اهمیت تغذیه و غذای رژیمی سالم در مشهد

اهمیت تغذیه و غذای رژیمی سالم در مشهد
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
anaattarian

غذا و تغذیه از جمله نیازهای اساسی هر انسان می‌باشد. غذایی که شما می‌خورید نه تنها روی سلامت بدنتان بلکه بر سلامت روان شما نیز اثر گذار است. تغذیه سالم به معنای استفاده ی درست و متعادل از تمامی مواد مغذی است که بدن برای رشد به آن‌ها احتیاج دارد. امروزه متاسفانه با افزایش مشغله‌های زندگی، افراد زمان کمتری را برای تهیه غذای سالم صرف می‌کنند. خیلی از مردم هر روزه در حال استفاده از غذاهای بیرون، فست فودها و سایر مواد غذایی فرآوری شده داخل سوپر مارکت‌ها هستند. طبیعت دوم اینجاست تا با تهیه رژیمی غذایی متناسب با شما و ارسال غذای رژیمی در مشهد هم دغدغه شما را از بابت نداشتن زمان کافی جهت تهیه غذا رفع کند و هم به شما کمک کند تا با تغذیه سالم از سلامت جسم و روح خود محافظت کنید.

اصول تغذیه سالم و استفاده از غذای رژیمی

داشتن برنامه غذایی سالم نیازمند رعایت نکات زیر است.

  • متعادل بودن رژیم غذایی: هر گروه غذایی را باید به اندازه مصرف کنید. وعده غذای رژیمی مناسب نباید هیچکدام از گروه‌های غذایی را حذف کند.
  • متنوع بودن رژیم غذایی: یک وعده غذای رژیمی سالم و متعادل نیازمند داشتن تنوع در غذاهای مصرفی شماست.
  • میانه رو بودن رژیم غذایی: حذف کردن یکهو تمامی غذاها و خوراکی‌های مورد علاقه شما می‌تواند موجب بی میلی به رژیم شود. شما باید علاوه بر غذای رژیمی که در روز مصرف می‌کنید تا حدودی از شیرینی، چربی، نمک و سایر غذاهای دلخواهتان هم هر از گاهی استفاده کنید.

ویژگی‌های غذای رژیمی در مشهد؛ تعادل در هر وعده

همانطور که پیش‌تر گفتیم بدن انسان به مواد غذایی متنوعی احتیاج دارد که باید از هر کدام به اندازه لازم در وعده‌های غذایی خود استفاده کنید. این گروه‌های غذایی را ما در زیر به شما توضیح داده‌ایم:

  • نان و غلات: این گروه دارای کربوهیدرات پیچیده و فیبر هستند. انواع نان، ماکارونی، غلات و… جز این گروه محسوب می‌شوند.
  • سبزی‌ها: این گروه دارای ویتامین، مواد معدنی، پتاسیم، فیبر و آب هستند. انواع سبزی‌ها، کلم، نخود، قارچ، کدو، بادمجان و غیره در گروه سبزیجات قرار دارند.
  • میوه‌ها: این گروه تامین کننده ویتامین A، فیبر، مواد معدنی و آب بدن شما هستند. انواع میوه و آب میوه، کمپوت و میوه‌های خشک از جمله مواردی است که شما می‌توانید در وعده‌های روزانه خودتان استفاده کنید.
  • فرآورده‌های لبنی و شیر: این گروه دارای کلسیم، پروتئین، فسفر و سایر مواد مغذی است. انواع شیر، ماست، پنیر، کشک، دوغ و غیره را به عنوان تامین کننده این گروه در وعده غذای رژیمی خود می‌توانید قرار دهید.
  • گوشت و حبوبات: برای تامین پروتئین، آهن، فسفر، ویتامین B12 و B6، نیاسین، روی، منیزیم و غیره شما به این گروه نیاز دارید. قرار دادن انواع گوشت قرمز و سفید، حبوبات، مغزیجات، تخم مرغ، سویا و… در وعده غذای رژیمی شما جزئی از واجبات است.

توجه داشته باشید که در هر وعده غذای رژیمی باید حداقل 3 گروه از این مواد غذای را استفاده کنید. با وجود اینکه بالاتر توضیح دادیم برای رعایت رژیم غذایی میانه رو شما نیاز است که از چربی، نمک و شیرینی جات استفاده کنید، اما می‌بینید که در میان این 5 گروه جایی ندارند. زیرا با وجود کالری و انرژی زیادی که در بدن شما آزاد می‌کنند اما حاوی مواد مغذی، ویتامین و… نیستند و هیچ ارزش غذایی برای بدن شما ندارند.

نکاتی برای داشتن وعده غذای رژیمی ایده‌ال و سالم

در ادامه به بررسی نکاتی می‌پردازیم که با رعایت آن‌ها می‌توانید یک وعده رژیمی ایده آل و سالم را تهیه کنید و به این صورت جسم، روان و خلق و خوی خود را سلامت نگه دارید.

  • وعده‌های غذای شما باید تنوع داشته باشد.
  • ایجاد تعادل میان کالری دریافتی و فعالیت بدنی یکی از ملزومات رژیم غذایی است.
  • غذای رژیمی شما در طول روز بهتر است شامل 500 گرم سبزی و میوه بشود.
  • محدود کردن شکر و نمک یکی از ملزومات رژیم غذایی سالم است.
  • بهتر است به جای نان سفید از نان سبوس دار استفاده کنید.
  • برای استفاده از شیر و سایر فرآورده‌های لبنی در برنامه غذایی خود می‌توانید از انواع کم چرب آن استفاده کنید.
  • استفاده از مغزها همانطور که می‌تواند باعث ایجاد تعادل در رژیم غذایی شما شود، مصرف بیش از اندازه‌ی آن می‌تواند باعث چاقی و افزایش وزن شما شود.
  • آب یکی از مواردی است که می‌تواند هم به سلامت بدن و پوست شما و هم به هضم غذا و کنترل اشتهای شما کمک زیادی کند.
  • نوشیدنی‌هایی مانند نوشابه یکی از مواردی است که به مرور نیاز است شما به صورت کلی آن‌ها را از رژیم غذایی خود حذف کنید.

در صورتی که بسته رژیم غذایی خود را از سایت طبیعت دوم تهیه کنید، تمامی این موارد در چیدمان بسته غذای رژیمی در مشهد برای شما رعایت خواهد شد و به این صورت شما می‌توانید سلامت جسم خودتان را حفظ کنید.

ویژگی غذای رژیمی مناسب در مشهد

رعایت رژیم برای سلامتی و تناسب اندام جزئی از ضروریات است؛ اما در استفاده از غذای رژیمی باید نکاتی را مد نظر قرار داد که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم. خوب است بدانید طبیعت دوم با رعایت تمامی این نکات بسته‌های غذای رژیمی در مشهد را برای شما عزیزان مهیا می‌کند.

دلیل استفاده از غذای رژیمی

هر ماده غذایی که در روز استفاده می‌کنیم دارای کالری متفاوتی است که انرژی بدن شما را تامین می‌کند. فعالیت‌های روزانه شما و سلامت بدن و کارکرد ارگان‌های بدنتان وابسته به دریافت این انرژی و سایر مواد مغذی موجود در غذایی است که در طول روز مصرف می‌کنید.
تنظیم متابولیسم در بدن نیازمند دریافت کالری است که موجب بقا شما و کارکردتان در طول روز می‌شود. در صورتی که میزان کالری مصرفی شما در طول روز بیش از نیاز بدنتان باشد، به شکل چربی ذخیره خواهد شد. به همین دلیل مصرف غذای رژیمی می‌تواند باعث جلوگیری از ابتلا به انواع بیماری‌های ناشی از تغذیه نامناسب و چاقی شود.
برای پی بردن به سلامت مواد غذایی تنها توجه به میزان کالری آن ماده کافی نیست. شما می‌توانید دو ماده غذایی را مصرف کنید که دارای کالری یکسان اما ارزش غذایی متفاوت هستند. به همین دلیل است که برای تنظیم رژیم غذایی نمی‌توان تنها به کالری شماری اکتفا کرد. اما غذای رژیمی در مشهد کاملا منطبق با کالری و ارزش غذایی هر وعده تهیه می‌شود تا علاوه بر دریافت کالری مورد نیاز شما بتوانید در طول روز احساس سیری داشته باشید و به سلامت کارکرد ارگان‌های خود کمک کنید.

نکات مهم جهت انتخاب غذای رژیمی در مشهد

انتخاب غذایی که در طول روز مصرف می‌کنیم بسیار مهم هستند زیرا تاثیر مستقیم بر کارکرد مغز، تنظیمات هورمونی بدن، احساس گرسنگی و سیری، ابتلا به دیابت و سایر بیماری‌ها و تناسب اندام شما می‌گذارند. در نتیجه باید توجه لازم را در انتخاب وعده‌های غذایی خود داشته باشید.

غذای رژیمی شامل مواد مغذی

درشت مغذی‌ها و ریز مغذی‌ها دو نوع ماده مغذی مورد نیاز بدن شما هستند. کربوهیدرات، پروتئین و چربی از انواع درشت مغذی‌ها هستند و ویتامین‌ها از جمله ریز مغذی‌ها هستند. غذای رژیمی باید شامل هر دو نوع ماده مغذی باشد تا عملکردهای بدن دچار مشکل نشوند.

غذای رژیمی متنوع

استفاده از مواد غذایی یکسان علاوه بر اینکه نتیجه‌ای موقتی و غیر مفید بر روی بدن شما می‌گذارد، نیازهای بدن شما را نیز تامین نمی‌کند. به همین جهت بهتر است که در وعده‌های غذای رژیمی شما انواع مختلفی از ماده غذایی وجود داشته باشد. همانطور که می‌دانید هیچ ماده غذایی را نمی‌توانید بیابید که به تنهایی تمام گروه‌های غذایی مورد نیاز بدن شما را تامین کند. در نتیجه برای داشتن وعده غذای رژیمی سالم در مشهد ما تلاش می‌کنیم تا تمامی گروه‌های غذایی را در رژیم شما قرار بدهیم. اما این انتخاب مواد غذایی کاملا بر اساس نیاز بدن شما، وضعیت سلامتی و بیماری‌های زمینه‌ای و ذائقه شما صورت می‌گیرد.

غذای رژیمی متناسب با وضعیت بدنی و بیماری‌های زمینه‌ای

رژیم غذایی سالم باید در عین توجه به کاهش وزن، سلامت شما را نیز در نظر داشته باشد. شاید مواد غذایی وجود داشته باشد که مضر نباشند و مصرف آن‌ها برای یک فرد سالم اشکالی ایجاد نکند؛ اما مصرف همان مواد غذایی برای فردی که دارای بیماری خاصی مانند دیابت یا فشار خون است مضر باشد. ما در طبیعت دوم بسته‌های غذایی مناسب برای افرادی که بیماری‌های کلیوی یا دیابت دارند در نظر گرفته‌ایم اما علاوه بر آن بسته‌های رژیم غذایی چاقی، لاغری و غیره‌ای که تهیه می‌کنیم نیز با توجه به نیاز بدن شما است؛ پس با خیال راحت می‌توانید بسته غذای رژیمی در مشهد را از مجموعه طبیعت دوم تهیه کنید.

منبع

برچسب ها
نظرتان را بنویسید