کاربرد های مختلف یک سررسید

کاربرد های مختلف یک سررسید
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
bitamolaii

چگونه از سررسید استفاده کنیم، اصلا سررسیدها چه نقشی در زندگی پرمشغله امروزی دارد؟! این‌ها احتمالا سوالاتی است که شما در زمان خرید و یا دریافت سررسیدها دارید، در پاسخ باید بگوییم که سررسیدها برنامه ریزی و ثبت وقایع روزمره را برای ما آسان و منظم می‌کند. اما کاربرد سررسیدها محدود به این موارد نمی‌شود، در واقع سررسیدها شباهت زیادی به دفترهای برنامه‌ریزی و دفترچه‌های یادداشت قدیمی دارند و افراد بر حسب نیاز خود از آنها استفاده می‌کنند. مجموعه جوپنزا همواره به دنبال ارائه یک ایده خلاقانه در زمینه چاپ و نشر است و این بار قصد داریم شما را با نحوه استفاده از انواع سررسیدها آشنا کنیم.

چگونه از سررسید استفاده کنیم؟

اگر در خانه و یا دفتر کار سررسیدهای قدیمی و تاریخ گذشته دارید و همین طور استفاده نشده در گوشه‌ای باقی مانده‌اند در این مقاله به شما جواب این سوال که چگونه از قیمت سر رسید استفاده کنیم؟ را خواهیم گفت تا بیشتر با کاربردهای این دفترچه‌های جذاب و قطور آشنا شوید. هر فردی با توجه به حجم کاری روزانه و سلیقه شخصی‌اش تمایل دارد، سررسیدی مناسب خود را داشته باشد و این انتخاب منحصر به فرد روی انگیزه استفاده شخص از سررسید تاثیرگذار است. اگر فردی سررسید مناسب را خریداری نکند، احتمال اینکه سررسید تا پایان سال دست نخورده باقی بماند هم به صورت متقابل افزایش می‌یابد. انتخاب آگاهانه یک سررسید مناسب و منطبق با کاربری مورد نظر شما می‌تواند در استفاده موثر از سررسید تاثیر زیادی داشته باشد.

چگونه از سررسید استفاده کنیم

دلایل مهم استفاده از سررسیدها

پاسخ به این موضوع که چگونه از سررسید استفاده کنیم برای هر کسی متفاوت است، افراد با توجه به سبک زندگی خود و میزان مشغله کاری که دارند از روش‌های مختلفی برای برنامه ریزی و مرتب کردن کارهای روزمره و بلند مدت خود استفاده می‌کنند، سالنامه‌ها یا همان سررسیدها یکی از اصلی‌ترین ابزارهای برنامه ریزی محسوب می‌شود. هر یک از افراد می‌توانند به دلایل گوناگون و شخصی اقدام به خرید و استفاده از سررسیدها نمایند، در ادامه اما به شما چند دلیل مهم برای استفاده از سررسیدها را بیان می‌کنیم.

درج دقیق و واضح تاریخ و اطلاعات تاریخی

یکی از نقاط تمایز سررسیدها با دفترچه‌های عادی یادداشت همین مورد است، این موضوع باعث می‌شود که صاحب سررسید تاریخ مربوط به کارهای مختلف خود را به یاد بیاورد.

اما سررسید فقط محل درج تاریخ و وقایع تاریخی نیست، نوع صفحه بندی و کاربردهای سالنامه‌های خیلی متفاوت تر از یک تقویم رومیزی ساده و کم حجم یا دیواری است. بسیاری از مردم فکر می‌کنند که تنها با خرید یک تقویم دیواری ساده می‌توانند به راحتی برای امور روزانه خود برنامه ریزی کنند ولی این ذهنیت کاملا اشتباه است و برای برنامه ریزی دقیق روزانه بهتر است از سررسیدها استفاده کنید که فضای کافی برای یادداشت گذاری و نوشتن جزئیات دارند.

برنامه ریزی کارهای روزانه با استفاده از سررسید

یکی از کاربردهای اصلی سالنامه‌ها که در ابتدا مقاله هم به آن اشاره کردیم، استفاده از آنها برای برنامه ریزی کارهای روزانه و هفتگی، حتی ماهانه است و پاسخی تکراری برای سوال چگونه از سررسید استفاده کنیم؟ محسوب می‌شود. از آنجا که در سررسیدها صفحات مخصوص برای روزها و تاریخ‌های مختلف به صورت مجزا طراحی شده، شما در زمان استفاده از سررسید این امکان را دارید که به صورت کاملا کاربردی و اثر گذار برنامه‌های روزانه خود را یادداشت نمایید. استفاده از سررسیدهای جیبی برای افرادی که دارای بی نظمی و آشفتگی در کارهایشان هستند به شکل قابل توجهی تاثیر مثبت دارد و باعث کاهش استرس آنها می‌شود. برنامه ریزی کارهای روزانه با استفاده از چاپ سررسید به شما کمک می‌کند که نسبت به وقایع تاریخی هم اطلاعات کافی داشته باشید و برنامه ریزی خود را با آگاهی از تعطیلات و روزهای خاص سال بهتر تنظیم کنید. استفاده از سررسیدها به منظم شدن فکر شما و تمرکز بیشتر روی کارها کمک می‌کند و باعث نظم دهی به فعالیت‌های شما می‌شود.

 

استفاده از سررسید برای خاطره نویسی

احتمالا شما هم وقتی کم سن و سال تر بودید، برای نوشتن وقایع روزمره و خاطرات خود از دفترچه‌های مخصوصی که به آنها دفتر خاطرات گفته می‌شد، به صورت عملی استفاده کرده‌اید. این دفترچه‌ها بیشتر حالت فانتزی دارند و اغلب برای افراد نوجوان طراحی شده‌اند. اگر شما هم علاقه به نوشتن خاطرات روزمره خود دارید، سررسیدها گزینه مناسبی برای این کار است. استفاده از سررسید برای خاطره نویسی یکی از کاربردهای متداول سالنامه‌ها است که خاطره نویسی را برای شما بسیار راحت و لذت بخش می‌کند. وقتی که در یک سررسید خاطرات خود را ثبت می‌کنید، این امکان برای شما فراهم شده که مناسبت‌های آن روز را هم بتوانید در زمان مرور نوشته‎ها بدانید و این گونه مرور خاطرات برای شما بسیار شیرین و لذت بخش خواهد بود. همچنین از سررسیدها می‌توان برای یادداشت نوشته‌ها، شعرها، ایده‌ها و نامه‌های دریافت شده یا ارسال شده هم به صورت کاربردی استفاده کرد.

فاکتور نویسی و موارد مربوط به مسائل مالی

بسیار از مغازه‌دارها و خرده فروش‌ها برای اینکه حساب‌های روزانه خود را به صورت مرتب و با تاریخ داشته باشند از سررسیدها برای یادداشت فاکتور هزینه‌ها و درآمدهای روزانه‌ خود استفاده می‌کنند. فاکتور نویسی و موارد مربوط به مسائل مالی در سررسیدها با توجه اینکه به صورت روزمره انجام می‌شود بر مدیریت مالی بهتر تاثیر بسیار چشمگیری دارد و موجب نظم دهی به امور مالی اشخاص می‌شود. یادداشت هزینه‌های روزانه شخصی در سالنامه‌ها به برنامه ریزی دقیق‌تر برای پس انداز و مخارج زندگی هم کمک زیادی می‌کند.

ثبت قرار ملاقات و برنامه های از پیش تعیین شده

اگر شما هم جز آن دسته از افراد هستید که معمولا قرارهای کاری یا خانوادگی خود را فراموش می‌کنند، سررسیدها وسیله مناسبی برای ثبت قرار ملاقات و برنامه های از پیش تعیین شده است و شما این امکان را دارید که در تاریخ مورد نظر قرار خود را یادداشت کنید تا با هر بار ورق زدن سررسید زمان قرار برای شما یادآوری شود. قرار ملاقات‌ها را از یک ماه قبل و حتی از اول سال می‌توانید در سررسید تنظیم کنید، حتی امکان درج ساعت و مکان قرار هم در سررسیدها وجود دارد. بسیاری از افراد که به نوشتن علاقه دارند از سررسیدها به جای گوشی همراه هوشمند استفاده می‌کنند و به این شکل برنامه خود را با دقت در سالنامه‌ها تنظیم می‌نمایند.

ثبت برنامه های مربوط به تفریح و سلامتی

شما می‌توانید از سررسیدها برای برنامه ریزی یک سال خود به صورت روز به روز استفاده کنید، یکی از بخش‌های برنامه ریزی سالانه مربوط به مسافرت است. افرادی که اهل سفر هستند معمولا همان اوایل سال شروع به برنامه ریزی برای سفرهای یک سال خود می‌کنند، آنها همیشه یک سررسید کوچک در جیبشان دارند و وقتی در سفر هستند برنامه سفر بعدی خود را در سررسید درج می‌نمایند. سررسیدها گزینه مناسبی برای نوشتن خاطرات، تجربیات و اتفاقات مهمی می‌باشد که در طول سفر برای شما رقم خورده است. مشغله‎های فکری باعث می‌شود که شما وقت دکتر چشمی را که یک ماه پیش و یا هفته گذشته گرفته‌اید را به راحتی از یاد ببرید، ثبت برنامه های مربوط به تفریح و سلامتی یکی از کاربردهای متداول سررسیدها می‌باشد که افراد مختلف برای ثبت وقت‌های پزشکی خود هم از آن استفاده می‌کنند، این کار باعث می‌شود شما به سلامت خود هم به صورت منظم رسیدگی کنید.

یادداشت زمان و نحوه برگزاری کلاس های هنری و ورزشی

برای افراد پر مشغله داشتن یک سررسید و ست مدیریتی کاربردی با ابعاد مناسب، بسیار مهم و ضروری است، آنها کوچکترین اتفاقات زندگی روزمره خود را با جزئیات کامل در سررسیدها ثبت می‌کنند تا بعدا چیزی از قلم نیفتد. یادداشت زمان و نحوه برگزاری کلاس های هنری و ورزشی یکی دیگر از کاربردهای سالنامه‌ها برای افراد مختلف می‌باشد، به راحتی می‌توانید روزها و ساعت‌های کلاس ورزشی و یا هنری خود را در سررسید ارگانایزر درج نمایید، روزهایی را هم که تنبلی کردید و به کلاس نرفتید را حتما در سررسید خود علامت بزنید تا در آینده با مراجعه به آن از روند کلاس‌های خود مطلع شوید.

لینک مرجع https://jopenza.com/
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/z1V5
نظرتان را بنویسید