جزئیات شناسایی منتشرکنندگان سوالات کنکور

جزئیات شناسایی منتشرکنندگان سوالات کنکور
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
رئیس سازمان سنجش در مصاحبه ای اعلام کرد : تمامی افراد دخیل در خصوص تصاویری که در فضای مجازی در مورد لو رفتن سوالات کنکور سراسری مطرح شده ، شناسایی شده ‌اند و با آن ها مطابق قانون برخورد می ‌شود .

دکتر ابراهیم خدایی امروز در حاشیه بازدید از حوزه مصلای تهران در کنکور سراسری 99 در جمع خبرنگاران افزود : بر اساس نظرسنجی که با هماهنگی وزارت بهداشت انجام شده به تمامی داوطلبان حاضر در آزمون سراسری پیامک داده شد و سه سوال از داوطلبان پرسیده شد .

وی گفت : این سه سوال شامل : 1- میزان رعایت پروتکل‌ های بهداشتی ، 2- آیا فاصله صندلی‌ها رعایت شده است ؟ 3- آیا عوامل اجرایی به الزامات بهداشتی پایبند بوده‌اند ؟ است .

خدایی تصریح کرد : 80 هزار نفر به این سوالات پاسخ داده‌اند که در مورد سوال اول که میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حوزه‌های امتحانی بود 92 درصد ، در مورد سوال دوم که رعایت فاصله بین صندلی‌ ها بود میزان 90 درصد و در مورد سوال سوم که رعایت فاصله گذاری اجتماعی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی داوطلبان بود ، میزان 94 درصد ابراز رضایتمندی کرده‌اند .

وی افزود : سایر نظرسنجی‌ها نیز پس از برگزاری آزمون گروه علوم تجربی و آزمون گروه زبان در روز شنبه انجام خواهد شد .

خدایی درباره موضوع رعایت پروتکل ‌های بهداشتی در کنکور سراسری گفت : بخشی از رعایت پروتکل‌ها مربوط به داخل حوزه‌های آزمون سراسری بود و همه حوزه‌های امتحانی موضوع فاصله صندلی‌ها به اندازه یک 1 .8 متر را رعایت کرده و تحت نظارت وزارت بهداشت ، پروتکل‌ها رعایت شده است .

وی افزود : منتها در برخی از حوزه‌ها برخلاف توصیه ‌های ما به خانواده‌های داوطلبان ، موضوع از سوی خانواده‌ ها رعایت نشد ، داوطلبان با وجود سن کم‌تر ، بیشتر از خانواده‌ها پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرده‌اند .

رئیس سازمان سنجش یادآور شد : درباره موضوع تصاویری که در فضای مجازی در مورد لو رفتن سوالات کنکور سراسری مطرح شده ، گفت : کل تصاویری که در فضای مجازی پخش شد سه بخش دارد . نکته اول این است که هیچکدام از تصاویری که در فضای مجازی منتشر شده ، موضوع لو رفتن سوال قبل از آزمون نیست و هیچکس ادعا نمی‌کند که قبل از آزمون سوالات لو رفته باشد .

وی افزود : نکته دیگر این است که برخی افراد به صورت موردی موبایل به داخل حوزه‌های امتحانی برده بودند و پس از آزمون عمومی در زمان پخش سوالات اختصاصی از فرصت سوءاستفاده کرده و تصاویر دفترچه سوالات عمومی را به شبکه‌های اجتماعی ارسال کردند .

رئیس سازمان سنجش تصریح کرد : نکته مهم اینجاست که اگر بحث تقلب باشد ، فرد سوالات را در فضای مجازی منتشر نمی‌کند . ما یکی از داوطلبان را گرفته‌ایم که معدلش 8-7 بوده است ، بنابراین نیت این افراد تقلب نبوده است . وقتی سوالات بلافاصله به شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی ارسال می‌شود ، موضوع القای شبهه لو رفتن سوالات کنکور است . به غیر از یک مورد ، تمامی افراد دخیل در این موضوع شناسایی شده‌اند و با آنها مطابق قانون برخورد می‌شود .

خدایی در مورد کلید سوالات کنکور سراسری که در برخی سایت‌های اجتماعی منتشر شده ، گفت : تمامی تصاویری که به عنوان کلید آزمون سراسری در فضای مجازی منتشر شده جعلی و کلاهبرداری است . ما تمامی این تصاویر را به صورت فنی بررسی کرده‌ایم ، کلیدهایی که قبل از انتشار رسمی سوال از سوی سازمان سنجش در فضای مجازی منتشر شده است ، کامل بررسی شده است و هیچکدام با کلید آزمون سراسری مطابقت ندارند .

وی افزود : داوطلبان می‌توانند دوشنبه سوم شهریورماه کلید اصلی آزمون سراسری را در سایت سازمان سنجش مشاهده کنند .

رئیس سازمان سنجش تأکید کرد : تلاش می‌کنیم آزمون سراسری در صحت و امنیت کامل برگزار شود .

خدایی گفت : اینترنت موبایل با همیاری وزارت ارتباطات در برخی از حوزه‌های کنکور سراسری امروز قطع شده بود .

منبع : جزئیات شناسایی منتشرکنندگان سوالات کنکور

در ادامه بخوانید: دفترچه سوالات کنکور سراسری 99
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/5DDX
نظرتان را بنویسید
موارد بیشتر