بهترین روش جمع بندی درس دینی کنکور سراسری

بهترین روش جمع بندی درس دینی کنکور سراسری
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
وبلاگ سایت تحصیلیکو

دینی یکی از درسای عمومی در کنکوره که با مطالعه و جمع بندی اصولی این درس می تونین نتیجه خیلی بهتری در کنکورتون بگیرین. نکته ای که در جمع بندی درس دین و زندگی مهمه توجه ویژه طراح سوال به پیام آیه هاست به خاطر همین توجه، لازمه تا داوطلبا وقت بیشتری برای یادگیری و تسلط کامل رو این قسمت بزارن.

 

 

خیلی از داوطلبا به خاطر زیاد بودن حجم مطالب درسی، کمبود زمان، استرس و مشکلات دیگه در دوران آمادگی برای کنکور مطالعه خیلی منسجمی ندارن یا از نحوه مطالعشون در این مدت راضی نیستن. با نزدیک شدن به زمان برگزاری کنکور سراسری همه داوطلبا با هر سطح علمی که دارن به دنبال روش جمع بندی معتبری هستن تا بتونن در این زمان باقی مونده، همه مباحثی که خوندن رو یک بار دیگه مرور کنن و در ذهنشون به یک دسته بندی استاندارد و مطابق چینش سوالای کنکور سراسری برسن.

دینی یکی از درسای عمومی در دفترچه کنکور سراسریه که اگه داوطلبا مطالعه درست و اصولی برای این درس داشته باشن، درس کمک کننده ای در نتیجه آزمونشونه و اگه مطالعه خوبی نداشته باشن نتیجه عکس میده. کتاب دینی داوطلبای رشته علوم انسانی با کتاب دینی سایر گروه ها فرق داره، دین و زندگی رشته انسانی 9 درس بیشتر از بقیه گروه های آزمایشی داره و این باعث میشه که حجم مطالب دین و زندگی برای داوطلبای رشته انسانی بیشتر از سایر گروه های آزمایشی باشه. با این که ضریب درس دین و زندگی در کنکور سراسری 2 در نظر گرفته شده، اما با مطالعه و جمع بندی درست و اصولی این درس میشه درصد بالایی رو کسب کرد و راحت تر به نتیجه دلخواه رسید.

به خاطر اهمیت جمع بندی درس دینی در نتیجه کنکور سراسری داوطلبا، در این مقاله درباره 4 اصل مهم برای جمع بندی درس دینی کنکور و بهترین منابع جمع بندی این درس توضیح دادیم. پس تا آخر این مقاله همراهمون باشین!

 

4 نکته ضروری جمع بندی دینی از نظر رتبه های برتر کنکور

استمرار در جمع بندی و مطالعه دینی می تونه این درس رو به یکی از ساده ترین درسای کنکور تبدیل کنه. برای نتیجه گیری بهتر از جمع بندی درس دینی، رعایت کردن یکسری نکات خیلی می تونه کمک کننده باشه. برای این که یک جمع بندی خوب و اصولی داشته باشین، رعایت نکات گفته شده در تمام گروه های آزمایشی لازمه. این نکات شامل موراد زیر میشه:

 

به این نکته توجه داشته باشین که درس دینی کنکور رو جوری بخونین تا همه سر تیترهای هر درس به خوبی در ذهنتون باقی بمونه و اصطلاحا ملکه ذهنتون بشن. مطالعه همه تیترها جوری باشه که با یادآوری هر سر تیتر بدونین در متن مربوط به اون سر تیتر دقیقا راجع به چی صحبت شده و نکات مهم مربوط به اون تیتر چه کلماتیه.

 

سعی کنین یک بار آیات و متن درس رو به دقت خونده و زیر نکات مهم خط بکشین یا با استفاده از مارکر، جملات کلیدی و مهم رو هایلایت کنین. بعد از خوندن هر پارگراف پیام آیه مرتبط با اون تیتر رو پیدا کنین. در درس دینی اصلی ترین منبع مطالعه، برای همه داوطلبا کتاب درسیه. اما برای پیام آیه ها و متن و هم چنین نکته های این درس می تونین از کتابای کمک آموزشی استفاده کنین.

 

زمان مطالعه آیه ها سعی کنین ترجمه مربوط به هر ایه رو یاد گرفته و تیترهایی از متن درس که ارتباط معنایی با آیه ها دارن رو مشخص کنین. در اکثر کتابای آموزشی این قسمت به خوبی مشخص شده و می تونین از کتابای کمک آموزشی که دارین در این زمینه استفاده کنین.

 

زمان جمع بندی درس دینی از حل و تحلیل تستای جامع غافل نشین. سعی کنین تمام مباحثی که مطالعه کردین رو در تست هم پیاده کنین. حل تست کمک می کنه تا با نحوه طرح سوال از قسمتای مختلف کتاب آشنا بشین. با تحلیل سوالای این آزمونا می تونین مرور سریع درس دین و زندگی رو داشته باشین.

بیشتر بخوانید: روش مطالعه درس دینی

 

 

 

 

 

بهترین منابع جمع بندی دینی کنکور

با نزدیک شدن به زمان برگزاری کنکور، همه داوطلبای کنکوری ترجیح میدن به جای یادگرفتن مطالب جدید در این فرصت باقی مونده با استفاده از منابع مناسب هر درس، همه مطالبی که تا الان خوندن رو مرور کرده تا به یک دسته بندی خوبی برسن.

یکی از درسایی که در عین ساده بودن، نکات زیادی داره و داوطلبا باید رو کلمات و مفهوم جمله ها خیلی توجه داشته باشن درس دین و زندگیه. داوطلبا با تهیه یک منبع مناسب می تونن به راحتی رو تمام قسمت های مختلف این درس مسلط بشن. پس انتخاب منبع مناسب برای جمع بندی درس دینی نیازمند دقت زیادیه.

 

همیشه و در همه درسا، بهترین و کامل ترین منبع جمع بندی و مرور سریع، خلاصه های نوشته شده توسط خود داوطلبه. از اونجایی که در سال کنکور زمان بیشتری صرف مطالعه و تست زنی میشه، داوطلبایی هستن که متاسفانه در طول سال یا مطالعه درستی نداشته، یا فرصت نوشتن خلاصه نویسی رو نداشتن و یا به هر دلیلی تمایلی به خوندن خلاصه خودشون ندارن و بیشتر دنبال یک منبع مناسب هستن که تمام نکات دینی رو پوشش داده باشه.

کارشناسای مر کز مشاوره تحصیلیکو، بهترین منابع جمع بندی کنکور درس دینی رو در جدول زیر براتون مشخص کردن. کافیه تا یکی از این منابع رو تهیه کنین و برای مرور و جمع بندی از اون منبع استفاده کنین اما اگه کتابی داشتین که در این جدول نبود هم می تونین ازش استفاده کنین.

 

نام کتاب انتشاراتسریدانلود بخشی از کتاب
کتاب دین و زندگی جامع کنکورگاجسری خط ویژه

کلیک کنید

جمع بندی دین و زندگیخیلی سبزجمع بندی

کلیک کنید

 

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بهترین روش جمع بندی کنکور سراسری، خوندن مقاله زیر پیشنهاد میشه.

بیشتر بخوانید : بهترین روش جمع بندی کنکور سراسری

 

اگه بعد از خوندن این مقاله سوال و یا ابهامی در مورد نحوه جمع بندی دین و زندگی کنکور سراسری داشتین، می تونین از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو با مشاورای این مرکز در ارتباط باشین و سوالای خودتون رو بپرسین. هم چنین پیشنهاد می کنیم با عضویت در کانال کنکور سراسری تحصیلیکو از تموم اخبار مرتبط با کنکور سراسری مطلع بشین.

 

 

 

 

 


 

سوالات متداول


 

1- ✔️ تهیه همه منابع گفته شده تو مقاله برای جمع بندی درس دینی لازمه؟

✔️ خیر، همون طور که تو متن مقاله به طور کامل توضیح داده شده تهیه یکی از منابع جمع بندی با توجه به شرایط علمی هر داوطلب کافیه.  

 

2- ✔️ چرا زمان جمع بندی تاکید زیادی رو حل تست و تحلیل جواب این تستا هست؟

✔️ همون طور که تومتن مقاله به طور کامل توضیح داده شده، چون حل تست کمک می کنه تا با نحوه طرح سوال از قسمتای مختلف کتاب آشنا بشین هم چنین با تحلیل سوالای این آزمونا می تونین مرور سریع درس دین و زندگی رو داشته باشین.

 

3- ✔️ بهترین منبع برای جمع بندی متن درس دینی چه کتابیه؟

✔️ هر داوطلبی باید متناسب با سطح علمی خودش تو درس دینی، بهترین منبع رو انتخاب کنه که به طور کامل تو متن مقاله توضیح داده شده.

منبع : بهترین روش جمع بندی درس دینی کنکور سراسری

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/10jP
نظرتان را بنویسید