ثبت نام طلاق توافقی

ثبت نام طلاق توافقی
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvalaw
از دیر باز تا امروز عرف جامعه ما و دین اسلام با طلاق و جدایی زن و شوهر به سختی برخورد کرده است و همیشه تلاش بر این بوده که زن و شوهر را از جدایی منصرف کرده و بین آن ها صلح و آشتی بر قرار کنند در زمان های قدیم ریش سفیدان و بزرگان فامیل یا محله یا شهر این وظیفه را برعهده داشتند که بین زوجین وساطت کنند و از طلاق و جدایی جلوگیری کنند .

اما امروزه با پیشرفته شدن جامعه و بالاتر رفتن سطح فرهنگ عمومی مردم به این نتیجه رسیده اند که برقراری صلح و آشتی بین زن و شوهر کاری تخصصی است و نیاز به داشتن علم روانشناسی دارد و تنها مشاوره خانواده شاید بتواند به حفظ بنیان خانواده کمک کند .

اخیرا بایستی زن و مردی که تصمیم به طلاق می گیرند چه توافقی چه غیر توافقی در ابتدای کار چندین جلسه مشاوره بروند تا اگر سوتفاهم و مشکل قابل حلی داشتند از طلاقشان جلوگیری شود در غیر این صورت اگر آخرین راه کار طلاق باشد با صدور گواهی عدم انصراف از طلاق از طرف مرگز مشاوره و صدور گواهی عدم امکان سازش از دادگاه خانواده بتوانند از یکدیگر جدا شوند .

در ادامه این مقاله ضمن تعریف ثبت نام الکترونیکی طلاق توافقی تمامی مراحلی که بایستی برای این ثبت نام طی شود بیان شده است .




ثبت نام طلاق توافقی چیست
منظور از ثبت نام طلاق توافقی این نیست که فقط زوجینی که تصمیم به جدایی به صورت توافقی دارند باید این کار را انجام دهند ، خیر بلکه کلیه زوجینی که خواهان طلاق هستند نیاز دارند که در اولین مرحله قبل از دادن دادخواست طلاق در سامانه تصمیم یا همان ثبت نام الکترونیکی برای تعیین وقت مشاوره طلاق ثبت نام کنند .

 سامانه تصمیم به منظور حفظ بنیان خانواده با توافق دادگستری و سازمان بهزیستی به وجود آمده است .چه درخواست طلاق توافقی باشد چه از جانب زن باشد و چه از طرف مرد باشد قبل از ارائه دادخواست زوجین باید یه صورت الکترونیکی در سامانه تصمیم ثبت نام کنند .

با ثبت نام در این سامانه و دادن مشخصات و آدرس و تاریخ و ساعت مورد نظر به آن ها یک کد رهگیری و وقت مشاوره داده می شود که در روز مشاوره زوجین بایستی با در دست داشتن مدارک شناسایی برای احراز هویت به مرکز مشاوره تعیین شده جهت مشاوره قبل از طلاق بروند .

حتما بخوانید: سامانه تصمیم طلاق


مراحل ثبت نام طلاق در سامانه تصمیم
گفتیم که زوجین خواهان طلاق چه توافقی یا غیر توافقی باید قبل از هر اقدامی برای ثبت و ارائه دادخواست به صورت الکترونیکی در سامانه طلاق ثبت نام کنند که برای ثبت نام در سامانه طلاق یا تصمیم باید تمامی مراحل زیر طی شود :

ایتدا در سرچ گوشی هوشمندتان یا کامپیوتر این آدرس را وارد کنید :

zaman.behzisti.net یا به فارسی سامانه تصمیم یا ثبت نام طلاق را جست و جو کنید .

دقیقا وارد صفحه سامانه نوبت دهی طلاق شوید .

صفحه جدیدی با اسم سامانه تصمیم به همراه عکسی از نقشه ایران برای شما باز می شود از روی نقشه استان محل سکونتتان را انتخاب کنید .

روی آن کلیک کنید بعد صفحه جدیدی باز می شود که اطلاعاتی از جمله نوع درخواست طلاق شهر محل سکونت اطلاعاتی راجع به زوج و زوجه از شما می خواهد که باید با دقت تکمیل کنید و در کادر بعدی نزدیک ترین مرکز مداخله به محل سکونت خود را انتخاب نمایید سپس پایین صفحه گزینه ثبت درخواست را فشار دهید .

در صفحه باز شده تاریخ و ساعتی که برایتان مناسب هست را انتخاب کنید و گزینه ادامه را فشار دهید .

در این صفحه ای که باز می شود از شما می خواهد اطلاعاتی که وارد کردید را تایید کنید که گزینه تایید اطلاعات را فشار می دهید .

صفحه جدیدی که باز می شود اخرین مرحله است در این مرحله یک کد پیگیری به همراه تاریخ ، ساعت پذیرش و آدرس مرکز مشاوره نمایش داده می شود که بهتر است آن را یاداشت یا ذخیره کنید .

آخرین کاری که باید انجام دهید حضور در روز و تاریخ و مرکز مشاوره تعیین شده برای شما با در دست داشتن مدارک شناسایی است .

در ادامه بخوانید: نحوه درخواست طلاق توافقی


آیا ثبت نام الکترونیکی در سامانه طلاق نیاز به پرداخت پول دارد ؟
خیر در مرحله ثبت نام طلاق به صورت الکترونیکی برای مشاوره نیازی به پرداخت پول صرفا جهت تعیین روز و ساعت و محل مشاوره نیست اما این به معنای رایگان بودن جلسات مشاوره نیست .

زوجین در 5 جلسه مشاور بایستی شرکت کنند که جمعا هزینه ای حدود پانصد و بیست هزار تومان بایستی پرداخت کنند .

آیا زوجین می توانند در جلسات مشاوره قبل طلاق شرکت نکنند؟

حضور در این جلسات برای تمامی متقاضیان جدایی اجباری است یعنی اگر حتی اگر برای فرار از این کار و رفتن به جلسات مشاوره در سامانه تصمیم ثبت نام نکنند و اول دادخواست طلاق بدهند با این کار فقط روند رسیدگی را طولانی تر کرده اند .

چون قاضی بدون توجه به دلایل زوجین آن ها را به واحد مشاوره خواهد فرستاد و زمانی گواهی عدم امکان سازش صادر خواهد کرد که از مرکز مشاوره نامه ای مبنی بر عدم انصراف از طلاق زوجین به دفتر خدمات الکترونیک قضایی ارسال شده باشد و از آنجا برای دادگاه خانواده فرستاده شده باشد .

بیشتر بخوانید: گواهی عدم امکان سازش چیست
برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد ثبت نام طلاق توافقی در کانال تلگرام موضوعات حقوقی عضو شوید . کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون ثبت نام طلاق توافقی پاسخ دهند .



سوالات متداول


1- آیا ثبت نام طلاق توافقی اجباری است ؟
بله ثبت نام برای هر نوع طلاقی اعم از توافقی و غیر توافقی اجباری است که در متن مقاله کاملا توضیح داده شده است .


2- برای ثبت نام طلاق توافقی چه باید کرد ؟
برای ثبت نام طلاق توافقی یکسری مراحل باید طی شود که اولین مرحله مراجعه به سامانه ثبت نام طلاق است و بعد از آن ثبت دادخواست در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی و سپس ادامه روند رسیدگی که در متن مقاله کاملا توضیح داده شده است


3- آیا زوجین می توانند در جلسات مشاوره قبل طلاق شرکت نکنند؟
خیر شرکت در جلسات مشاوره قبل از طلاق برای تمامی زوجین متقاضی طلاق اجباری است که در متن مقاله توضیح داده شده است .

منبع : ثبت نام طلاق توافقی
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/5YJX
نظرتان را بنویسید