ثبت نام بدون آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

ثبت نام بدون آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
دانشگاه آزاد هر ساله از بین دانشجویان ممتاز و استعدادهای برتر مقطع کارشناسی به صورت بدون آزمون از طریق ثبت نام در سایت azmoon.org دانشجوی کارشناسی ارشد می پذیرد . علاوه بر این امکان پذیرش ارشد بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد 1400 در سایت سنجش نیز وجود دارد .




هر ساله ، مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد بر اساس آیین نامه جامع پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد ، از استعداد های برتر و فارغ التحصیلان ممتاز مقطع کارشناسی این دانشگاه ثبت نام به عمل می آورد . از این رو آن دسته از داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد 1400 که حائز شرایط مندرج در قسمت استعداد درخشان دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد باشند می توانند برای ثبت نام در این مرحله اقدام نمایند .

بر اساس تصمیمات جدید اتخاذ شده، دانشگاه آزاد می تواند متقاضیان کارشناسی ارشد را بدون آزمون و فقط بر اساس سوابق تحصیلی نیز پذیرش نماید . ثبت نام در هر کدام از انواع پذیرش با سهمیه استعداد درخشان و با سوابق تحصیلی دارای شرایطی است که داوطلب در صورت واجد شرایط بودن ، مجاز به ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1400 می شود ، در این مقاله بر آن شدیم تا زمان ، شرایط و نحوه ثبت نام را به طور کامل شرح دهیم .





زمان و نحوه ثبت نام بدون کنکور ارشد دانشگاه آزاد با سوابق تحصیلی 1400
سال گذشته با تصمیم ستاد ملی مدیریت کرونا مبنی بر امکان ثبت نام داوطلبان دوره کارشناسی ارشد بدون کنکور ، دانشگاه آزاد امکان پذیرش داوطلبان ارشد بدون آزمون را برای آن دسته از متقاضیانی که نتوانسته اند در کنکور شرکت کرده و یا قبول شوند فراهم کرد.

زمان ثبت نام ارشد با معدل دانشگاه آزاد، پس از اعلام نتایج نهایی کارشناسی ارشد و مشخص شدن ظرفیت رشته ها مشخص می شود. همچنین پس از آن شرایط و قوانین مربوط به پذیرش بدون کنکور کارشناسی ارشد 1400 دانشگاه آزاد منتشر شده و داوطلبان می توانند اطلاعات خود را برای ثبت نام در کارشناسی ارشد بدون کنکور آزاد که بر اساس سوابق تحصیلی انجام می شود ارسال نمایند .





زمان ثبت نام کارشناسی ارشد بر اساس سوابق تحصیلی 1400 دانشگاه آزاد به محض اعلام در اینجا قرار می گیرد.



بیشتر بخوانید: ثبت نام کارشناسی ارشد بر اساس سوابق تحصیلی





زمان و نحوه ثبت نام بدون کنکور ارشد دانشگاه آزاد استعداد درخشان 1400
ثبت نام استعداد درخشان ارشد دانشگاه آزاد معمولا یک بار در سال و برای پذیرش مهر ماه صورت می گیرد . ثبت نام این مرحله هم زمان با انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد یا در فاصله کوتاهی پس از آن صورت گرفته و متقاضیان برای اطلاع از شرایط و ضوابط ثبت نام و لیست رشته محل های ارائه شده می بایست دفترچه ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد را مطالعه نمایند .

سال گذشته ثبت نام استعدادهای درخشان کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد از اوایل شهریور ماه آغاز و تا 21 شهریور به اتمام رسید. اینگونه پذیرفته شدگان توانستند به موقع در دانشگاه ثبت نام کرده و در کلاس ها حضور یافتند.. امسال نیز احتمالا مانند سال گذشته شاهد ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد 1400 از شهریور ماه خواهیم بود.

 کلیه متقاضیان واجد شرایط می بایست در بازه زمانی تعیین شده به سایت مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد به آدرس azmoon.org مراجعه کرده و برای ثبت نام اقدام نمایند . داوطلبان پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1400 مستلزم پرداخت هزینه ای معادل هزینه انتخاب رشته برای خرید کارت اعتباری ثبت نام می باشند .

این داوطلبان پس از پرداخت هزینه مذکور و دریافت کارت اعتباری می بایست فرم ثبت نام را که شامل اطلاعات فردی و اطلاعات آزمونی می باشد تکمیل نمایند . طبق روال سالیان گذشته هزینه ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد با تغییراتی همراه خواهد بود . پس از پرداخت این هزینه متقاضیان مجازند 100 رشته محل مورد علاقه خود را در فرم ثبت نام درج نمایند .





زمان ثبت نام کارشناسی ارشد استعداد درخشان 1400 دانشگاه آزاد به محض اعلام در اینجا قرار می گیرد.



بیشتر بخوانید: دفترچه ثبت نام بدون کنکور ارشد دانشگاه آزاد









شرایط ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1400
با توجه به این که ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1400 ، مختص استعدادهای درخشان و فارغ التحصیلان برتر مقطع کارشناسی می باشد ، ضوابطی برای پذیرش این دسته از داوطلبان در نظر گرفته شده و تحت عنوان شرایط ثبت نام بدون آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1400 در اختیار داوطلبان قرار می گیرد . در این قسمت به برخی از این شرایط می پردازیم .



داشتن حداقل معدل 16 برای فارغ التحصیلان کارشناسی رشته های غیر علوم انسانی و حداقل معدل 17 برای فارغ التحصیلان کارشناسی رشته های علوم انسانی



امتیاز ثبت نام بدون آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد تنها مختص فارغ التحصیلان ممتاز دانشگاه آزاد بوده و دانش آموختگان برتر سایر دانشگاه ها نمی توانند از مزایای آیین نامه استعدادهای درخشان کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد استفاده نمایند .



پذیرش دانش آموختگان واجد شرایط تا 3 سال پس از فارغ التحصیلی در رشته متجانس امکان پذیر است .



ترم تابستانی و مرخصی بـدون احتسـاب سـنوات جزو نیمسال های تحصیلی محسوب نمی شوند مشروط به ایـنکه تعداد نیمسال های تحصیلی برای دوره کارشناسـی پیوسـته 10 نیمسال و برای دوره کارشناسی ناپیوسته 6 نیمسال بیشـتر نشود .



تغییر رشته / گرایش در مقطـع کارشناسـی ارشـد ناپیوسته ممنوع می باشد .



متقاضـیان شـرکت در دوره کارشناسـی ارشـد ناپیوسته بدون آزمون آزاد بایـد رشـته ای متجانس با رشته فارغ التحصیلی دوره کارشناسی خـود را در مجموعه انتخاب نمایند .



دانش آموختگان ممتاز سایر دانشگاه ها و مؤسسـات آموزش عالی کشور در صورت دارا بودن شـرایط منـدرج در این دفترچه امکان ثبت نام و پذیرش در این دوره را خواهند داشت .



دانشجویانی که دارای دروس معادل سازی شده باشند می توانند در پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان شرکت کنند .



در قسمت فوق تنها به بخشی از مهم ترین شرایط ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1400 پرداختیم . از این رو به متقاضیان توصیه می کنیم برای مطالعه سایر شرایط از جمله شرایط نظام وظیفه به دفترچه ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1400 مراجعه نمایند .

بیشتر بخوانید: ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور پیام نور


نکاتی در خصوص  ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1400 :



مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد برای متقاضیان ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد این دانشگاه توصیه هایی را مطرح کرده که داوطلبان می بایست به این توصیه ها و نکات توجه نموده و با نهایت دقت نسبت به شرکت در این مرحله اقدام نمایند .


اولویت پذیرش داوطلب در مرحله اول ، رشته محل دانشگاهی است که مقطع کارشناسی را در آن جا گذرانده و فارغ التحصیل شده است . از این رو در صورتی که به دلایل مختلفی چون محدودیت ظرفیت پذیرش یا عدم دایر بودن رشته مورد نظر ، امکان پذیرش داوطلب در آن رشته محل وجود نداشته باشد ، اولویت های 100 گانه وی که در فرم انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد درج کرده بررسی می شود .



پذیرفته شدگان شرکت در مرحله بدون آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد تنها مجاز به تحصیل در رشته محل دانشگاهی هستند که از سوی مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد تعیین می شود .



داوطلبانی که از طریق آیین نامه پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان دانشگاه آزاد پذیرفته شده و در دانشگاه محل قبولی ثبت نام می کنند حق درخواست انتقال به سایر محل های دانشگاهی را نخواهند داشت .



داوطلبانی که استعداد درخشان وزارت بهداشت بوده و قصد شرکت در پذیرش بدون کنکور کارشناسی ارشد علوم پزشکی را دارند می توانند با مطالعه مقاله زیر از شرایط و نحوه ثبت نام ارشد بدون آزمون وزارت بهداشت مطلع شده و نام نویسی نمایند .

بیشتر بخوانید: ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور وزارت بهداشت







زمان اعلام نتایج کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد 1400
هر چند انتظار می رود نتایج کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد هم زمان با اعلام نتایج کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد یعنی اواخر شهریور ماه منتشر شود اما ممکن است به دلایل مختلف این زمان با تغییراتی همراه باید که بر این اساس به داوطلبان توصیه می کنیم پیگیر اخبار و اطلاعیه های مرتبط باشند .

با توجه به شرایط و ضوابطی که مطرح شد داوطلبانی که مقطع کارشناسی را در دانشگاه مورد علاقه خود و با معدل بالاتری نسبت به رقبا گذرانده اند می توانند نتیجه رضایت بخشی در این مرحله کسب نمایند .



مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی هیوا در کلیه مراحل پذیرش بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1400 آماده پاسخگویی به سوالات شما در این زمینه بوده و از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا راهکارهای مناسب را در اختیار شما قرار می دهند .



در ادامه بخوانید: ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد غیرانتفاعی



سوالات متداول


1- آیا فارغ التحصیلان کارشناسی دانشگاه های دولتی هم می توانند برای پذیرش بدون آزمون ارشد دانشگاه آزاد اقدام کنند ؟
خیر ، ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد مختص فارغ التحصیلان کارشناسی این دانشگاه است که جزئیات بیشتر در این خصوص در متن مقاله ذکر شده است . 




2- آیا برای ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد باید هزینه ای پرداخت کرد ؟
بله ، هزینه این مرحله برابر با هزینه انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد است که در متن مقاله به آن اشاره شده است . 




3- آیا متقاضیان پذیرش بدون آزمون ارشد دانشگاه آزاد باید در مدت زمان مشخصی از مقطع کارشناسی فارغ التحصیل شوند ؟
بله ، مدت زمان فارغ التحصیلی این داوطلبان نباید از 8 نیمسال بیش تر شود بجز موارد خاصی که در متن مقاله به آن اشاره شده است . 

منبع : ثبت نام بدون آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/llE5
نظرتان را بنویسید