نقش فرهنگ در تفاوت عشق در زنان و مردان

نقش فرهنگ در تفاوت عشق در زنان و مردان
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvafamily1

زنان و مردان به طور کلی با هم تفاوت هایی دارند ولی این تفاوت ها قرار نیست حتما به تفاوت در عشق ورزیدن نیز منجر شود . ممکن است هر فردی رویه خاصی برای عشق ورزیدن داشته باشد که صرفا به دلیل زن یا مرد بودنش نباشد . حتما این جملات به گوشتان خورده است " مردان رمانتیک تر هستند یا زنان ؟ " ، " زنان به عشق پایبند می مانند یا مردان ؟ " و .... سوالات و جملاتی از این قبیل زیاد هستند و کتاب های روانشناسی عامه نیز پر از پاسخ هایی برای این سوالات و هم چنین توصیه هایی برای کسانی که در عشق شکست خورده اند ، است . این ها باورهای غالبی است که ما داریم و باعث می شود بیش از حد ساده انگارانه به این موضوع نگاه کنیم . زنان و مردان در عشق هم شباهت دارند و هم تفاوت . در بسیاری از مواقع این تفاوت ها و شباهت ها ناشی از باورهایی است که جامعه و فرهنگ در ما به وجود آورده است . در ادامه این مقاله به بررسی نقش فرهنگ در تفاوت عشق در زنان و مردان می پردازیم . 



 

شباهت های مردان و زنان در عشق

در مورد عشق ، مردان و زنان و تفاوت دارند و هم شباهت ، به عبارتی در یک سری مسائل با هم تفاوت دارند و در برخی موارد شبیه هم هستند ؛ هیچ کدام از دو جنس در انواع عشق رمانتیک ، عشق در اولین نگاه و عشق دوستانه درازمدت بیش از دیگری عاشق نمی شوند . 
مردان و زنان از لحاظ رنج کشیدن بر اثر عشق یک طرفه ، میزان دلبستگی ، مطمئن بودن یا نبودن دلبستگی شبیه به هم هستند . هم مردان و هم زنان وقتی رابطه عاشقانه به پایان می رسد به شدت رنج می کشند و گمان می کنند که نمی خواستند این رابطه را قطع کنند . 

حتما بخوانید: عشق نوروتیک

 

 

 

 

 

تفاوت مردان و زنان در عشق و نقش فرهنگ در آن

در ادامه به تفاوت های زنان و مردان در عشق اشاره می کنیم که اغلب ناشی از فرهنگ و جامعه هستند :

زنان و مردان در چگونگی ابراز عشق با هم تفاوت دارند ؛ مردان در بسیاری از فرهنگ ها از همان وایل کودکی یاد می گیرند که ابراز هیجان ممکن است نشان دهنده ضعف او باشد ، بنابراین مردان در این فرهنگ ها شیوه هایی برای ابراز عشق انتخاب می کنند که با زنان تفاوت دارد ، بسیاری از زنان احساسات خود را با واژه ها بیان  می کنند ولی مردان این احساسات را در عمل نشان می دهند مانند انجام دادن کاری برای همسر ، حمایت مالی خانواده و ...

تفاوت در صمیمیت : برای بسیاری از زنان صمیمیت به معنای ابراز احساسات مشترک می باشد ولی برای مردان صمیمیت به معنای زندگی کردن با یکدیگر است . 

این تفاوت های جنسیتی در عشق بازتاب نیروهای اجتماعی ، اقتصادی و فرهنگی اند . مثلا نوع ازدواج در قرن نوزدهم با قرن بیست و یکم در اروپا بسیار متفاوت است ، در گذشته زن فقط با مرد ازدواج نمی کرد بلکه با استاندارد و سبک خاصی از زندگی ازدواج می کرد ، بنابراین نمی توانست با هر کسی ازوداج کند حتی اگر عاشقش باشد . تاثیرات فرهنگ خود را در نوع ازدواج ها به خوبی نشان می دهد مثلا در حال حاضر در بسیاری از کشورهای دنیا تعداد کمی از زنان و مردان با کسی ازدواج می کنند که دوستش ندارند . دلایل عملی برای ازدواج و این طرز فکر که عشق رمانتیک یک تلقی دست نیافتنی است در کشورهایی دیده می شود که خانواده هنوز هم روابط جنسی زن و شرایط مالی ازدواج را کنترل می کند . تغییرات اقتصادی و اجتماعی نقش های جنسیتی را تغییر داده اند ولی هنوز هم در برخی کشورها ازدواج برای تامین هزینه های مالی برای زنان تنها گزینه ممکن است . 

با توجه به مطالب بیان شده عشق در هر مرد یا زنی ممکن است بر اثر کشش های جسمانی و فعالیت های مغزی شروع شود اما چیزی که آن را شکل می دهد و هدایت می کند تجربه های ما با پدر و مادرمان و فرهنگی است که درون آن زندگی می کنیم ، پس نقش فرهنگ در تفاوت عشق در زنان و مردان بسیار قوی است و می تواند یک دوره زمانی را نیز هدایت کند .

در ادامه بخوانید: عناصر عشق

 

 

 

 

 



 

سوالات متداول

 

1- ✔️ شباهت های مردان و زنان در عشق چیست؟

✔️ مردان و زنان از لحاظ رنج کشیدن بر اثر عشق یک طرفه و سایر موارد شبیه هستند که در متن مقاله شباهت های آن توضیح داده شده است.



 

2- ✔️ تفاوت مردان و زنان در عشق چیست؟

✔️ زنان و مردان به طور کلی از جمله در مورد عشق و عشق ورزیدن با هم تفاوت هایی دارند که در متن مقاله مطرح شده است.



 

3- ✔️ نقش فرهنگ در تفاوت و شباهت مردان و زنان در عشق چیست؟

✔️ در مواقع زیادی این تفاوت ها و شباهت ها ناشی از باورهایی است که جامعه و فرهنگ در ما به وجود آورده است که در متن مقاله شرح داده شده است.

منبع : نقش فرهنگ در تفاوت عشق در زنان و مردان

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/jXQl
نظرتان را بنویسید