تغییر اطلاعات سجام

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvalaw
سامانه سجام برای جمع آوری اطلاعات سرمایه گذاران و نگهداری از آن ها ایجاد شده است . بنابر این در صورتی که در هنگام ثبت نام در این سامانه اطلاعات اشتباه وارد شود و یا اطلاعات وارد شده تغییر پیدا کند ممکن است سهامداران دچار مشکل شوند ، از این رو در سامانه سجام امکان ویرایش اطلاعات برای سهامداران در نظر گرفته شده است .





همانطور که می دانید برای فعالیت در بازار سرمایه قبل از هر اقدامی باید در سامانه سجام ثبت نام به عمل آورد . این سامانه مانند یک بانک اطلاعاتی عمل کرده و اطلاعات تمام سهامداران در بازار بورس در آن جمع آوری و نگهداری می شود . برای ثبت نام در این سامانه تمام اطلاعات هویتی ، ارتباطی ( تلفن همراه ، ایمیل و ... )  و بانکی  ( شماره حساب بانکی ، شبا و ... ) سرمایه گذار مورد نیاز بوده و در طول فرآیند ثبت نام این اطلاعات مرحله به مرحله توسط شخص ثبت نام کننده درج می شود .

اما این امکان وجود دارد که با بی دقتی فرد یا یا هر دلیل دیگری اطلاعاتی اشتباه وارد شود و یا بعد از گذشت زمان این اطلاعات علی الخصوص شماره تلفن همراه ، نشانی محل زندگی و یا اطلاعات حساب بانکی تغییر پیدا کند . در این موارد چه باید کرد ؟ آیا نیاز به مراجعه حضوری برای تغییر و ویرایش اطلاعات وجود دارد ؟ خیر ، باید گفت نیازی نیست که ثبت نام کننده به صورت حضوری مراجعه کند بلکه این امکان از طریق سامانه سجام برای او فراهم شده است . در ادامه به توضیحاتی در خصوص نحوه ویرایش اطلاعات سجام می پردازیم .




ثبت نام سامانه سجام و دریافت کد بورسی
قبل از صحبت در رابطه با نحوه ویرایش اطلاعات در سامانه سجام بهتر است نحوه ثبت نام در سامانه سجام را به طور مختصر توضیح دهیم . برای ثبت نام در سامانه سجام لازم است تا با جستجوی آدرس sejam.ir در اینترنت به این سایت مراجعه کرده و وارد قسمت ثبت نام در سامانه سجام شد .

تمام ایرانیان بعد از تولد و دریافت اطلاعات هویتی بدون محدودیت سنی می توانند در سامانه سجام ثبت نام کنند بنابراین امکان ثبت نام سجام برای کودکان نیز توسط والدین آن ها فراهم می باشد . بعد از ورود به این قسمت ، مراحل ثبت نام به ترتیب آغاز می شوند که برای تکمیل این مراحل باید اطلاعات زیر را وارد کنید .

1- اطلاعات شناسنامه ای که شامل نام ، نام خانوادگی ، تاریخ تولد ، نام پدر ، شماره شناسنامه ، کد ملی ، سری و سریال شناسنامه می باشد .

2- اطلاعات ارتباطی که شامل آدرس محل سکونت ، محل کار ، کد پستی ، تلفن ثابت و تلفن همراه است .

3- اطلاعات بانکی که شامل شماره حساب بانکی ، نام بانک ، نام شعبه ، کد شعبه و شماره شبا می باشد .



بعد از اتمام مراحل ثبت نام یک کد پیگیری برای ثبت نام کننده ارسال می گردد که با در دست داشتن آن باید به مراکز احراز هویت مراجعه کند . لازم به ذکر ایست که صرف ثبت نام در سامانه سجام برای دریافت کد بورسی و فعالیت در بازار بورس کافی نیست و باید در یک کارگزاری نیز ثبت نام به عمل آورد . 



ویرایش اطلاعات در سامانه سجام
ممکن است از روی بی دقتی و یا به هر دلیل دیگری تعدادی از اطلاعات وارد شده توسط متقاضی در هنگام ثبت نام در سامانه سجام اشتباه وارد شود و یا اطلاعات وارد شده در گذر زمان تغییر پیدا کند ، در این صورت سامانه سجام امکان ویرایش اطلاعات را برای سرمایه گذاران فراهم ساخته است . حتی در صورت مفقودی کد پیگیری سجام نیز امکان بازیابی این کد در سامانه سجام فراهم شده است .

بیشتر بخوانید : تغییر شماره تلفن در سامانه سجام

برای ویرایش اطلاعات در سامانه سجام باید مراحل ذیل را انجام دهید :

1- در اولین قدم باید عبارت سامانه سجام یا نشانی sejam.ir را در مرورگر خود جستجو کرده و وارد صفحه ای مانند تصویر زیر شد .







2- بعد از ورود به صفحه اصلی از بین گزینه ها ، گزینه ثبت نام در سامانه سجام را که در کادر آبی رنگ قرار گرفته است انتخاب کنید .







3- در این مرحله چند عبارت در یک کادر برای شما نمایش داده می شود که باید آن ها را به طور کامل و دقیق مطالعه کرده و گزینه متوجه شدم را فعال کنید .







4- در این قسمت گام های مورد نیاز برای ثبت نام در سامانه سجام به صورت خطی نگارش شده که بعد از مطالعه آن ها لازم است گزینه ویرایش اطلاعات سجام را انتخاب کنید .







5- بعد از آنکه شماره همراه خود را در کادر خالی وارد کردید و کد امنیتی را درج نمودید باید گزینه دریافت کد تایید را فعال کنید .







6- در این زمان یک کد تایید پنج رقمی به تلفن همراه شما پیامک می شود و بعد از آنکه کد را دریافت کردید آن را وارد کرده و با تکمیل قسمت کدملی و کد امنیتی گزینه تایید را فعال کنید .







7- در این مرحله یک صفحه برای شما به نمایش در می آید که تمام اطلاعاتی که از قبل وارد شده است مانند شماره تلفن همراه ، شماره حساب بانکی ، آدرس و .... در آن درج شده و در هر قسمت به طور جداگانه امکان ویرایش اطلاعات وجود دارد ، کافی است شما بر روی گزینه ویرایش کلیک کرده و مراحل آن را تا انتها ادامه دهید .







8- برای ویرایش سایر اطلاعات نیازی به پرداخت هزینه نیست اما برای ویرایش شماره تلفن همراه باید پنج هزار تومان هزینه پرداخت شود .







بیشتر بخوانید: سامانه سجام



بعد از انجام فرآیند ثبت نام سجام باید به مراکز احراز هویت برای انجام احراز هویت مراجعه کرد . بدون انجام احراز هویت سجام امکان دریافت کد بورسی وجود ندارد . از آنجایی که پس از ثبت نام در کارگزاری نیز نیاز به انجام احراز هویت می باشد ، توصیه می شود به یکی از مراکزی که هم منتخب کارگزاری بوده و هم احراز هویت سجام را انجام می دهد مراجعه کرده که در مقاله ذیل لیست این مراکز آورده شده است .



برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد ویرایش اطلاعات سجام​ در کانال تلگرام سرمایه گذاری عضو شوید . کارشناسان مرکز مشاوره سرمایه گذاری دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره سرمایه گذاری تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون ویرایش اطلاعات سجام پاسخ دهند .

در ادامه بخوانید: لیست مراکز احراز هویت سجام



سوالات متداول


1-  آیا امکان ویرایش اطلاعات بعد از ثبت نام در سامانه سجام فراهم است ؟
 بله ، امکان ویرایش اطلاعات بعد از ثبت نام از طریق سامانه سجام و بدون نیاز به مراجعه حضوری فراهم شده است که توضیحات کامل در خصوص آن در مقاله آورده شده است .


2-  برای ویرایش اطلاعات از طریق سامانه سجام چه اقداماتی باید انجام داد ؟
 برای ویرایش اطلاعات باید ابتدا به سامانه سجام مراجعه کرده و بعد از ورود به قسمت ثبت نام وارد قسمت ویرایش اطلاعات شد که راهنمای تصویری آن در مقاله آورده شده است .


3-  آیا برای ویرایش اطلاعات در سامانه سجام باید هزینه مجددی پرداخت کرد ؟
 بله ، برای ویرایش شماره تلفن همراه باید پنج هزار تومان هزینه پرداخت شود اما برای ویرایش سایر اطلاعات لزومی به پرداخت هزینه مجدد نیست که در مقاله بررسی شده است .

منبع : تغییر اطلاعات سجام
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/YOZK
نظرتان را بنویسید