راهنمای ورود و استفاده از سامانه آموزشیار

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
fariba-pas
همزمان با شروع ترم مهر 99 ، سامانه آموزشیار به منظور مدیریت یکپارچه امور آموزشی تمام واحد های دانشگاه آزاد اسلامی طراحی گردید و از این پس دانشجویان ورودی جدید و همچنین دانشجویان ورودی سالهای قبل هر یک از واحد های دانشگاهی ، به جای سایت سیدا باید به سامانه آموزشیار مراجعه نمایند و امور مربوط به دانشگاه را از قبیل پرداخت شهریه ، انتخاب واحد ، دریافت کارت ورود به جلسه ، اعتراص به نمرات و … را از طریق این سامانه پیگیری کنند. با توجه به اینکه اکثر دانشجویان مخصوصا نو دانشجویان از نحوه ورود به سامانه آموزشیار اطلاعی ندارند ، این مطلب به راهنمای ورود و استفاده از سامانه آموزشیار اختصاص داده ایم تا پاسخگوی سوالات شما عزیزان باشیم.
آنچه در این مطلب میخوانید :

1 نحوه ورود به سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد
1.1 ورود به سامانه edu.iau.ac.ir آموزشیار
2 نحوه ورود به سامانه آموزشیار و پرداخت شهریه
نحوه ورود به سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد
آدرس اینترنتی سامانه هوشمند مديريت يکپارچه امور آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی ، edu.iau.ac.ir می باشد که امکانات گسترده تری نسبت به سایت سیدا دارد. دانشجویان دانشگاه آزاد از طریق این سامانه می توانند شهریه پرداخت کنند ، انتخاب واحد انجام دهند ، کارت ورود به جلسه آزمون را دریافت نمایند ، به نمرات خود اعتراض کنند ، ترمیم انتخاب واحد انجام دهند و …. و بسیاری از مشکلاتی که سامانه سیدا داشت ، در این سامانه حل شده است.
دانشجویان عزیز و اساتید محترم ، اگر در ورود به سامانه آموزشیار با مشکلی مواجه هستید و نیاز به راهنمایی دارید ، با کارشناسان ارشد مرکز مشاوره تحصیلی پاسخ با ما تماس بگیرید و سوالات خود را بپرسید ، کارشناسان ما تمامی ایام هفته حتی روزهای تعطیل از 8 صبح لغایت 12 شب پاسخگوی شما عزیزان میباشند لطفا بخاطر داشته باشید که تماس صرفا از تلفن ثابت و بدون گرفتن کد و صفر امکانپذیر است .

همین حالا تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

برای وارد شدن به صفحه اصلی سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد ، بر روی لینک زیر کلیک کنید :
ورود به سامانه edu.iau.ac.ir آموزشیار
در اولین صفحه سامانه ، سه قسمت دانشجو ، اساتید و پرسنل را مشاهده خواهید کرد. دانشجویان عزیز باید کلید دانشجو را بزنند.




در این مرحله باید شماره دانشجویی درج شود. تفاوت شماره دانشجویی سامانه آموزشیار با سامانه سیدا این است که در آموزشیار باید کد دانشگاه ابتدای شماره دانشجویی درج شود.
مثلا اگر دانشجوی دانشگاه یادگار امام هستید ، کد این دانشگاه 139 است و اگر شماره دانشجویی شما 111111111 می باشد ، در قسمت شماره دانشجویی باید شماره 111111111 + 139 یعنی 139111111111 را درج نمایید.




پس از درج شماره دانشجویی وارد صفحه زیر خواهید شد که باید تذکرات را مطالعه و دکمه تایید مطالب و ورود به سیستم را بزنید.


در این بخش نیز تذکرات را مطالعه و تایید کنید.




پس از مراحل فوق ، وارد صفحه زیر خواهید شد که در این قسمت نیز لازم است شماره دانشجویی و کلمه عبور خود را وارد نمایید.
شماره دانشجویی ورود به سامانه آموزشیار به صورت از edu@ + شماره دانشجویی + کد دانشگاه است.
کد مربوط به دانشگاه خود را می توانید از فایل pdf که در ادامه لینک دانلود آن قرار داده شده است ، پیدا کنید. مثلا کد سایت دانشگاه آزاد تهران شمال 157 است و فرضا اگر شماره دانشجویی 123456789 باشد ، شماره دانشجویی ورود به سامانه آموزشیار به صورت زیر خواهد بود.
157123456789@edu

همچنین رمز عبور ورود به سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد ترکیبی از شماره دانشجویی + کد دانشگاه است. به صورت زیر :
157123456789





پس از درج اطلاعات ، بر روی عبارت ورود به سیستم کلیک کنید تا وارد پورتال شخصی خود شوید. از طریق کلیک بر روی لینک زیر ، می توانید کد و نام واحد های سامانه آموزشیار را دانلود و مشاهده نمایید.
کد و نام واحد های سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد
نحوه ورود به سامانه آموزشیار و پرداخت شهریه
پرداخت شهریه دانشگاه آزاد از طریق سامانه آموزشیار انجام می گیرد و دانشجویان باید پیش از انتخاب واحد ، بدهی خود را با دانشگاه تسویه کنند تا بخش انتخاب واحد برای آنها فعال شود.
پس از مراحل فوق و ورود به پورتال شخصی خود ، از منوی سمت راست سایت بر روی گزینه “ثبت نام دروس دانشجو” کلیک کنید.




سپس از میان گزینه های نمایش داده شده ، گزینه مدیریت مالی نیمسال های تحصیلی دانشجو را انتخاب نمایید.




با ورود به بخش مدیریت مالی ، بدهی شما در یک جدول نمایش داده می شود که باید بر روی گزینه پرداخت الکترونیکی شهریه کلیک کنید.




در مرحله بعدی می بایست انتخاب بانک را انجام دهید و دکمه ادامه را بزنید.




مبلغ را تعیین و کلید پرداخت الکترونیکی را بزنید.




در مرحله بعد می بایست اطلاعات کارت بانکی خود را درج نمایید.


پس از درج اطلاعات کارت بانکی ، مبلغ شهریه از حساب شما کسر خواهد شد. اگر پس از کم شدن پول از حسابتان ، همچنان در سایت بدهی داشتید ، لازم است به کارشناس امور مالی دانشگاه خود اطلاع دهید.
دانشجویان متقاضی دریافت وام شهریه ، می توانند از طریق سامانه ساجد درخواست خود را ثبت کنند. میزان وام دانشجویی دانشگاه آزاد برای مقطع کاردانی 5 میلیون تومان ، برای مقطع کارشناسی 10 میلیون تومان و برای مقطع کارشناسی ارشد 15 میلیون تومان می باشد.
علاوه بر سامانه آموزشیار که مربوط به اموری همچون پرداخت شهریه و انتخاب واحد دانشگاه آزاد است ، سایت وادانا آموزش مجازی برای برگزاری کلاسهای آنلاین این دانشگاه در نظر گرفته شده است و دانشجویان می بایست با دانلود نرم افزار وادانا ، از طریق موبایل یا کامپیوتر در کلاسها شرکت کنند. البته بعضی دانشگاه ها نیز با استفاده از سامانه دانان آموزش مجازی را ارائه می دهند.
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/gwgD
نظرتان را بنویسید
موارد بیشتر