رشته های دانشگاه افسری سپاه

رشته های دانشگاه افسری سپاه
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyva1

داوطلبانی که علاقه مند به استخدام در سپاه و فعالیت در این محیط نظامی می باشند، می توانند در هر یک از رشته های دانشگاه افسری سپاه ۱۴۰۱ ثبت نام کنند. دانشگاه افسری سپاه در مقطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری اقدام به پذیرش دانشجو در رشته های متنوع می کند. 

 

 

بسیاری از دانشجویان و دانش آموزان علاقه مند هستند که پس از فارغ التحصیلی در هر یک از مقاطع تحصیلی در شغل های نظامی و مطابق با منافع کشور ایران فعالیت کنند. بهترین روش برای ورود به هر یک از این شغل ها، تحصیل در دانشگاه های افسری است.

دانشگاه افسری امام حسین از جمله دانشگاه های مطرح در کشور ایران بوده که در استان تهران واقع است. رشته های دانشگاه افسری سپاه 1401 در سه گروه رشته های مقطع کارشناسی و رشته های کارشناسی ارشد و رشته های دکتری تقسیم بندی می شوند.

داوطلبانی که علاقه مند به ثبت نام در دانشگاه افسری امام حسین (ع) می باشند، ابتدا باید از لیست رشته های دانشگاه افسری مطلع باشند و سپس بر اساس علاقه مندی خودشان در هر یک از رشته های ارائه شده در این دانشگاه ثبت نام کنند. به همین منظور، در ادامه مقاله لیست رشته های دانشگاه افسری سپاه ۱۴۰۱ را ذکر می کنیم.

 

لیست رشته های کارشناسی دانشگاه افسری سپاه ۱۴۰۱

دانشگاه افسری امام حسین (ع) از جمله دانشگاه های نظامی در کشور ایران بوده که فقط دانشجویان دارای شرایط خاص به این دانشگاه وارد می شوند. شرایط مختلفی برای ورود به دانشگاه افسری امام حسین (ع) در نظر گرفته شده است که داوطلبان می توانند با رعایت هر یک از شرایط پذیرش دانشگاه امام حسین، در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و یا دکتری در این دانشگاه ثبت نام کنند.

 

این دانشگاه از طریق کنکور سراسری و مصاحبه های حضوری اقدام به پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی می کند. رشته های دانشگاه افسری 1401 در مقطع کارشناسی، در دفترچه ثبت نام کنکور سراسری درج می شوند و لازم است که داوطلبان برای ثبت نام در این دانشگاه از لیست رشته ها مطلع باشند. در ادامه لیست رشته های مقطع کارشناسی دانشگاه افسری را ذکر می کنیم.

 

لیست رشته های کارشناسی دانشگاه افسری سپاه
ردیفرشته
1مهندسی هوافضا
2ریاضی (کاربردی)
3مهندسی صنایع (تولید صنعتی)
4زیست ‌شناسی سلولی مولکولی و میکروبیولوژی
5جغرافیای سیاسی نظامی عملیات کشوری
6مهندسی عمران
7شیمی کاربردی
8مدیریت صنعتی
9مدیریت زنجیره تامین (آماد)
10اطلاعات نظامی و علوم سیاسی
11فیزیک هسته ‌ای
12مهندسی فناوری اطلاعات
13اطلاعات نظامی و علوم سیاسی
14حقوق
15علوم کامپیوتر
16مدیریت صنعتی
17فیزیک
18میکروبیولوژی
19تربیت بدنی و علوم ورزشی
20علوم اقتصادی
21مدیریت زنجیره تامین (آماد)
22مهندسی کامپیوتر (نرم افزار)

 

 

رشته های ارائه شده در این جدول بر اساس فراخوان پذیرش سال گذشته این دانشگاه بوده و در صورت تغییر این رشته ها برای سال 1401 این لیست بروزرسانی می شود.

 

داوطلبان متقاضی شرکت در فراخوان افسری سپاه سال ۱۴۰۱ می توانند در صورت داشتن شرایط لازم علاوه بر رشته های دانشگاه افسری سپاه برای ثبت نام رشته های دانشگاه امام علی نیز اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: رشته های دانشگاه افسری امام علی

 

 

لیست رشته های ارشد دانشگاه افسری سپاه ۱۴۰۱

دانشگاه افسری سپاه به منظور پذیرش دانشجویان در مقطع کارشناسی ارشد نیز یک سری رشته هایی را ارائه می کند. دانشجویان فارغ التحصیل شده از مقطع کارشناسی، می توانند به منظور ثبت نام دانشگاه افسری در مقطع کارشناسی ارشد ابتدا در کنکور ارشد ثبت نام کنند و سپس در هر یک از رشته های ارائه شده از سوی این دانشگاه ثبت نام نمایند.

 

بدیهی است که انتخاب رشته در هر یک از رشته های مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه افسری سپاه 1401 به منزله قبولی دانشجویان نبوده و لازم است که دانشجویان در مصاحبه های حضوری و دیگر مراحل پذیرش هم نمره قبولی را کسب کنند تا بتوانند برای ثبت نام کارشناسی ارشد دانشگاه امام حسین اقدام کنند. در جدول زیر لیست رشته های ارشد دانشگاه افسری سپاه را مشاهده می کنید.

 

لیست رشته های کارشناسی ارشد دانشگاه افسری سپاه
ردیفرشته
1پیشرانه
2مجموعه مهندسی عمران (سازه)
3مهندسی پدافند غیرعامل (آفا)
4مهندسی پدافند غیرعامل (سازه)
5مهندسی پدافند غیرعامل (طراحی)
6مهندسی برق (جنگ الکترونیک)
7مهندسی برق (الکترونیک قدرت)
8مهندسی برق (سیستم های قدرت)
9مهندسی برق (مخابرات امن و رمزنگاری)
10مهندسی برق (مخابرات سیستم)
11مهندسی برق (مخابرات و میدان و موج)
12مهندسی برق (افزاره های میکرو نانو)
13مهندسی برق (مدارهای مجتمع)
14مهندسی فناوری اطلاعات (شبکه های کامپیوتری)
15مهندسی کامپیوتر (رایانش امن)
16مهندسی کامپیوتر (نرم افزار)
17ریاضی کاربردی (آنالیز عددی)
18ریاضی کاربردی (بهینه سازی)
19ریاضی کاربردی (رمز و کد)
20زیست شناسی سلولی و مولکولی
21شیمی آلی
22شیمی تجزیه
23شیمی معدنی
24شیمی فیزیک
25شیمی نانو
26مهندسی شیمی (طراحی فرآیند)
27فیزیک اپتیک و لیزر
28فیزیک هسته ای
29مهندسی مکانیک (تبدیل انرژی)
30مهندسی مکانیک (طراحی کاربردی)
31مهندسی صنایع (سیستم های کاربردی)
32مهندسی صنایع (لجستیک و زنجیره تامین)
33مهندسی هوافضا (آیرودینامیک)
34مهندسی هوافضا (سازه های هوایی)

 

 

رشته های ارائه شده در این جدول بر اساس فراخوان پذیرش سال گذشته این دانشگاه بوده و در صورت تغییر این رشته ها برای سال 1401 این لیست بروزرسانی می شود.

 

متقاضیان ثبت نام در رشته های دانشگاه افسری سپاه در سال ۱۴۰۱ می توانند با مطالعه مقاله زیر از جزئیات زمانبندی ثبت نام و انتخاب رشته داوطلبان هر مقطع در این دانشگاه مطلع شوند.

حتما بخوانید: زمان ثبت نام دانشگاه امام حسین

 

 

 

 

لیست رشته های دکتری دانشگاه افسری سپاه ۱۴۰۱

دانشجویانی که از هر یک از دانشگاه های افسری و یا غیر افسری در مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد در سراسر کشور فارغ التحصیل شده اند، می توانند به منظور ثبت نام در رشته های دکتری دانشگاه افسری سپاه اقدام کنند. ثبت نام در این مقطع تحصیلی، مانند دیگر دانشگاه های کشور انجام خواهد شد و داوطلبان می توانند با شرکت کردن در کنکور دکتری ۱۴۰۱، در رشته های دکتری دانشگاه افسری سپاه شرکت کنند.

 

با توجه به نیاز دانشگاه افسری سپاه، رشته های دانشگاه افسری سپاه 1401 در مقطع دکتری تعیین می شوند. در جدول زیر لیست رشته هایی که از سوی این دانشگاه برای ثبت نام در مقطع دکتری ارائه شده بودند را مشاهده می کنید. هر یک از رشته های ذکر شده دارای گرایش های متنوع و مختلفی هستند که در جدول زیر ذکر شده اند.

 

لازم است که داوطلبان برای انتخاب رشته در هر یک از رشته های دانشگاه افسری سپاه اول از همه به علایق و شغل مورد نظر آینده خودشان توجه کنند و بر اساس آن ها، در دانشگاه افسری سپاه انتخاب رشته کرده و برای ثبت نام دانشگاه امام حسین اقدام کنند.

 

لیست رشته های دکتری دانشگاه افسری سپاه
ردیفرشته
1مهندسی برق جنگ الکترونیک (گرایش های راداری، مخابراتی و الکترو مغناطیس)
2ریز زیست فناوری (نانو بیو تکنولوژی)
3شیمی آلی
4شیمی تجزیه
5فیزیک هسته ای
6فیزیک اپتیک و لیزر
7مطالعات منطقه ای
8مهندسی صنایع
9مهندسی مکانیک طراحی کاربردی دینامیک کنترل و ارتعاشات
10مدیریت صنعتی (مدیریت سیستم ها)

 

 

رشته های ارائه شده در این جدول بر اساس فراخوان پذیرش سال گذشته این دانشگاه بوده و در صورت تغییر این رشته ها برای سال 1401 این لیست بروزرسانی می شود.

 

علاقه مندان به رشته های شغلی افسری و نظامی می توانند علاوه بر ثبت نام در این دانشگاه برای نام نویسی در آزمون افسری ارتش ۱۴۰۱ نیز اقدام کنند. متقاضیان می توانند با مطالعه مقاله زیر از جزئیات ثبت نام دانشگاه افسری ارتش مطلع شوند.

بیشتر بخوانید: شرایط ورود به دانشگاه افسری ارتش

 

 

 

مشاوره رشته های دانشگاه افسری سپاه ۱۴۰۱

دانشگاه افسری سپاه که به دانشگاه امام حسین (ع) هم معروف است، جزو دانشگاه های مطرح در سراسر کشور ایران است که اقدام به پذیرش دانشجو در هر یک از مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری می کند. رشته های دانشگاه افسری امام حسین در هر یک از مقاطع تحصیلی متفاوت هستند که در این مقاله به همه این رشته ها اشاره کردیم.

 

داوطلبانی که قصد ورود به دانشگاه افسری سپاه را دارند، می توانند در هر یک از رشته های دانشگاه افسری سپاه ثبت نام کنند. خوشبختانه، این دانشگاه تنوع رشته خوبی دارد. به طوری که گرایش های مقطع کارشناسی ارشد و کل رشته های این مقطع به بیش از 30 نوع رشته می رسد.

 

داوطلبان می توانند به منظور ثبت نام در دانشگاه افسری سپاه، در هر یک از رشته های ذکر شده انتخاب رشته کنند؛ اما برای ورود به این دانشگاه نیاز به رعایت کردن یک سری قوانین بوده و بدیهی است که همه داوطلبان ثبت نام کرده در این دانشگاه، مشغول به تحصیل نخواهند شد.

 

مزایای بسیار زیادی برای تحصیل در هر یک از رشته های دانشگاه افسری سپاه وجود دارد که دانشجویان از آن ها بهره مند می شوند. به همین خاطر است که رقابت برای ورود به دانشگاه افسری سپاه کمی تنگاتنگ است و افراد زیادی علاقه مند به ثبت نام در این دانشگاه هستند.

 

یکی از مزایای اصلی که بسیار برای دانشجویان مورد توجه است، حقوقی است که به دانشجویان دانشگاه افسری سپاه داده می شود. حقوق دانشجویان دانشگاه افسری سپاه به اندازه ای است که دانشجویان بتوانند هزینه های مربوط به رفت و آمد و یا خدمات مورد نیاز خود را پرداخت کنند. بنابراین، دانشجویان با این حقوق از داشتن شغل در کنار تحصیل معاف هستند.

 

همچنین، دانشجویان پس از ورود به دانشگاه افسری سپاه از مزایای خوابگاه و خدمات رفاهی بهره مند می شوند. از طرفی با توجه به اینکه بسیاری از دانشجویانی که در دانشگاه افسری امام حسین (ع) پذیرش شده اند، جزء دانشجویان ساکن در تهران نیستند، کلیه خدمات رفاهی از جمله ارائه خوابگاه در این دانشگاه رایگان بوده و دانشجویان نیازی به پرداخت هیچ هزینه ای ندارند.

 

از تمامی مزایای تحصیل در هر یک از رشته های دانشگاه افسری که بگذریم، باید این موضوع را به داوطلبان متقاضی ادامه تحصیل در هر یک از این رشته ها تذکر دهیم که ادامه تحصیل در هر یک از رشته های دانشگاه افسری سپاه زمانی برای داوطلبانی مفید است که به این رشته ها و استخدام در سپاه علاقه مند باشند.

 

خانم های علاقه مند به رشته های نظامی و افسری می توانند در دانشگاه کوثر ثبت نام کند. متقاضیان می توانند بای اطلاع از رشته های مورد پذیرش و شرایط لازم برای ثبت نام این دانشگاه مقاله زیر را مطالعه کنند.

در ادامه بخوانید: ثبت نام دانشگاه افسری کوثر

 

اگر پس از مطالعه مقاله رشته های دانشگاه افسری سپاه 1401 سوالی در خصوص زمان و نحوه ثبت نام رشته های افسری دانشگاه سپاه در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و یا دکتری دارید می توانید از طریق برقراری تماس با کارشناسان مرکز مشاوره هیوا پاسخ سوالات و ابهامات خود را از ایشان جویا شوید.



 

سوالات متداول

 

1- ✔️ رشته های دانشگاه افسری سپاه در کدام مقاطع ارائه می شود؟

✔️ همانطور که در این مقاله نیز اشاره شده است، پذیرش رشته های دانشگاه افسری سپاه در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری انجام می شود.



 

2- ✔️ چه رشته هایی در دانشگاه افسری سپاه ارائه می شود؟

✔️ رشته های مختلفی از گروه های مهندسی، علوم پایه و ... در مقاطع مختلف دانشگاه افسری سپاه ارائه می شود که لیست کامل رشته ها در این مقاله نیز ارائه شده است.



 

3- ✔️ آیا رشته های ارائه شده همه مقاطع دانشگاه افسری سپاه با هم یکسان هستند؟

✔️ خیر. همانطور که در این مقاله نیز اشاره شده است، ممکن است رشته های دانشگاه افسری سپاه در مقاطع مختلف با یکدیگر متفاوت باشند.

منبع : رشته های دانشگاه افسری سپاه

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/1gwZ
نظرتان را بنویسید