هفته شانزدهم بارداری

هفته شانزدهم بارداری
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvafamily1

با ورود به سه ماهه دوم بارداری خانم ها بیش از گذشته با حاملگی سازگار می شود . در بیشتر خانم ها در سه ماه دوم بارداری تمامی مشکلات و ناراحتی های اولیه بارداری به تدریج از بین می رود . در هفته شانزدهم بارداری جنین 16 هفته سن دارد . در این هفته جنسیت جنین به صورت قطعی مشخص می شود البته به شرطی که جنین در وضعیت مناسبی قرار گرفته باشد . در هفته شانزدهم بارداری خون زن باردار بیشتر از هر زمان دیگری در بدن او گردش می کند  و سطح خون او نزدیک 50 درصد افزایش داشته است . در برخی از زنان باردار نفوذ خون به غشای بینی سبب بزرگتر شدن و یا متورم شدن بینی می شود . سینه های مادر بزرگ تر و سنگین تر از قبل شده اند و در حال ساخت آغوز می باشند .

در این مقاله به بررسی هفته شانزدهم بارداری شامل علائم بارداری در هفته شانزدهم یا وضعیت مادر در هفته شانزده بارداری ، وضعیت جنین در هفته شانزدهم حاملگی  و تغذیه در هفته شانزدهم حاملگی می پردازیم  .

 

 

 

” احساس حرکات جنین در هفته‌های شانزدهم حاملگی تا هفته بیستم بارداری شروع می شود . “

 

علائم بارداری در هفته شانزدهم یا وضیعیت مادر در هفته شانزدهم بارداری

علائم بارداری در هفته شانزدهم یا وضیعیت مادر در هفته شانزدهم بارداری این است که شکم مادر برجستگی کامل خود را شروع می کند و بدن شروع به تغییر می کند و وزن به طور طبیعی بالا می رود . هورمون های بارداری می توانند رنگ پوست را تیره کنند ولی در اغلب موارد رنگدانه ها پس از تولد جنین ناپدید می شوند . در این هفته ممکن است مادر حالاتی مانند قلقلک ، لرزش و حساسیت در منطقه شکمی خود احساس کند . البته اگر هنوز حرکات جنین را احساس نکرده اید نباید نگران نباشید . احساس حرکات جنین در هفته‌های شانزدهم حاملگی تا هفته بیستم بارداری شروع می شود و گاهی امکان دارد تا هفته بیست و چهارم حاملگی هم طول می کشد . 

حتما بخوانید: رابطه جنسی در بارداری

 

 

 

 

 

وضعیت جنین در هفته شانزدهم حاملگی

وضعیت جنین در هفته شانزدهم حاملگی این است که اندازه جنین در هفته شانزدهم بارداری حدود 11.6 سانتی متر است و حدود 100 گرم وزن دارد ، اندازه او به اندازه یک گلابی است . در هفته شانزدهم حاملگی قسمت پایین بدن او بیشتر رشد می کند سر او صاف تر قرار می گیرد . و چشم هایش در جلوی صورتش قرار می گیرد . گوش هایش در نزدیکی محل نهایی شان قرار می گیرند . قلب جنین در روز حدود 25 لیتر خون را پمپاژ می کند و در اواخر بارداری حدود 190 لیتر در روز قلب خون پمپاژ می کند . پوست سر او هم در حال شکل‌گیری است ، هر چند موهای او هنوز هم قابل‌تشخیص نیستند . چشم های او با اینکه بسته هستند به آرامی حرکت می‌کنند و حتی رشد ناخن های انگشتان پای او شروع شده است . در کل پوست او الان نیمه شفاف است پس اگر جنین را مشاهده کنید رگ‌های خونی بچه را از زیر پوستش قابل مشاهده هستند .

حتما بخوانید: تاثیر سن در بارداری

 

” قلب جنین در اواخر بارداری حدود 190 لیتر در روز قلب خون پمپاژ می کند . “

 

تغذیه در هفته شانزدهم حاملگی

در هفته شانزده بارداری زنان باردار باید مایعات مانند آب میوه های طبیعی ، شیر کم چرب ، و آب زیاد بنوشند . هم چنین مصرف گوشت ، تخم مرغ ، ماهی ، بادام ، شیر ، ماست ، پنیر و دیگر مواد کلسیم دار در برنامه غذایی آن ها باشد . در هفته شانزدهم بارداری ، آهن نقش بسیار مهمی در تولید سلول های خونی قرمز بدن دارد . چون باعث جلوگیری از عوارض برای مادر و جنین می شود . چون با کمبود آهن مادر دچار کم خونی می شود که باعث خستگی و بیماری های دیگر می شود . 

در ادامه بخوانید: هفته هفدهم بارداری

 

 

 

 



 

سوالات متداول

 

1- ✔️ علائم بارداری در هفته شانزدهم چیست؟

✔️​ علائم بارداری در هفته شانزدهم یا وضیعیت مادر در هفته شانزدهم بارداری به گونه ای است که در متن مقاله شرح داده شده است.



 

2- ✔️ وضعیت جنین در هفته شانزدهم حاملگی چیست؟

✔️ اندازه جنین در هفته شانزدهم بارداری حدود 11.6 سانتی متر است و حدود 100 گرم وزن دارد که در متن مقاله توضیح داده شده است.



 

3- ✔️ تغذیه در هفته شانزدهم حاملگی چیست؟

✔️ در هفته شانزده بارداری زنان باردار باید مایعات مانند آب میوه های طبیعی و سایر موارد ذکر شده در متن مقاله را مصرف کنند.

منبع : هفته شانزدهم بارداری

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/6n9l
نظرتان را بنویسید