ازدواج با دختر یا پسری که پدر و مادرش فوت شده

ازدواج با دختر یا پسری که پدر و مادرش فوت شده
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
mosahab

از تصمیمات بزرگ زندگی هر فرد، انتخاب فردی مناسب برای ازدواج است. یکی از مواردی که گاها پیش می آید و نیاز به بررسی دارد، زمانی است که فرد تصمیم می گیرد تا با زن یا مردی که پدر و مادر خود را از دست داده است ازدواج کند. 

عوامل بسیاری وجود دارند که تعیین می‌کنند افراد پس از فوت والدین در روابط عاطفی خود چگونه عمل خواهند کرد و تنها براساس این رویداد نمی توان در مورد افراد و رفتار آنها در آینده قضاوت کرد.

در ادامه به توضیحاتی در این باره می پردازیم و تاثیر فوت والدین، نحوه برخورد و نکات مهم در ازدواج با دختر و پسری که پدر یا مادرش فوت شده ارائه شده است. 

 

تاثیر فوت والدین دختر و پسر بر ازدواج

هر زوجی زمانی که تصمیم به ازدواج می گیرد لازم است، ملاک هایی را برای انتخاب درست مورد بررسی قرار بدهد. ملاک های انتخاب همسر شامل ظاهر فرد، سن فرد، ایمان و باورهای اعتقادی و اخلاقی، وضعیت خانوادگی، ویژگی های فرهنگی، همینطور اهداف و دیدگاه های دختر و پسر در مورد زندگی است، که باید در خصوص این موارد بررسی های لازم زیر نظر متخصص روانشناسی صورت بگیرد. 

ممکن است در خلال این بررسی ها مشکلات یا مسائل احتمالی یا ابهاماتی برای فرد به وجود بیاید که نیاز به بررسی بیشتر یا تغییر تصمیم داشته باشد. 

یکی از این مسائل فوت والدین دختر یا پسر است که به بررسی بیشتر نیاز دارد. نحوه برخورد فرد با این تجربه به عواملی مانند ویژگی های شخصیتی افراد، جنس، سن، میزان دلبستگی به متوفی و چگونگی وقوع مرگ بستگی دارد و بعضی افراد بیشتر بعضی کمتر واکنش نشان می دهند.

اینکه نبود والدین خود را به چه صورت درک کنند به عواملی مانند میزان نزدیکی، همبستگی و نوع ارتباط و غیرمنتظره بودن فقدان بستگی دارد.

ازدواج با دختر یا پسری که پدر یا مادرش فوت شده

بعضا افراد ترس از مرگ دارند خصوصا مرگ والدین بسیار سخت است. پاسخ به سوال های زیر در ارتباط با ازدواج با دختر و پسری که والدینش را از دست داده است اطلاعات مفیدی در اختیار ما قرار می دهد و میزان تاثیر فوت والدین بر روابط عاطفی و زندگی آینده فرد را مشخص می کند. 

دختر یا پسر به هنگام فوت والدین در چه سنی بوده اند؟

بعد از فوت والدین آیا مجبور به ترک تحصیل شده اند؟

بعد از فوت والدین آیا مجبور به اشتغال برای تامین مایحتاج زندگی شده اند؟

بعد فوت والدین مجبور به زندگی با افراد دیگری مانند خاله یا عمو شده اند؟ 

بعد از فوت والدین دچار افسردگی شده اند؟ چه مقدار طول کشید تا با فقدان کنار بیایند؟

دختر یا پسر درباره مرگ والدین به سازش و پذیرش رسیده اند؟

چقدر وابسته به فرد متوفی بوده اند؟ 

خواهر یا برادران کوچک تر از خود داشته که وظیفه مراقبت از آن ها را عهده دار بوده اند؟

از سلامت جسم و روان خود به خوبی مراقبت کرده اند؟

به متخصص روانشناسی مراجعه داشته اند یا اقدامی انجام داده اند؟ 

رابطه فرد با فرد متوفی چطور بوده است؟

 

فوت والدین غیر منتظره بوده یا خیر؟

برای مثال از نحوه برخورد فرد با فوت والدین می توان به عنوان شاخصی جهت شناخت بیشتر طرف مقابل استفاده کرد. چرا که اگر فرد جای آنکه این اتفاق را به عنوان بخشی از زندگی خود بپذیرد، بعد از گذشت سال ها، از فوت والدین خود را باخته و دست از زندگی شسته، سطح سلامت روان پایین تری دارد و در سایر پستی و بلندی های زندگی، مانند زمانی که از دست دادن یا فقدان یا هر موقعیت ناخوشایند دیگری را تجربه می کند، قدرت تنظیم هیجانات خود، حل مسئله و ایجاد پذیرش لازم در خود را ندارد.

این موضوع می تواند ازدواج افراد را تحت تاثیر قرار دهد. بنابراین لازم است قبل از آغاز زندگی مشترک از متخصص روانشناسی کمک بگیرید. ​

بیشتر بخوانید: واکنش افراد بازمانده به مرگ نزدیکان

 

 

 

 

 

نحوه برخورد در ازدواج با دختر و پسری که پدر و مادرش فوت شده

فوت والدین بحران های روحی زیادی را برای افراد ایجاد می کند. بعد از فوت والدین هر فردی برای سازگاری با شرایط جدید به مراقبت‌های روانی ویژه احتیاج دارد. 

درک شرایط و مشکلات همسر بدلیل فوت والدین باعث می‌شود زن و شوهر بیشتر به نیازهای روانشناختی یکدیگر توجه کرده و در آینده قدردان زحمات هم باشند، اما کسی که همسر خود را درک نمی‌کند و به سراغ عیوب و کاستی‌های رفتاری و اخلاقی او می‌رود و برای همسر خود یادآوری می کند که والدین خود را ندارد نه تنها با زخم زبان‌های خود موجب از بین رفتن نشاط زندگی می‌شود بلکه سبب دلسرد شدن همسر خود از زندگی مشترک خواهد شد. شناخت روحیات و مشکلات یکدیگر اولین راه درک متقابل یکدیگر است.

تاثیر فوت والدین دختر و پسر بر ازدواج

نکته مهم آن است که در خصوص فوت والدین طرف مقابل، چه به فرد ترحم شود و چه این موضوع نادیده گرفته شود، کار درستی نیست.

هر از گاهی برای رفع دلتنگی به مزار والد فوت شده بروید، همراهی کردن با همسر باعث تداوم و رضایت بیشتر از زندگی در زوجین می شود.

روزهایی در طول زندگی مشترکتان فردی که والدین خود را از دست داده ممکن است از خاطرات والد فوت شده بگوید و سوگواری کند. طرف مقابل اجازه حرف زدن و گریه و تخلیه احساسات به فرد بدهد، با او همدلی نماید که در این صورت آرامش و آسایش روحی بیشتری در زندگی جریان پیدا می کند.

بیشتر بخوانید: نیازهای همسر

 

نکات مهم در ازدواج با دختر و پسری که پدر و مادرش فوت شده

نقش هر دو هم پدر و هم مادر در زندگی بسیار پررنگ است و پس از فوت هر یک مشکلاتی به وجود می‌آید، نقش‌ها جابه جا شده و یا از بین می‌روند که باید برای آن ها راه حلی پیدا کرد و تعادل و عادی سازی شرایط برای ادامه زندگی ایجاد گردد.

در ادامه نکات مهمی در رابطه با ازدواج با دختر یا پسری که والدینش فوت شده است ارائه می شود:

پسر ممکن است بعد از فوت پدر در تامین هزینه جشن ازدواج، تهیه مسکن و مخارج زندگی دچار مشکلاتی شود.

پسری که در نبود پدر عهده دار خانواده است بعد از زندگی مشترک نیز همچنان مسئولیت هایی در قبال خانواده خود دارد.

راهکار ازدواج با دختر یا پسری که والدینش فوت شده

دختری که پدر خود را از دست داده اگر خودش شاغل نباشد شاید قدرت تامین جهیزیه نداشته باشد. 

دختری که مادر خود را از دست داده است، ممکن است حامی برای کمک در دوران بارداری، بچه داری و سایر دوره های حساس زندگی خود نداشته باشد.

دختر یا پسر ممکن است از همسر خود توقع برآوردن کردن خلاهای روحی و روانی مبنی بر نداشتن پدر یا مادر داشته باشند. 

دختری که والدین خود را از دست داده مجبور است به لحاظ شخصیتی زودتر از همسالان خود بزرگ شود. در صورت فوت مادر وظایف مادر بر دوش او قرار می گیرد و انتظارات غیر واقع بینانه از او دارند که تو حالا که مامان نیست باید مثل یه خانم رفتار کنی یا گاهی بعضی از مادران بعد از فوت همسرشان دائما به پسر خود می گویند تو دیگر مرد خانه هستی و این گونه موارد فشار روانی بالایی برای این افراد در بزرگسالی ایجاد می کند.

در صورتی که فرد بتواند هیجانات خود را بعد از فوت پدر یا مادر خود کنترل کند و به خوبی بتواند با این مرحله از زندگی اش مقابله کند، دارای ویژگی هایی همچون تاب آوری و تحمل بالا، بسیار صبور و قدرشناس، مسئولیت پذیر و مهربان می شود.

در واقع بسیاری از افرادی که والدین خود را از دست داده اند هم در عرصه های اجتماعی و هم در زندگی مشترک موفق بوده اند و نمی توان تنها با استناد به این رویداد آینده، سرنوشت و رفتار آنان را در ارتباط با همسرشان تعیین نمود. 

بیشتر بخوانید: مهارت های قبل از ازدواج

 

 

 

 



 

سوالات متداول

 

1- ✔️ ازدواج با فردی که پدر و مادر خود را از دست داده است خوب است یا نه ؟

✔️ عوامل بسیاری وجود دارند که تعیین می کنند افراد پس از فوت والدین در روابط عاطفی خود چگونه عمل خواهند کرد و تنها بر اساس این رویداد نمی توان در مورد افراد و رفتار آنها در آینده قضاوت کرد در متن مقاله توضیحات بیشتری ارائه شده است .



 

2- ✔️ در ارتباط با ازدواج با فردی که پدر و مادرش را از دست داده بررسی چه مواردی حائز اهمیت است ؟

✔️  نحوه برخورد فرد با این تجربه بسیار مهم است که به عواملی مانند ویژگی های شخصیتی افراد، جنس، سن، میزان دلبستگی به متوفی و چگونگی وقوع مرگ بستگی دارد سایر موارد در متن مقاله آورده شده است.



 

3- ✔️ نحوه برخورد با فردی که پدر و مادرش را از دست داده به چه صورت باید باشد ؟

✔️  در نحوه برخورد با فردی که پدر و مادرش را از دست داده است، درک شرایط و مشکلات بعد از فوت والدین و همراهی و همدلی با همسر برای غنای روابط بین زوجین لازم و ضروری است جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید به مقاله مراجعه کنید .

منبع : ازدواج با دختر یا پسری که پدر و مادرش فوت شده

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/kY9v
نظرتان را بنویسید