شرایط ورود به دانشگاه افسری بانوان

شرایط ورود به دانشگاه افسری بانوان
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
جواد قانع
دانشگاه های افسری، دانشگاه مورد علاقه بسیاری از افراد است. در مقالات پیشین درمورد انواع دانشگاه افسری و شرایط قبولی در آنها اشاره کردیم اما در ابتدا مختصری درباره ان توضیح خواهیم داد. همانطور که میدانید شرکت در دانشگاه افسری فقط مخصوص آقایان نیست به این معنی که بانوان هم میتوانند در این دانشگاه ها شرکت کنند و ادامه تحصیل دهند و فرقی در اموزش های انها و درجه داری وجود ندارد فقط بعضی از رشته ها که مخصوص بانوان نیست به اقایان اموزش تخصصی ارائه میشود مانند مرزداری که مردان باید با سلاح های سنگین کار کنند.
بالاترین درجه پلیس زن درجه سرهنگ دومی بوده که زنان موفق به کسب این درجه شدند.
بعضی ها به غلط تصور که تنها پلیس خانم، پلیس هایی هستند که در گشت ارشاد مشغول بکار هستند اما اینطور نیست .این پلیس ها سال ها آموزش دیده اند و تمام چیزهایی که برای امنیت کشور ملزوم است را میدانند. یکی از دانشگاه های نظامی ، دانشگاه علوم انتظامی امین مجتمع آموزشی زنان پلیس کوثر است در این دانشگاه زنان مهارت هایی همچون بازجویی، پیگیری متهمان زن ، ارائه مشاوره کلانتری و ...
دانشگاه افسری بانوان که دانشکده کوثر تنها دانشکده ای است که تمام زنان پلیس در تمام رشته ها از جمله درجه داری، دانش اموختگی و تخصصی در این دانشکده مشغول تحصیل هستند. جذب نیرو در دانشکده کوثر توسط نیروی انتظامی صورت میگیرد که یکی از روش های جذب نیرو، از طریق کنکور سراسری است که به روش نیمه متمرکز جذب میشوند به این معنی که بعد از جذب اولیه و گذراندن دوره ای موقت ، در آزمون های شرکت میکنند که بعد از قبولی در این ازمون ها جذب نیروی انتظامی میشوند. برای دوره های درجه داری هم با روش گزینش خاص انتخاب میشود که پس از طی این مراحل اموزش های تخصصی انها شروع میشود.
در این مجتمع دانشجویان یا بهتر از بگوییم زنان پلیس، علاوه بر اموزش و مهارت ها، واحد های عمومی، مهارت های جسمی ، اموزش های فراگیر نیز به زنان پلیس اموزش داده میشود.
شرایط ثبت نام دانشگاه علوم انتظامی امین ، شرایط خاصی است که حتما قبل از اقدام به ثبت نام کامل راجب ان مطالعه کنید. و در یکس از رشته ها کربند مشکی داشته باشند و همینطور پلیس هایزن حتما از امادگی بدنی بالا و قابل قبولی برخوردارند و مهرت های خوبی در تیراندازی و رانندگی دارند.
در مجموع دانشگاه های افسری عبارت اند از :
دانشگاه فرماندهی و ستاد که به اختصار دافوس خوانده می‌شود، به ارائه دوره‌های تخصصی آموزش علمی و نظامی می‌پردازد که برای اخذ درجه‌های بالاتر از سرهنگی و فوق لیسانس باید توسط نیروهای نظامی گذارنده شود.
-دانشگاه افسری امام علی (ع) یکی از دانشگاه‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران و مربوط به نیروی زمینی است. این دانشگاه در خیابان امام خمینی (ره) تهران و مقابل ساختمان مجلس خبرگان واقع شده است؛ شهید سپهبد قرنی و شهید سپهبد صیاد شیرازی، از شاخص ترین شهدای این دانشگاه هستند، همچنین امیر عطاالله صالحی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز دانش آموخته این دانشگاه نظامی است که برای ثبت نام دانشگاه افسری ارتش باید از شرایط پذیرش اطلاعات کافی کسب کنید.

-دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهر واقع در استان مازندران، دانشگاه آموزش افسران در نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران است که در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد از میان پرسنل کادر نداجا دانشجو می‌پذیرد؛ دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره)، دارای شش دانشکده تخصصی "عرشه"، "تفنگداران دریایی"، "مهندسی الکترونیک و مخابرات دریایی"، "مهندسی مکانیک"، "مدیریت و کمیسر دریایی" و "علوم پایه" است.

-دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری، دانشگاه آموزش افسران در نیروی هوایی است که در آن خلبانان نیروی هوایی، مهندسان پرواز، کارشناسان کنترل و موشک نیروی پدافند و کارشناسان در دیگر رشته‌های مورد نیاز نیروی‌های هوایی و پدافند تربیت می‌شوند.
دانشگاه جامع امام حسین دانشگاهی در شهر تهران است که دارای دانشکده‌های علوم پایه، فنی و مهندسی، و علوم انسانی است. دانشگاه امام حسین دو بخش مجزا و جداگانه دارد. یکی دانشکده افسری که از سال 1378 به دانشگاه افسری ارتقا یافت و مخصوص افرادی است که گزینش شده و در آینده کادر سپاه خواهند شد و دیگری دانشگاه جامع امام حسین است که از طریق کنکور سراسری دانشجو می‌پذیرد و در شهرستانها نیز دارای شعباتی است. پذیرش با شرایط خاص و با مصاحبه‌های عقیدتی همراه است. ثبت نام دانشگاه افسری سپاه هم شرایطی دارد که قبل از ورود حتما راجب دانشگاه تحقیق کنید.
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/J549
نظرتان را بنویسید