آزمون تیزهوشان نهم به دهم 1401 - 1402

آزمون تیزهوشان نهم به دهم 1401 - 1402
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyva1

آزمون تیزهوشان نهم به دهم هر ساله توسط سازمان استعدادهای درخشان برگزار شده که شرایط ثبت نام دانش آموزان در این آزمون به دو دسته عمومی و اختصاصی تقسیم می شود. ثبت نام  در این آزمون به صورت اینترنتی در سایت azmoon.medu.ir انجام میشود.

 

 

آزمون تیزهوشان نهم به دهم یا آزمون تیزهوشان متوسطه دوم هر ساله توسط مرکز استعدادهای درخشان جهت شناخت استعدادهای برتر و ورود آن ها به مدارس تیزهوشان (سمپاد) برگزار می گردد. هر ساله دانش آموزان زیادی که سودای ورود به مدارس استعداد درخشان را دارند در این آزمون شرکت می کنند.

برای ثبت نام در آزمون ورودی این مدارس باید به طور کامل شرایط و ضوابط را مطالعه و مشخصات خود را در فرم ثبت نام به دقت وارد کرد تا اشتباهی رخ ندهد. این موضوع به دلیل حساس بودن چالش بسیاری از دانش آموزان متقاضی است. در این مقاله بطور کامل زمان ثبت نام، نحوه و شرایط ثبت نام و منابع آزمون تیزهوشان نهم به دهم 1401 - 1402 را بررسی کردیم تا والدین و دانش آموزان بتوانند با اطلاعات جامع و کامل تری در این آزمون ثبت نام کنند.

 

زمان ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم 1401 - 1402

ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم به صورت اینترنتی در یک بازه زمانی مشخص توسط سازمان سمپاد، انجام می شود. زمان ثبت نام در آزمون تیزهوشان سال گذشته از اواسط فروردین آغاز شد. زمان ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم 1401 - 1402 هنوز مشخص نیست اما پیش بینی می کنیم مانند سال گذشته زمان ثبت نام آزمون تیزهوشان از اواسط فروردین ماه اعلام شود. به محض اعلام شدن در این قسمت اطلاع رسانی خواهد شد. داوطلبان باید در مهلت زمانی که در آینده اعلام خواهد شد، به سایت azmoon.medu.ir مراجعه کرده و اطلاعات مربوط به فرآیند ثبت نام خود را ثبت نمایند.

 

 

به محض اعلام زمان ثبت نام در آزمون تیزهوشان نهم به دهم، بازه ی زمانی ثبت نام در این قسمت قرار خواهد گرفت.

 

 

بعد از گذشت بازه زمانی ثبت نام دراین آزمون معمولا برای افرادی که ثبت نام خود را انجام نداده اند یک مهلت مجددی در نظر گرفته خواهد شد تا ثبت نام خود را کامل کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره نحوه ثبت نام در آزمون تیزهوشان مقاله زیر را مطالعه کنید.

بیشتر بخوانید: نحوه ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان

 

 

نحوه ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم 1401 - 1402

ثبت نام داوطلبان در آزمون ورودی مدارس تیزهوشان نهم به دهم ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲ به صورت اینترنتی و از طریق مراجعه به سایت azmoon.medu.ir انجام می پذیرد. دانش آموزان می توانند با مطالعه دفترچه ثبت نام آزمون تیزهوشان که معمولا همزمان با آغاز زمان ثبت نام در آزمون تیزهوشان منتشر می شود و در آن بصورت جزئی فرم ثبت نام و اطلاعات ثبت نام ذکر می شود، اطلاعات بیشتری کسب نمایند.

 

برای راهنمایی بهتر دانش آموزانی که قصد ثبت نام در مدارس تیزهوشان را دارند در ادامه این قسمت به شرح مراحل ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان 1401 - 1402 پایه دهم به طور خلاصه و ساده می پردازیم.

 

نحوه ثبت نام آزمون مدارس سمپاد  ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲ 

 

 

 

۱ورود به سایت azmoon.medu.ir

 

۲وارد کردن کد ملی و رمز همگام

 

۳تکمیل فرم ثبت نام

 

۴قرار دادن عکس دانش آموز

 

۵پرداخت هزینه ثبت نام

 

در صورتی که مایل به دریافت اطلاعات بیشتر درباره مراحل ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان 1401 - 1402 هستید می توانید مقاله ارائه شده در این بخش را مطالعه نمایید.

بیشتر بخوانید: نحوه ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان

 

 

 

 

 

شرایط ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم 1401 - 1402

به طور کلی با توجه به دفترچه صادر شده در سال قبل، شرایط ثبت نام آزمون تیزهوشان 1401 - 1402 نهم به دهم را باید به دو دسته شرایط عمومی و شرایط اختصاصی تقسیم کنیم. شرایط عمومی ثبت نام منوط به داشتن تابعیت ایرانی است. شرایط اختصاصی ثبت نام شامل شرط معدل است و مشخص می کند تنها دانش آموزانی که معدل کل سالانه آن ها در پایه هشتم بالای 19 باشند، شرایط ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم را دارند.

 

البته باید ذکر کنیم طبق آخرین دوره ثبت نام، دانش آموزانی که دوره اول ( پایه هفتم و پایه هشتم ) را در مدارس تیزهوشان تحصیل کرده اند و معدل آن ها در هر دو سال بالاتر از 17 باشد از شرکت در آزمون تیزهوشان نهم به دهم معاف هستند. ظرفیت ورودی برای دبیرستان های دوره دوم تیزهوشان محدود است اما این ظرفیت ها با مراجعه به سایت مربوط به هر دبیرستان قابل مشاهده است.

 

در صورتی که مایل هستید در مورد سایت مرکز ملی استعداد های درخشان اطلاعات بیشتری کسب کنید مقاله زیر را مطالعه نمایید.

بیشتر بخوانید: سایت مرکز ملی استعداد های درخشان 

 

 

 

 

سوالات و منابع سوالات آزمون تیزهوشان نهم به دهم 1401 - 1402

سوالات آزمون تیزهوشان نهم به دهم ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲​ به دو دسته سوالات استعداد تحلیلی و استعداد تحصیلی تقسیم می شود. سوالات استعداد تحلیلی که سابقه زیادی در آزمون تیزهوشان نهم به دهم ندارند، به منظور ارزیابی قدرت تحلیل دانش آموزان، از منبعی خارج از کتاب های درسی طرح شده و شامل 15 سوال است.

 

سوالات استعداد تحصیلی که شامل درس های قرآن و معارف اجتماعی، زبان و ادبیات فارسی، مطالعات اجتماعی، علوم تجربی و ریاضی و مجموعا شامل 75 سوال می باشد که 80 درصد نمره آزمون را به خود اختصاص می دهد. منبع سوالات استعداد تحصیلی آزمون تیزهوشان نهم به دهم کتاب های درسی پایه هشتم و نهم می باشد. دانش آموزان متقاضی می توانند با حل نمونه سوالات آزمون تیزهوشان خود را برای این آزمون دشوار آماده کنند.

 

زمان برگزاری و اعلام نتایج آزمون تیزهوشان نهم به دهم 1401 - 1402

با وجود این که زمان برگزاری آزمون تیزهوشان نهم به دهم هنوز مشخص نیست اما پیش بینی می کنیم مانند سال های پیشین به صورت هماهنگ کشوری در کلیه استان ها و شهرستان ها برگزار گردد. لازم به ذکر است حدود 5 الی 6 هفته بعد از برگزاری آزمون، نتایج این آزمون زمان برگزاری آزمون تیزهوشان نهم به دهم توسط سایت اعلام نتایج آزمون تیزهوشان اعلام می گردد.

 

مشاوران گروه مشاوه تحصیلی هیوا آماده اند تا با خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا کلیه امور مربوط به ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲​​ فرزند شما را انجام دهند. همچنین آخرین اخبار آزمون تیزهوشان نهم به دهم 1401 - 1402 در کانال تلگرام مدارس تیزهوشان هیوا و صفحه اینستاگرام مدارس تیزهوشان هیوا اعلام می شود.

در ادامه بخوانید: اعلام نتایج آزمون تیزهوشان نهم به دهم

 

آخرین اخبار مرتبط با آزمون تیزهوشان نهم به دهم

 

29 آبان 1400

آزمون ورودی مدارس تیزهوشان در پایه دهم شامل استعداد تحصیلی و استعداد تحلیلی می باشد.



 

سوالات متداول

 

1- ✔️ شرایط ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم امسال چیست؟

✔️ مهمترین شرط داشتن تابعیت ایرانی است. برای دیدن سایر شرایط به متن این مقاله مراجعه کنید.



 

2- ✔️ ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم به چه صورت است؟

✔️ به صورت اینترنتی انجام می شود که سایت انجام این فرایند در متن مقاله توضیح داده شده است.



 

3- ✔️ آزمون تیزهوشان نهم به دهم به چه صورت است؟

✔️ همان طور که در این مقاله گفته شد، این آزمون در دو بخش برگزار می شود که توضیح این دو بخش در این مقاله ارائه شده است.

منبع : آزمون تیزهوشان نهم به دهم 1401 - 1402

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/A59j
نظرتان را بنویسید