همه چیز درباره پیپ کشیدن

همه چیز درباره پیپ کشیدن
ذخیره سازی
2
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
مجله پیام سرا
مقدمه:
شاید از همان اولین باری که اولین پیپ در میان لب های اولین پیپ کش قرار گرفته ، این سوال مطرح شده است که چگونه می توان اسموکی لذت بخش بدون گزش زبان و تجربه های ناخوشایند داشت .
شاید مهمترین دلیلی که بسیاری از پیپ کش های تازه کار بعد از چند بار سعی و تلاش ناموفق ، پیپ کشیدن را رها کرده اند ، حس ناخوشایند گزش زبان باشد و احتمالا به این باور رسیده اند که طرفداران پیپ و توتون شاید افرادی خود آزار هستند که از حس ناخوشایند گزش زبان ، لذت می برند .
اما باید گفت که گزش زبان به هیچ وجه حس طبیعی و نرمال در فرآیند پیپ کشیدن نیست .
متاسفانه بعصی از افراد تازه وارد به دنیای پیپ به درستی آموزش ندیده اند و با اطلاعات و دانش کافی قدم به این دنیا نمی گذارند و همین غفلت و کوتاهی یکی از مهمترین دلایل کنار گذاشتن پیپ کشیدن توسط اینگونه افراد است حتی قبل از اینکه دیواره پیپ آنها لایه کربنی به خود بگیرد .
پیپ کشیدن هنری برگرفته از مهارت های لازم برای این کار است و بهره بردن از این مهارت ممکن نخواهد بود جز با تمرین و تکرار و تبحر پیدا کردن در آنها و خوشبختانه این کار از هر کسی بر می آید و امکان انجام آن برای تمام افراد مشتاق وجود دارد .
گزش زبان عموما به یکی از دلایل زیر است :
پیپ که به خوبی آب بندی نشده باشد .
بارگذاری نامناسب توتون در داخل پیپ .
استفاده از توتونی که میزان رطوبت مناسبی نداشته باشد .
این مشکل در بین کسانی که سیگارت مصرف می کرده اند و بنا به دلایلی قصد ترک آن و انتخاب پیپ را دارند ، بسیار رایج است .
توجه داشته باشید که پیپ کشیدن با کشیدن سیگارت بسیار متفاوت است . شاید مشکل ترین مرحله برای اینگونه افراد ترک سیگارت نباشد بلکه آماده سازی پیپ جهت کشیدن و صرف وقت و زمان و صبر و حوصله است که این افراد با آن بیگانه و نا آشنا هستند .
اولین قانون این است که دود حاصل از سوختن توتون را نباید در ریه ها فرو داد چرا که برای دریافت طعم و مزه توتون باید آن را در داخل دهان احساس کرد همانند مزه کردن یک نوشیدنی گوارا و یا یک دسر خوشمزه و لذیذ .
توجه به این نکته ضروری است که دود پیپ بسیار خالص و گیرا تر از دود هر سیگارتی است که تا بحال تولید شده است پس فرو دادن آن در شش ها تجربه ای خوشایند را برای شما به دنبال نخواهد داشت و یکی از دلایلی که پیپ آسیب و صدمه کمتری نسبت به مصرف سیگارت بر روی سلامتی افراد دارد همین عامل است چرا که با وارد نشدن به داخل شش ها بطور مستقیم به جریان خون راه پیدا نمیکند و در نتیجه آسیب کمتری به سلامت شما وارد می کند .
علاوه بر مزیت پیپ و توتون درباره سلامتی انسان نسبت به سیگارت ، موضوع دیگر این است که مصرف پیپ از لحاظ اقتصادی نیز به نفع شماست چرا که بجای کشیدن چندین نخ سیگارت در مدت زمانی کوتاه و اجبار برای خریدن پاکتی دیگر ، شما می توانید یک قوطی پنجاه گرمی توتون پیپ را انتخاب کرده و با هر بار ، بارگذاری پیپ خود بطور متوسط تا یک ساعت از کشیدن آن لذت ببرید .
توجه داشته باشید که مدت کشیدن توتون در پیپ همانند لذت یک نوشیدنی گوارا و دلچسب است ، دود قوی و غلیظ آن را وارد دهان خود می کنید ، طعم آن را حس کرده و سپس بصورت توده ای از ابری سفید و خاکستری ان را بیرون داده و محو تماشای منظره زیبای آن در بالای سر خود خواهید شد .
نکته دیگر در مورد توتون پیپ این است که شما قادر به درک و دریافت رایحه ای که از سوختن توتون در پیپ شما در محیط اطراف پراکنده می شود همانند افرادی که در اطراف شما هستند و آن رایحه را حس می کنند ، نخواهید بود .
درک و دریافت شما از رایحه توتون مصرفی با درک و دریافت اطرافیان شما کاملا متفاوت خواهد بود .
توجه به این نکته ضروری است که زیاده روی در مصرف توتون می تواند لذت آن را به عذاب تبدیل کند .
میزان مصرف توتون هر فرد با فرد دیگر متفاوت است و حتی در یک فرد مشخص نیز این میزان می تواند متغیر و متفاوت باشد .
بسته به شرایط محیطی و روحی یک فرد شاید میزان توتون مصرفی شخص متغیر باشد . بعنوان مثال معمولا افراد در شرایطی که تحت فشار و استرس هستند میزان توتون بیشتری نسبت به زمان هایی که در آرامش هستند ، مصرف می کنند و یا حتی شرایط محیطی نیز می تواند تاثیر گذار باشد به میزان توتون مصرفی و یا حتی عادات اسموک شما ، بعنوان مثال فردی که بطور عادی در هنگام غروب و یا شامگاه پیپ می کشد در شرایط مختلف فرضا در تعطیلات و یا جمع دوستان بر خلاف عادت همیشگی خود صبحگاه نیز اقدام به کشیدن پیپ می کند ولی گاهی بوی پیپ فرد دیگر و یا دیدن پیپ کشیدن دیگران شما را وسوسه میکند که برخلاف عادات اسموک خود و در زمانی خارج از معمول ، اقدام به پیپ کشیدن کنید .
نظرتان را بنویسید
موارد بیشتر