توری گابیون گابیون فنس چشمه 6 ضلعی فنس چشمه لانه زنبوری

توری گابیون  گابیون  فنس چشمه 6 ضلعی  فنس چشمه لانه زنبوری
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
توری کالا
گابیون چیست ؟

گابیون نوعی توری فلزی با چشمه های شش ضلعی است که علی رقم اینکه در بعضی از نقاط به صورت محدود ، به عنوان فنس و حصارکشی استفاده می شود ولی مورد مصرف تخصصی این محصول در پروژه های عمرانی و راه سازی است . گابیون از نظر شکل ظاهری بسیار شبیه توری مرغی است ، امّا در ابعاد رول ، مفتول و چشمه بافت با آن متفاوت است .

البته کلمه گابیون دارای دایره گسترده تری است و منحصر به این محصول خاص نیست . واژه گابیون در اصل یک کلمه ایتالیایی به معنی محفظه بزرگ است . ولی در صنعت به طور کلی ، هر گونه فنس یا حصار فلزی که از مواد و مصالح نظیر سنگ و سنگریزه پر شود ، گابیون نام دارد . البته قابل ذکر است که در بازار به این نوع توری ، توری سنگی ، توری سنگ یا تور سنگ نیز گفته می شود .
توری گابیون
مشخصات فنی گابیون :

رولهای گابیون در عرض 1 الی 3 متر و طول 40 الی 50 متر تولید می شوند . در بافت این نوع توری از مفتول گالوانیزه گرم با قطرهای 2 ، 2٫5 ، 3 میلیمتر استفاده می شود . وزن هر متر مربع از این محصول حدوداً 2 کیلو گرم و وزن روب بافته بافته شده آن هم در بازه تقریبی 80 تا 300 کیلوگرم می باشد .

چشمه های توری سنگی ( گابیون ) در ابعاد 6 * 5 ، 10 * 8 ، 10 * 10 ، به شکل لانه زنبوری و شش ضلعی است . البته چشمه 10 * 8 بسیار پرطرفدارتر و پرمصرف تر است . چشمه 6 * 5 مخصوص کف آبراهه هاست که به اصطلاح به آن گابیون مترز نیز گفته می شود . گابیون هم مثل توری حصاری در دونوع فلزی و روکش دار تولید می شود که نوع روکش دار خیلی مرسوم و متداول نیست .

ادامه مقاله را در وبسایت toorikala.ir دنبال کنید ...
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/xnPl
نظرتان را بنویسید