ثبت نام آزمون لیسانس به رشته پزشکی

ثبت نام آزمون لیسانس به رشته پزشکی
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
وبلاگ سایت تحصیلیکو

آزمون لیسانس به پزشکی هر سال توسط معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران برای فارغ التحصیلان رشته های علوم تجربی و ریاضی علاقمند به تحصیل در رشته پزشکی برگزار میشه. زمان ثبت نام این آزمون از 1 دی تا 10 بهمن هست که داوطلبان دارای شرایط می تونن از طریق سایت دانشگاه علوم پزشکی تهران برای تکمیل فرم ثبت نام اقدام کنن.

 

 

دانشگاه علوم پزشکی تهران، برای داوطلبای علاقمند به رشته پزشکی که فارغ التحصیل مقطع کارشناسی از رشته های علوم تجربی و ریاضی و فیزیک هستند، آزمونی تحت عنوان آزمون لیسانس به پزشکی برگزار می کنه تا از این طریق داوطلبانی که نتونستن در کنکور سراسری در رشته پزشکی قبول بشن، بار دیگه شانس خود رو برای قبولی در این رشته امتحان کنن.

ثبت نام آزمون کارشناسی به پزشکی 1401-1402 از 1 دی تا 10 بهمن که متقاضیای این آزمون باید علاوه بر داشتن شرایط و ضوابط ثبت نام گفته شده در سایت معاونت دانشگاه تهران در آزمون کتبی و مصاحبه تخصصی این دانشگاه هم شرکت کنن. بنابراین، در ادامه این مقاله علاوه بر آشنایی با آزمون لیسانس ( کارشناسی پیوسته و ناپیوسته ) به پزشکی ۱۴۰۱، به زمان، شرایط و مدارک لازم و نحوه کامل ثبت نام در این آزمون می پردازیم.

 

 

زمان ثبت نام آزمون لیسانس به پزشکی  ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲ از 1 دی تا 10 بهمن می باشد.

 

آزمون لیسانس به پزشکی چیست ؟

دانشکده پزشکی دانشگاه تهران برای علاقمندان به تغییر رشته و ورود به رشته پزشکی، آزمون لیسانس به پزشکی را طراحی کرده. ثبت نام این آزمون از اوایل دی ماه آغاز میشه و این دانشگاه برای سنجش داوطلبا دو مرحله، آزمون کتبی و مصاحبه شفاهی رو در نظر می گیره.

 

از جمله شرایط گفته شده در سایت معاونت دانشگاه تهران، داشتن گواهی فراغت از تحصیل در مقطع کارشناسی مجموعه علوم تجربی و ریاضی و فیزیک و سایر شرایطی هست که در تیترای بعدی مقاله درباره اش صحبت کردیم.

 

همچنین، در سال های آینده، افزودن رشته های دندون پزشکی و داروسازی به رشته های پزشکی برای آزمون کارشناسی به پزشکی در نظر گرفته شده و علاوه بر دانشگاه تهران، 5 دانشگاه دیگه هم شرایط پذیرش از کارشناسی به رشته پزشکی را در برنامه تحصیلی خود دارن.

 

پس از قبولی در آزمون کتبی لیسانس به پزشکی، دو برابر حدنصاب ظرفیت پذیرش دانشگاه علوم پزشکی برای انجام مصاحبه دعوت می شن. مدت زمان تحصیل در این دانشگاه به طور معمول پنج و نیم سال تحصیلی هست که در این آزمون دانشجوها در ابتدا باید سرفصل های مرتبط با این رشته را در سطح آکادمیک با موفقیت بگذرونن و بعد از آن مباحث تخصصی این رشته ارائه میشه.

 

منابع این آزمون در حیطه مبانی بیوشیمیایی و بیولوژیکی سیستم های حیاتی، شیمیایی و فیزیکی سیستم های حیاتی، مبانی بیولوژیک و روانشناختی و جامعه شناختی رفتار، مهارت های استدلال و تفکر نقاد، که در هرکدام از این بخش ها سوالات متفاوتی ارائه میشه. پس داوطلبا باید به منابع پیشنهادی دانشگاه علوم پزشکی تهران و تعداد سوالات توجه کنن.

 

داوطلبایی که قصد شرکت در آزمون لیسانس به پزشکی رو دارن می تونن با ورود به لینک زیر از منابع و تعداد سوالات این آزمون مطلع بشن

بیشتر بخوانید: منابع آزمون لیسانس به پزشکی

 

زمان و نحوه ثبت نام آزمون لیسانس به پزشکی ۱۴۰۱

سالانه زمان ثبت نام آزمون لیسانس به کارشناسی به طور معمول در اوایل دی ماه آغاز میشه. طبق اطلاعیه ای در سایت معاونت دانشگاه تهران، زمان آزمون لیسانس به کارشناسی ۱۴۰۱ -۱۴۰۲ از 1 دی تا 10 بهمن اعلام شده. داوطلبا می تونن در صورتی که واجد شرایط باشن، در موعد تعیین شده اقدام به ثبت نام کنن.

 

همچنین، با توجه به سال های گذشته احتمالا زمان آزمون کارشناسی به پزشکی به مدت یک هفته تمدید می شه و متقاضیای جامونده در این مدت باید مدارک مورد نیاز خود را آماده کنن و نسبت به تکمیل فرم ثبت نام و بارگذاری مدارک اقدام کنن و در ادامه با دریافت کد رهگیری، فرآیند آزمون رو تکمیل کنن.

 

 

زمان ثبت نام آزمون لیسانس1401-1402 به پزشکی از 1 دی تا 10 بهمن.

 

 

متقاضیا برای اطلاع از جزئیات زمان برگزاری آزمون لیسانس پزشکی می تونن به متن مقاله زیر مراجعه کنن.

بیشتر بخوانید: زمان برگزاری آزمون لیسانس به پزشکی

در قسمت زیر به صورت خلاصه مدارک لازم جهت بارگذاری در سامانه دانشگاه علوم پزشکی تهران ارائه میشه.

اسکن آخرین مدرک تحصیلی (کارشناسی)

اسکن مدرک اصلی یا گواهی دیپلم (حاوی معدل دیپلم)

اسکن عکس 3 * 4 با پشت زمینه سفید

اسکن تمامی صفحات شناسنامه

اسکن کارت ملی(پشت و رو)

اسکن گواهی نمره زبان و یا مدرک زبان

اسکن گواهی طرح نیروی انسانی ( برای رشته های پزشکی و زیر مجموعه دارای طرح )

اسکن مدرک نظام وظیفه

اسکن فرم پیش نویس ثبت نام (به همراه عکس 3 * 4)

 

داوطلبا باید بعد از ثبت نام در آزمون لیسانس به پزشکی، چند روز قبل از برگزاری این آزمون کارت ورود به جلسه را دریافت کنن و برای مشاهده زمان و نحوه دریافت کارت ورود به جلسه به لینک مقاله زیر مراجعه کنن.

بیشتر بخوانید: کارت ورود به جلسه آزمون لیسانس به پزشکی

 

شرایط ثبت نام آزمون لیسانس به پزشکی ۱۴۰۱

داوطلبا پیش از ثبت نام آزمون کارشناسی به لیسانس 1401 باید واجد شرایط لازم باشن تا بتونن نسبت به ثبت نام خودشون اقدام کنن. در صورت مغایرت شرایط داوطلب با شرایط گفته شده توسط معاونت آموزشی دانشگاه تهران قبولی او لغو میشه. پس در ادامه شرایط موردنیاز داوطلب به صورت خلاصه توضیح داده میشه.

حداکثر سن داوطلبان 25 سال

ارائه مدرک کارشناسی پیوسته یا ناپیوسته یکی از رشته های گروه های علوم تجربی و ریاضی

معدل کل دیپلم بالاتر از 18 و معدل مقطع کارشناسی بالاتر از 16

ارائه کارت معافیت دائم یا پایان دوره خدمت سربازی

عدم مجاز فارغ التحصیلان مقاطع بالاتر(کارشناسی ارشد، دکتری) به ثبت نام

  ارائه مدرک زبان معتبر نمره زبان به شرح زیر:

نام آزموننمره
MHLE50
MCHE50
MSRT50
MELAB70
TOLIMO480
IELTS5
TOEFL (PBT)480
TOEFL (IBT)60

 

داوطلبا اگر شرایط ثبت نام در آزمون کارشناسی به پزشکی رو ندارن می تونن مجددا در کنکور پزشکی شرکت کنن که شرایطش در مقاله زیر توضیح داده شده.

بیشتر بخوانید: کنکور پزشکی

داوطلبان معاف از شرط معدل دیپلم و معدل کارشناسی آزمون لیسانس به پزشکی ۱۴۰۱

همون طور که گفته شد، داوطلبا می تونن با داشتن مدرک گواهی فراغت از تحصیل و معدل بالای 16 در مقطع کارشناسی و معدل کل دیپلم بالاتر از 18 در آزمون لیسانس به پزشکی ثبت نام کنن. از اونجا که خیلی از متقاضیا از این شرایط معاف هستن، در ادامه این مقاله شرایط معاف از شرط معدل در این آزمون گفته میشه.

پذیرفته شدگان کنکور سراسری گروه تجربی تا رتبه 500 کشوری

برندگان مدال ( طلا ، نقره و برنز ) المپیادهای دانش آموزی ( با تایید وزارت آموزش و پرورش )

رتبه های اول تا سوم جشنواره خوارزمی و رازی (برای رشته های علوم پزشکی با معرفی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و همچنین، رشته های غیر علوم پزشکی با معرفی وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری)

دانشجویان حائز رتبه های برتر در المپیاد( به تایید مرکز رشد استعدادهای درخشان یا معاونت آموزشی دانشگاه)

متقاضیای دارای مدال طلای المپیادهای دانش آموزی (مستقیم دعوت به مصاحبه بدون شرکت در آزمون کتبی)

 

داوطلبا بعد از ثبت نام در آزمون کارشناسی به پزشکی می تونن برای اطلاع از  نتایج آزمون به متن مقاله زیر رجوع کنن.

در ادامه بخوانید : اعلام نتایج آزمون لیسانس به پزشکی

کارشناسای مرکز مشاوره تحصیلی تحصیلیکو آمادن تا به تموم سوالا و ابهامای شما در خصوص ثبت نام آزمون لیسانس به پزشکی پاسخ بدن، شما می توانین از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو با کارشناسا در ارتباط باشین.


 

سوالات متداول


 

1- ✔️ چه کسایی می توانند در آزمون لیسانس به پزشکی شرکت کنن؟

✔️ از جمله شرایط برای شرکت در آزمون لیسانس به پزشکی، داشتن گواهی فراغت از تحصیل کارشناسی در رشته های علوم تجربی و علوم ریاضی که برای مشاهده سایر شرایط  می تونین به متن مقاله مراجعه کنین.  

 

2- ✔️ ثبت نام آزمون لیسانی به پزشکی چه زمانی انجام می شه؟

✔️ زمان ثبت نام این آزمون معمولا از اوایل دی ماه شروع می شه، در صورت اعلام زمان ثبت نام توسط دانشگاه علوم پزشکی تهران، در متن مقاله اطلاع رسانی میشه.

 

3- ✔️ چه کسایی از شرکت در آزمون لیسانس به پزشکی معاف هستن؟

✔️  از جمله پذیرفته شدگان کنکور سراسری گروه تجربی تا رتبه 500 کشوری از شرکت در آزمون معاف هستن، سایر شرایط لازم برای معاف از شرکت در آزمون در متن مقاله گفته شده، برای اطلاع از شرایط دیگه به متن مقاله رجوع کنین.

منبع : ثبت نام آزمون لیسانس به رشته پزشکی

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/wXV1
نظرتان را بنویسید