کارت ورود به جلسه کنکور سراسری

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
یکی از ملزومات شرکت در جلسه آزمون سراسری همراه داشتن کارت ورود به جلسه است . متقاضیان می بایست چند روز قبل از برگزاری کنکور سراسری مطابق اطلاعیه های سازمان سنجش به ادرس این سازمان مراجعه کرده و  کارت ورود به جلسه کنکور سراسری خود را دریافت نمایند .





ثبت نام کنکور سراسری 99 در  بهمن ماه آغاز شد . امسال مجموعا 1,391,594 داوطلب در کنکور سراسری ثبت نام کردند که از این میان گروه آزمایشی علوم تجربی با 883,662 داوطلب پرجمعیت ترین گروه آزمایشی و گروه آزمایشی هنر و زبان هر کدام  با 34000 داوطلب کم جمعیت ترین گروه آموزشی شرکت کننده در کنکور سراسری بوده است .

طبق اطلاع رسانی های قبلی آزمون در روز های 30 و 31 مرداد ماه برگزار می شود و از چند روز قبل ، داوطلبان باید از طریق سایت سنجش ، کارت ورود به جلسه کنکور سراسری 99 را دریافت و چاپ کنند . دریافت کارت ورود به جلسه کنکور 99 برای تمامی داوطلبان شرکت کننده در آزمون در گروه های آزمایشی تجربی ، انسانی ، ریاضی ، هنر و زبان اجباری بوده و در آن اطلاعات مهمی همچون شماره داوطلبی ، محل برگزاری آزمون و تاریخ برگزاری آزمون درج شده است . در این مقاله قصد داریم بعد از انتشار کارت ورود به جلسه در سایت سنجش ، راهنمای دریافت کارت ورود به جلسه کنکور سراسری 99 را ارائه دهیم . 





راهنمای تصویری دریافت کارت ورود به جلسه کنکور سراسری 99
کارت ورود به جلسه کنکور سراسری 99 برای ورود به دانشگاه های سراسری و دانشگاه آزاد تنها از طریق سایت سازمان سنجش و بصورت اینترنتی قابل دریافت است . بدین شکل که هر فرد باید با داشتن اطلاعات ثبت نام آزمون ، وارد سایت سنجش شده و بعد از دریافت کارت ورود به جلسه کنکور 99 اقدام به پرینت ( چاپ ) آن کنند . نحوه دریافت کارت به دو صورت است :

یا با وارد کردن شماره سریال 12 رقمی ثبت نام و شماره شناسنامه و یا با شماره پرونده و کد 16 رقمی پیگیری ثبت نام . برای دریافت کارت ورود به جلسه کنکور 99 کافیست ابتدا وارد سایت سنجش به آدرس Sanjesh.org شوید و در صفحه اول روی لینک " کارت شرکت در آزمون سراسری سال 1399 " کلیک کنید . سپس همانطور که در صفحه زیر مشخص است به چهار صورت می توانید کارت خود را دریافت کنید :


اطلاعات لازم برای دریافت کارت ورود به جلسه کنکور سراسری 99 :



 با وارد کردن شماره پرونده ، کد رهگیری و شماره شناسنامه

 با وارد کردن شماره پرونده ، کد ملی و سریال شناسنامه

 با وارد کردن شماره پرونده ، شماره داوطلبی

 با وارد کردن شماره سریال ، شماره شناسنامه





 چنانچه به اطلاعات درخواستی جهت دریافت کارت ورود به جلسه کنکور سراسری دسترسی ندارید می توانید با مطالعه مقاله زیر اطلاعات خود را بازیابی نمایید .

حتما بخوانید: نحوه دریافت شماره پرونده و داوطلبی کنکور سراسری










ویرایش اطلاعات آزمون سراسری 99
همزمان با انتشار کارت ورود به جلسه کنکور سراسری 99 ، امکان ویرایش برخی از اطلاعات آزمونی در سایت سنجش فراهم می شود . در این مهلت مجدد ویرایش ، تنها اطلاعاتی قابل تغییر خواهد بود که در کارنامه کنکور سراسری و انتخاب رشته کنکور سراسری تاثیر گذارند ، که از مهم ترین آن ها می توان به کد سوابق تحصیلی پیش دانشگاهی برای دانش آموزان سال چهارم که در زمان ثبت نام نمی توانستند کد سوابق تحصیلی دریافت کنند ، سری و سریال شناسنامه ، محل تولد ، سهمیه کنکور سراسری ، معدل کتبی نهایی دیپلم ، محل اخذ مدرك ماقبل ديپلم ، محل اخذ مدرک ديپلم و وضعيت تحصيلي و اشتغال اشاره کرد  .

اما اطلاعاتی مانند گروه آزمایشی ، تصویر داوطلب یا محل آزمون از طریق این لینک قابل ویرایش نخواهد بود . داوطلبانی که از سهمیه رزمندگان ، سهمیه ایثارگران ( بالاخص سهمیه 5 درصدی ایثارگران ) و سهمیه خانواده شهدا استفاده می کنند باید حتما نام سهمیه در کارت ورود به جلسه کنکور آن ها درج شود . با توجه به اطلاعیه سازمان سنجش  در سال گذشته محل انجام ویرایش اطلاعات فردی داوطلبان مشمول سوابق تحصیلی و داوطلبانی که مشمول سوابق تحصیلی نیستند متفاوت است به طوریکه :

بیشتر بخوانید: زمان برگزاری کنکور سراسری


 چنانچه داوطلبان مشمول سوابق تحصیلی مغایرتی در ثبت اطلاعات فردی شامل نام خانوادگی و نام ، سال تولد ، شماره شناسنامه ، سال اخذ و نوع ديپلم ، شماره ملی ، كد دانش آموزی و منطقه اخذ ديپلم ، سال و بخش محل اخذ مدرک پیش دانشگاهی ، عنوان مدرک پيش دانشگاهی ، منطقه يا ناحیه اخذ مدرک پيش‌ دانشگاهی ، كد دانش آموزی مقطع پيش‌ دانشگاهی و همچنین هرگونه مشكل درخصوص نمرات آموزش وپرورش ، اطلاعات سوابق تحصيلی ، عدم ارسال آن ها به سازمان سنجش مغايرتی مشاهده نمودند لازم است حداكثر تا تاریخ 99/04/16​ به منطقه آموزش و پرورش محل اخذ مدرک تحصيلی خود مراجعه و از آن طريق نسبت به اصلاح موارد اقدام نمايند . 

 چنانچه داوطلبانی که مشمول اعمال سوابق تحصیلی نیستند مغایرتی در ثبت اطلاعات فردی شامل نام خانوادگی و نام ، سال تولد ، شماره شناسنامه ، سال اخذ و نوع دیپلم ، شماره ملی ، سری و سریال شناسنامه ، محل تولد ، سهمیه ، معدل کتبی نهایی دیپلم ، محل اخذ مدرک ماقبل دیپلم ، محل اخذ مدرک دیپلم ، عنوان مدرک پیش دانشگاهی ، منطقه یا ناحیه اخذ پیش‌ دانشگاهی و وضعیت تحصیلی و اشتغال مشاهده کردند لازم است حداكثر تا تاریخ 99/04/14​ در سایت سنجش موارد را اصلاح کنند .


در صورت تغییرات در نحوه ویرایش اطلاعات فردی داوطلبان مشمول سوابق تحصیلی و داوطلبانی که مشمول سوابق تحصیلی نیستند مقاله به روز رسانی می شود .

بیشتر بخوانید: زمان اعلام نتایج اولیه کنکور 99



رفع نقص کارت ورود به جلسه کنکور سراسری 99
گاها برای بعضی از داوطلبان پیش می آید که بعد از دریافت کارت ورود به جلسه کنکور سراسری مشاهده می کنند که برخی از اطلاعات درج شده روی کارت با اطلاعاتی که در فرم ثبت نام وارد کرده اند تفاوت دارد . از متداول ترین تفاوت های می توان به تفاوت در تصویر داوطلب ، گروه آزمایشی ، شهر محل سکونت ، نظام آموزشی و یا زبان آزمون اشاره کرد . 

این داوطلبان بدون داشتن هیچ نگرانی می توانند طبق اطلاعیه سازمان سنجش به آدرس باجه های رفع نقص کارت ورود به جلسه کنکور سراسری که همزمان با انتشار کارت ورود به جلسه کنکور سراسری 99 اقدام به تصحیح اطلاعات کارت آزمون خود کنند .

همچنین اگر داوطلبان از ثبت نام کنکور جا مانده اند و با وجود پیگیری از طریق سیستم پاسخگویی سازمان سنجش نتوانسته اند کاری از پیش ببرند ، می توانند یک بار دیگر شانس خود برای ثبت نام در کنکور را با مراجعه به باجه های رفع نقص امتحان کنند .

در ادامه بخوانید: آدرس باجه های رفع نقص کارت ورود به جلسه کنکور سراسری

 به جاماندگان از ثبت نام توصیه می کنیم پیش از مراجعه به باجه های رفع نقص ، ابتدا درخواست خود را از طریق سیستم پاسخگویی سازمان سنجش ثبت کنند . برای ثبت درخواست خود می توانید از مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی هیوا کمک بگیرید . برای ارتباط با مشاوران هیوا می توانید از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا استفاده کنید .










سوالات متداول


1- کارت ورود به جلسه کنکور سراسری چه زمانی منتشر میشه ؟
 طبق متن این مقاله ، چند روز قبل از زمان برگزاری کنکور سراسری ، کارت ورود به جلسه آزمون منتشر می شود .




2- کارت ورود به جلسه آزمون سراسری به چه صورت منتشر می شود  ؟
 این کارت به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش منتشر می شود که البته به منظور رفاه حال داوطلبان لینک دسترسی به این کارت به محض انتشار در این مقاله قرار می گیرد .




3-  در زمان انتشار کارت ورود به جلسه کنکور سراسری امکان ویرایش اطلاعات وجود دارد ؟
 مطابق متن مقاله ویرایش برخی اطلاعات در زمان انتشار کارت ورود به جلسه برای داوطلبان فراهم می شود که برای اطلاعات بیشتر در این خصوص می توانید مقاله را مطالعه کنید .

منبع : کارت ورود به جلسه کنکور سراسری
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/govZ
نظرتان را بنویسید