شرایط ثبت نام مدارس شاهد 1401 - 1402

شرایط ثبت نام مدارس شاهد 1401 - 1402
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
وبلاگ سایت تحصیلیکو

دانش آموزای متقاضی ثبت نام مدارس شاهد 1401 – 1402 می بایست علاوه بر شرایط عمومی، از شرایط اختصاصی ثبت نام مدارس شاهد هم بهره مند باشن تا بتونن به صورت اینترنتی از طریق سایت ثبت نام مدارس به نشانی pada.medu.ir در زمان مقرر نسبت به ثبت نام خودشون اقدام کنن.

 

والدین دانش آموزا در زمان انتخاب نوع مدرسه برای تحصیل فرزندانشون نگرانی هایی در این زمینه دارن. اون ها می تونن به غیر از ثبت نام در مدارس دیگری هم چون مدارس تیزهوشان، نمونه دولتی، غیر انتفاعی و ... در مدارس شاهد هم فرزندان خودشون رو ثبت نام کنن. در گذشته وروردی های این مدارس تنها از فرزندان شهدا، جانبازان، آزادگان و شاغلان آموزش و پرورش بود، اما اکنون به دلیل کاهش ظرفیت این مدارس، دانش آموزای غیر شاهد و یا عادی هم می تونن در صورت واجد شرایط بودن و کسب امتیازات لازم در این مدارس ثبت نام کنن.


متقاضیان ثبت نام مدارس شاهد 1401 – 1402 می بایست علاوه بر شرایط عمومی، از شرایط اختصاصی نیز بهره مند باشن تا بتونن به صورت اینترنتی از طریق سایت pada.medu.ir در زمان مقرر نسبت به ثبت نام خودشون اقدام کنن. در ادامه این مقاله برای آشنایی بیشتر شما در زمینه شرایط عمومی و اختصاصی ثبت نام مدارس شاهد ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲  توضیحاتی ارائه می دهیم، برای کسب اطلاعات در این خصوص همراه ما باشین!

 

شرایط عمومی ثبت نام مداس شاهد ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲

ثبت نام دانش آموزانی که سال های گذشته در مدارس شاهد تحصیل کرده اند به صورت قطعی می باشد، اما دانش آموزان جدید الورود ثبت نامشان به دو صورت انجام میشه. در ابتدا به صورت موقت و سپس پس از بررسی های لازم توسط ستاد ثبت نام مدارس شاهد و کسب امتیازات لازم به صورت قطعی می باشد.

 

بنابراین، دانش آموزان غیر شاهد در صورت داشتن شرایط لازم ثبت نامی می تونن در زمان تعیین شده نسبت به تکمیل فرم ثبت نام مدارس شاهد اقدام کنن. همچنین، لازمه برای ثبت نام قطعی، یکی از والدین دانش آموز با همراه داشتن اصل مدارک ثبت نامی حضور داشته باشه. از جمله شرایط عمومی 1401 - 1402 لازم برای ثبت نام  دوره های ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم این مدارس که توسط اداره کل امور شاهد و ایثارگران آموزش و پرورش اعلام شده، در ادامه مقاله توضیح داده شده است.

 

دارا بودن صلاحیت اخلاقی و رفتاری

رعایت احکام شرعی و پوشش اسلامی متناسب با دوره تحصیلی (حجاب برتر مختص به دانش آموزان دختر)

التزام و پایبندی خانواده به حفظ شئونات و ارزش های اسلامی و تربیت دینی

رعایت مقررات و آئین نامه انضباطی و تربیتی و آموزشی مدارس شاهد

سکونت در محدوده تعیین شده برای متقاضیای ثبت نام دانش آموزای شاهد و غیرشاهد

 

شرایط ذکر شده در بالا برای تمامی مقاطع تحصیلی یکسان است و مسئولیت آن در ثبت نام ورودی بر عهده ستاد ثبت نام مدارس و در ادامه تحصیل بر عهده شورای مدرسه می باشد.

 

دانش آموزا باید قبل از ثبت نام مدارس شاهد از شرایط ورود به این مدارس آگاه باشن، بعد از اطلاع از شرایط ثبت نام می تونن باتوجه به پایه تحصیلی ثبت نام مدارس رو انجام بدن.

بیشتر بخوانید: ثبت نام مدارس شاهد

 

 

 

 

 

شرایط اختصاصی ثبت نام مدارس شاهد ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲

فرزندان شهدا، آزادگان و جانبازان 50 درصد و بالاتر از آن جزو فرزندان شاهد در نظر گرفته میشن. همون طور که گفته شد ثبت نام دانش آموزان شاهد به صورت قطعی انجام میشه و دانش آموزان غیر شاهد و یا سایر مدارس با کاهش ظرفیت این مدارس هم می تونن ثبت نام کنن.

 

قبل از ثبت نام قطعی لازمه که دانش آموزان پیش ثبت نام خود رو از طریق سایت ثبت نام مدارس به نشانی pada.medu.ir انجام بدن و سپس برای ثبت نام قطعی همراه با یکی از والدین خود به مدرسه شاهد موردنظر و نزدیک به محل سکونت خود مراجعه کنن. شرایط ثبت نام اختصاصی ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲ در هر سه مقطع ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم و مدارس فنی و حرفه ای متفاوت می باشد که در ادامه این مقاله شرایط هر مقطع در جدولی به صورت مجزا ذکر میشه.

 

شرایط اختصاصی ثبت نام مدارس شاهد دوره ابتدایی، متوسطه اول و دوم
اول ابتدایی   دارا بودن شرایط عمومی و کسب امتیاز طبق جدول امتیازات
دوم تا ششم ابتدایی کسب مقیاس خیلی خوب در تمامی دروس در خرداد ماه یا کسب حدقل مقیاس خوب در یک درس و مقیاس خیلی خوب در سایر دروس
پایه هفتم کسب مقیاس خیلی خوب در تمامی دروس یا کسب مقیاس خوب در حداکثر یک درس و خیلی خوب در سایر دروس در امتحانات نوبت دوم پایه ششم ابتدایی سال تحصیلی 
پایه هشتم کسب حداقل معدل 17 در نوبت دوم و یا حداقل نمره 16 در تمام دروس در امتحانات نوبت دوم (میانگین مستمر و پایانی)
پایه دهم قبولی خرداد در پایه نهم با حداقل معدل کل 16 و حداقل نمره سالانه 14 در دروسی که برای رشته انتخابی در نمونه برگ هدایت تحصیلی درج شده
پایه یازدهم و دوازهمقبولی خردادماه با حداقل معدل در سال 16 و نمره سالانه حداقل 15 در دروس اختصاصی مربوط به رشته تحصیلی و یا قبولی خردادماه با حداقل معدل سال 15 و حداقل نمره سالانه 14 در دروس اختصاصی مربوط به رشته تحصیلی

 

متقاضیای ثبت نام مدارس نمونه دولتی می تونن به سایت آموزش و پرورش استان خود مراجعه کنن و نسبت به ثبت نام خود اقدام کنن.

بیشتر بخوانید: ثبت نام مدارس نمونه دولتی

 

مشاوره شرایط ثبت نام مدارس شاهد ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲

دانش آموزان شاهد و غیر شاهد می تونن در زمان ثبت نام مدارس شاهد در صورت علاقه به تحصیل در این مدارس و دارا بودن شرایط عمومی و اختصاصی به سایت ثبت نام مدارس مراجعه کنن و فرم ثبت نام خودشون رو تکمیل کنن.

 

دانش آموزان متقاضی این مدارس می بایست امتیازات لازم را کسب کنن تا ثبت نام قطعی آن ها انجام بشه. امتیازات دانش اموزان دارای اولویت ایثارگری و جانباز و عادی متفاوت بوده و دانش آموزان می تونن به دفترچه ثبت نام مدارس شاهد مراجعه کنن و از امتیازات لازم اطلاعات کسب کنن.

 

مدارس شاهد مبلغی رو برای فعالیت های فوق برنامه، کلاس های تقویتی و ... به عنوان شهریه مدارس شاهد در سه مقطع ابتدایی و متوسطه اول و دوم در نظر می گیره و دانش اموزای متقاضی می بایست نسبت به پرداخت شهریه خودشون در زمان ثبت نام اقدام کنن.

 

دانش آموزای متقاضی ثبت نام در مدارس شاهد می تونن با مطالعه مقاله زیر از نحوه ثبت نام مدارس شاهد مطلع بشن.

در ادامه بخوانید: نحوه ثبت نام مدارس شاهد

اگه بعد از خوندن این مقاله سوال یا ابهامی درباره شرایط ثبت نام مدارس شاهد 1401 - 1402 داشتین، می تونین از طریق سامانه مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو با کارشناسای با تجربه مرکز مشاوره تحصیلی تحصیلیکو در ارتباط بوده و تموم سوالاتون رو از این کارشناسا بپرسین.

 

 

 

 


 

سوالات متداول


 

1- ✔️ ثبت نام مدارس شاهد به چه صورت انجام میشه؟

✔️ ثبت نام مدارس شاهد طبق متن مقاله، ابتدا به صورت اینترنتی در سایت پادا و سپس به صورت حضوری انجام میشه.

 

2- ✔️ دانش آموز برای ثبت نام در مدارس شاهد چه شرایط عمومی رو باید داشته باشد؟

✔️ برای ثبت نام مدارس شاهد از جمله شرایط عمومی لازم دارا بودن صلاحیت اخلاقی و رفتاری می باشد که برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می تونین به متن مقاله مراجعه کنین.

 

3- ✔️ شرایط اختصاصی مدارس شاهد به چه صورت است؟

✔️ شرایط اختصاصی مدارس شاهد برای هر دوره ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم متفاوت می باشد برای اطلاع از شرایط اختصاصی هر دوره به متن مقاله مراجعه نمایید.

منبع : شرایط ثبت نام مدارس شاهد 1401 - 1402

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/wX5g
نظرتان را بنویسید