لیست رشته های بدون کنکور تجربی

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
با افزایش پذیرش رشته های بدون کنکور در دانشگاه های کشور ، متقاضیان رشته های متنوع تری را می توانند انتخاب کنند . داوطلبانی که متقاضی ثبت نام در رشته های تجربی هستند می توانند با مطالعه لیست رشته های بدون آزمون تجربی و بررسی آینده شغلی و تحصیلی رشته ، بهترین گزینه را با توجه به شرایط مورد نظر انتخاب کنند .




رشته های گروه تجربی از جمله پرطرفدار ترین رشته تحصیلی در دبیرستان و دانشگاه بوده و خیلی از دانش آموزان و داوطلبان علاقه مند به تحصیل در یکی از شاخه های این رشته هستند. با تصویب پذیرش بدون کنکور دانشجو در رشته های دانشگاهی برخی از رشته محل های گروه تجربی نیز به صورت بدون کنکور ارائه می شود.

مطابق دفترچه ثبت نام بدون کنکور سراسری مهر 1400 داوطلبان می توانند بدون توجه به نوع مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی از میان لیست رشته های کلیه گروه های آزمایشی از جمله رشته های بدون کنکور تجربی ارائه شده در دفترچه انتخاب رشته نمایند و مطابق میزان اعمال سوابق تحصیلی ، پذیرش شوند .

با توجه به اینکه بسیاری از داوطلبان علاقمند به اطلاع از لیست رشته ها و دانشگاه های ارائه دهنده رشته های بدون کنکور تجربی هستند در ادامه این مقاله لیست رشته های بدون کنکور تجربی سال 1400 را ارائه داده ایم .



لیست رشته های بدون کنکور تجربی 1400
داوطلبان متقاضی رشته های بدون کنکور باید در زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های سراسری مهر 1400 دانشگاه ها و موسسات عالی کشور، به صورت اینترنتی به سایت سازمان سنجش مراجعه نموده و اقدام به ثبت نام در رشته دلخواه خود نماید.



با توجه به تنوع رشته های بدون آزمون تجربی و دانشگاه های ارائه کننده رشته های بدون آزمون ، در ادامه لیست رشته های پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی تجربی را ارائه کرده ایم .



لیست رشته های بدون کنکور تجربی
زمین شناسی شیمی محض
علوم دامی شیمی کاربردی
علوم و مهندسی باغبانی مهندسی طبیعت
علوم و مهندسی خاک ترویج و آموزش کشاورزی پایدار
مهندسی فضای سبز مهندسی صنایع چوب و فرآورده های سلولزی
علوم و مهندسی جنگل علوم و مهندسی شیلات
مهندسی تولید و ژنتیک گیاهی گیاه پزشکی
علوم و مهندسی صنایع غذایی ( کشاورزی ) اقتصاد کشاورزی
زیست شناسی گیاهی اقیانوس شناسی
زیست شناسی جانوری علوم آزمایشگاهی دامپزشکی
زیست شناسی دریا مهندسی صنایع مبلمان
زیست شناسی سلولی و مولکولی بهداشت و بازرسی گوشت
زیست فناوری میکروبیولوژی
بهداشت مواد غذایی کاردانی تکنولوژی مواد غذایی
کاردانی تولید و بهره برداری از گیاهان دارویی و معطر کاردانی تکنولوژی تولیدات گیاهی
کاردانی تکنولوژی مرتع و آبخیزداری کاردانی تکنولوژی تولیدات دامی
کاردانی تکنولوژی جنگل داری کاردانی تولید و فرآوری خرما
کاردانی شیمی آزمایشگاهی کاردانی امور زراعی و باغی


با توجه به اینکه اطلاعیه ای از سوی سازمان سنجش در خصوص زمان انتشار لیست رشته ها و دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری در مهر سال تحصیلی 1400 منتشر نشده در ادامه لیست رشته های بدون کنکور تجربی را ارائه داده ایم که به محض انتشار رشته های جدید این لیست بروزرسانی می شود.



برای مشاهده لیست رشته های بدون آزمون سراسری تجربی سال گذشته کلیک کنید



مجددا خاطر نشان می شود که در صورت انتشار لیست رشته های بدون کنکور تجربی مهر 1400 علاوه بر بروزرسانی این مقاله در کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام دانشگاه های بدون آزمون هیوا اطلاع رسانی خواهد شد.

در ادامه بخوانید: ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های سراسری





مشاوره ثبت نام بدون کنکور تجربی 1400
داوطلبان دقت داشته باشید هیچ یک از رشته های پزشکی ، دندان پزشکی ، داروسازی و رشته های پیراپزشکی مانند هوشبری ، پرستاری ، بینایی سنجی و .... به صورت بدون آزمون ارائه نمی شوند و تنها پذیرش بدون کنکور در لیست رشته های بدون کنکور تجربی 1400 که پیش از این ارائه شده انجام می شود.



ثبت نام بدون کنکور 1400 در رشته های تجربی به صورت اینترنتی از طریق مراجعه به سایت سازمان سنجش انجام می شود لذا به داوطلبان توصیه می کنیم که قبل از ثبت نام قطعی شرایط ثبت نام را از دفترچه رشته های بدون کنکور به خوبی مطالعه کرده و مدارک مندرج در اطلاعیه را آماده کرده و همراه خود داشته باشند .



همچنین با توجه به اینکه تحصیل در دانشگاه های شهریه پرداز اعم از غیرانتفاعی، پیام نور و پردیس خودگردان مستلزم پرداخت شهریه است توصیه می کنیم قبل از ثبت نام شهریه این دانشگاه را بررسی کنند و در صورت تناسب هزینه برآورد شده با تناسب مالی شخص ثبت نام نهایی خود را انجام دهند .



همچنین علاوه بر ثبت نام بدون کنکور تجربی 1400 داوطلبان می توانند در رشته های پرطرفدار گروه انسانی مانند روانشناسی و یا مدیریت ها نیز نام نویسی کنند.

در ادامه بخوانید: لیست رشته های بدون کنکور انسانی









اگر پس از مطالعه مقاله لیست رشته های بدون کنکور تجربی مهر 1400 ، سوالی در زمینه ثبت نام رشته های بدون کنکور تجربی دارید ، میتوانید جواب آن را از طریق مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی هیوا جویا شوید . همچنین خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا پل ارتباطی مشاوران تحصیلی هیوا با شماست . 












سوالات متداول


1- کدام رشته های تجربی را می توان بصورت بدون کنکور ثبت نام کرد ؟
رشته های بدون کنکور تجربی هر ساله از سوی سازمان سنجش مشخص می شود که آخرین لیست رشته های بدون کنکور تجربی در متن مقاله موجود است .




2- چه زمانی می توان لیست رشته محل های بدون کنکور تجربی را دریافت کرد ؟
معمولا مدتی پیش از شروع ثبت نام لیست رشته محل های بدون کنکور تجربی در سایت سازمان سنجش منتشر می شود که به محض انتشار در این مقاله قرار می گیرد.




3- آیا می توان رشته های علوم پایه تجربی را بدون کنکور ثبت نام کرد ؟
بله . همانطور که در مقاله اشاره شده است برخی از رشته های علوم پایه رشته تجربی بدون کنکور ارائه می شوند .

منبع : لیست رشته های بدون کنکور تجربی
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/JvOP
نظرتان را بنویسید