوقی را برای دانشجویان در پی ندارد، اما به هر حال دانشجویان از مزایای بسیار زیادی را از این دانشگاه ها دریافت می کنند. از جمله مزایای دانشجو بودن در دانشگاه وزارت اطلاعات می توان به عدم پرداخت هزینه خوابگاه دانشجویی، داشتن غذای رایگان، تحصیل رایگان، دریافت خدمات رفاهی و آموزشی بسیار خوب، امکان اشتغال در حین تحصیل به صورت پاره وقت و دریافت حقوق، استخدام شدن در وزارت اطلاعات در صورت داشتن شرایط لازم و ... اشاره کرد.

 

استخدام در وزارت اطلاعات نیز مزایای بسیار زیادی را برای دانشجویان و فارغ التحصیلان در پی خواهد داشت. افرادی که در وزارت اطلاعات استخدام می شوند، حقوق به نسبتا زیادی را نسبت به امور اداری دیگر دریافت می کنند. این افراد از امکانات رفاهی مختلفی بهره مند خواهند شد و در نهایت خدمات بسیار زیادی از سوی وزارت اطلاعات به این دسته از اشخاص ارائه خواهد شد.

 

بیشتر بخوانید: شرایط استخدام وزارت اطلاعات

 

 

 

 

مشاوره قبولی در دانشگاه وزارت اطلاعات

با توجه به اینکه مزایای بسیار زیادی برای دانشجویان وزارت اطلاعات وجود دارد، افراد زیادی متقاضی ثبت نام و پذیرش در این دانشگاه وجود دارند. همین موضوع ایجاب می کند که دانشجویان با داشتن شرایط لازم، اقدام به ثبت نام در کنکور سراسری کنند و تمام تلاش خود را برای کسب بهترین رتبه جهت ورود به دانشگاه وزارت اطلاعات کنند.

 

به منظور ثبت نام و قبولی در وزارت اطلاعات لازم است که داوطلبان حتما در کنکور سراسری در هر یک از مقطع های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری ثبت نام کنند و رتبه قبولی در این کنکورها را کسب کنند و در زمان انتخاب رشته، دانشگاه های زیر نظر وزارت اطلاعات را انتخاب نمایند.

 

در صورتی که دانشجویان در مرحله اول از پذیرش دانشگاه های وزارت اطلاعات قبول شوند، می توانند به مراحل بعدی، یعنی شرکت در مصاحبه دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی وارد شوند. این دسته از داوطلبان می بایست در آزمون های مختلفی مانند آزمون هوش شرکت کنند و همچنین، در زمان مقرر برای شرکت در مصاحبه های حضوری هم آماده شوند.

 

در مصاحبه های حضوری در رابطه با عقاید، شرایط خانوادگی، پیشینه فرد و ... سوال پرسیده خواهد شد؛ اما آن چیزی که در شرکت در مصاحبه های حضوری دانشگاه وزارت اطلاعات امام باقر (ع) وجود دارد، رعایت ادب، شئونات اسلامی و داشتن پوشش مناسب می باشد. لازم است که داوطلبان با اعتماد به نفس کامل و کسب آمادگی لازم به جلسه مصاحبه حضوری وارد شوند و به هر یک از سوالات مصاحبه گرها پاسخ دهند.

 

کارشناسان سامانه مشاوره هیوا آماده اند تا اطلاعات لازم در خصوص حقوق و مزایای تحصیل در دانشگاه وزارت اطلاعات و امنیت ملی یا همان امام باقر را برای متقاضیان شرح داده و آن ها را از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا راهنمایی نمایند. همچنین با عضویت در کانال تلگرامی و یا اینستاگرامی هیوا می توانید از آخرین اخبار مرتبط در این حوزه مطلع شوید.

 

در ادامه بخوانید: ثبت نام دانشگاه افسری ارتش

 

 




 

سوالات متداول

 

1- ✔️ حقوق دانشجویان دانشگاه وزارت اطلاعات و امنیت ملی چقدر است ؟

✔️ دانشجویان دانشگاه وزارت اطلاعات  به صورت نقدی فاقد حقوق ماهانه هستند، اما دارای مزایایی در طول تحصیل خود هستند که در متن مقاله به آن ها اشاره شده است.



 

2- ✔️ مزایای تحصیل در دانشگاه وزارت اطلاعات و امنیت ملی امام باقر چیست ؟

✔️ تحصیل در دانشگاه امام باقر کاملا رایگان بوده و تمامی امکانات رفهی به صورت رایگان به دانشجویان داده می شود. برای مطالعه جزئیات امکانات رفاهی این دانشگاه به مطالعه متن مقاله بپردازید.



 

3- ✔️ نحوه قبولی در دانشگاه امام باقر چگونه است ؟

✔️ قبولی در دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی امام باقر دارای دو مرحله کنکور سراسری و سپس مصاحبه شفاهی است که در متن مقاله به آن اشاره شده است.

منبع : حقوق دانشجویان وزارت اطلاعات

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/jXXY
نظرتان را بنویسید