راهنمای طراحی سایت فروشگاهی

راهنمای طراحی سایت فروشگاهی
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
webdooni

هنگامی که یک محصول یا خدمات رقابتی دارید و آن را با قیمت مناسب به فروش می رسانید، نکته بعدی که برای موفقیت فروشگاهی شما اهمیت دارد، تجربه مشتری است. طراحی وب سایت بخش حیاتی آن است زیرا مشتریان از طریق وب سایت با شرکت شما در تعامل هستند و اغلب این دو را از هم متمایز نمی کنند. بنابراین، یک تجربه دیجیتال طراحی شده در وب سایت با تصویر شرکت شما در ذهن مشتریان شما برابری می کند.

دلایل بیشتری برای اینکه طراحی سایت فروشگاهی ارزش جدی گرفتن را دارد

نقش طراحی بسیار فراتر از ظاهر وب سایت است. با طراحی حرفه ای، فروشگاه آنلاین شما به دست می آورد:

 

قدرت برندسازی یک وب سایت فرصتی است برای اینکه به مشتریان بگویید شرکت شما چگونه خود را در بازار قرار می دهد و از چه ارزش ها یا دیدگاه های اجتماعی پشتیبانی می کند.

قابلیت استفاده از وب سایت افزایش یافته است. طراحی همیشه با بخش UX برای برنامه ریزی هر نوع تعامل با مشتری در وب سایت شروع می شود. آنچه برنده می‌شوید، تلاش‌های کاربر را در صورت امکان به حداقل می‌رساند و تعامل معنادار با محتوای سایت را افزایش می‌دهد.

برتری فنی وب‌سایت‌های مدرن واکنش‌گرا هستند تا به خوبی در اندازه‌های مختلف صفحه نمایش داده شوند و تجربه مشاهده و خرید راحت را در دستگاه‌ها فراهم کنند. همچنین، آنها عمدتا با اهداف سئو طراحی شده اند تا از برنامه های جذب مشتری شما در آینده پشتیبانی کنند.

پیشرفت تکنولوژی در صورت معقول بودن، طراحی وب سایت شما با در نظر گرفتن آخرین فناوری ها و رویکردها (مانند AR یا شخصی سازی در سایت) برنامه ریزی می شود. از آنجایی که همه آنها برای کسب و کار شما ارزش پذیرش ندارند، باید ROI هر یک از یکپارچه‌سازی‌های فناوری تخمین زده شود تا سودآورترین آن‌ها را انتخاب کنید.

قیف های تبدیل مختلف برنامه ریزی شده است. یک مسیر تبدیل کلاسیک مشتریان را از کشف محصول مستقیماً به خرید آنلاین هدایت می کند. اما مشتریان همیشه آنطور که شما انتظار دارید رفتار نمی کنند، بنابراین طراحان وب حرفه ای سفرهای پیچیده تری را با نقاط تبدیل نیمه راه مانند:

افزایش فروش و فروش متقابل.

لیست علاقه مندیها.

اشتراک ایمیل.

بنرهای تبلیغاتی

دانلودها

طراحی عناصر برای افزودن به صفحات اصلی فروشگاهی

یک وب‌سایت فروشگاهی ممکن است هر تعداد SKU را در خود جای دهد و حجم ترافیکی ایجاد کند – بدون توجه به اندازه، همیشه چندین نوع صفحه معمولی برای طراحی دارد.

صفحه نخست. به عنوان متداول ترین صفحه فرود در فروشگاهی، صفحه اصلی یک هدف اساسی را دنبال می کند - ترغیب مشتریان برای شروع یک سفر خرید. بنابراین، عناصر طراحی باید:هویت برند را ایجاد کنید: پیام برند، بیانیه ماموریت، اعتماد سازان.برای ناوبری آسان فراهم کنید: منوی محصول به درستی سازماندهی شده، میانبرهایی برای محصولات با بالاترین پتانسیل فروش.ایجاد علاقه فوری: تبلیغات و معاملات، مزایای خدمات مشتری.درباره طراحی صفحه اصلی بیشتر بخوانید: نحوه مبارزه با نرخ پرش بالا در صفحه اصلی فروشگاهیصفحه کاتالوگ. در صفحه کاتالوگ، شما نه تنها محصولات خود را به نمایش می گذارید، بلکه شروع به فروش آنها می کنید. 

برای ترغیب مشتریان به کشف محصول، باید:به مشتریان کمک کنید محصولات مورد علاقه خود را پیدا کنند: فیلتر محصول.امکان مشاهده سریع را فراهم کنید.القای کیفیت محصول: رتبه بندی خلاصه شده محصول، تعدادی بررسی محصول.پیشنهادهای جایگزین برای اقدامات بیشتر: به سبد خرید یا لیست آرزوها اضافه کنید، برای بعد ذخیره کنید.صفحه محصول. مشتریان از قبل به محصول شما علاقه مند هستند. زمان آن رسیده است که استرس را از فرآیند تصمیم گیری خارج کنید و:اطلاعات جامع محصول را ارائه دهید: توضیحات محصول، آموزش مونتاژ، راهنمای کاربر.گویا باشید: تصاویر محصول، ویدئوها، دموها.کمک به انتخاب پیکربندی مناسب محصول: نمودار اندازه، راهنمای اندازه، سازندگان محصول.افزایش اعتبار محصول: بررسی محصول، برچسب‌های رسانه‌های اجتماعی، برچسب‌های محصول («پرفروش‌ترین»، «انتخاب تأثیرگذار»).

محصولات مشابه را تبلیغ کنید: فروش متقابل.در انتخاب محصول کمک شخصی ارائه دهید: چت زنده.درباره طراحی صفحه محصول بیشتر بخوانید: چگونه با طراحی موثر صفحه محصول، تبدیل را افزایش دهیمسبد خرید. این صفحه یک مرحله میانی بین قصد خرید مشتری و خرید واقعی است. برای برنامه ریزی طراحی آن، به یاد داشته باشید:خلاصه ای از محصولات انتخاب شده را ارائه دهید: مقدار، پارامترها، قیمت.گزینه ها و هزینه های تحویل را مشخص کنید.به مشتریان اجازه دهید سفارش را ویرایش کنند.ارائه محصولات تکمیلی: افزایش فروش.وارسی. بهترین روش ها در طراحی تسویه حساب مستلزم موارد زیر است:درخواست ثبت حساب کنید و فرصت پرداخت مهمان را به طور یکسان بدهید.فرم های پر کردن را ساده کنید تا زمان زیادی از مشتری نخواهید.چندین گزینه پرداخت را ارائه دهید.بسته به گزینه تحویل انتخاب شده، زمان تخمینی تحویل را ارائه دهید.به مشتریان اطلاع دهید که چه اتفاقی می افتد: شما یک ایمیل با جزئیات تأیید ارسال می کنید، مشتریان می توانند پیشرفت سفارش را در حساب شخصی خود پیگیری کنند.درباره طراحی پرداخت بیشتر بخوانید:

 فرآیند پرداخت مجنتو: نحوه تبدیل بیشترصفحه محتوای غیر کاتالوگ. استراتژی بازاریابی محتوای شما ممکن است به انواع محتوای متنوعی نیاز داشته باشد: وبلاگ، کتاب های نگاه، آموزش، غواصی عمیق محصول، مصاحبه، و غیره. اگرچه طراحی متفاوتی دارند، اما همه آنها جذب مشتری و حتی تبدیل های انگیزشی را برای شما به ارمغان می آورند، اگر:به نرمی تخصص یا ارزش محصول خود را بفروشید.محصولات مرتبط را که با اطلاعاتی که به اشتراک می گذارید مطابقت دارد، آشکارا تبلیغ کنید.

ارتباط بین فروش و طراحی وب سایت را بررسی کنید

اغلب اتفاق می افتد که یک شرکت فروشگاهی از توصیه های کلی طراحی پیروی می کند و سرمایه گذاری زیادی در بازاریابی جذب مشتری می کند، اما نرخ تبدیل پایین باقی می ماند. بنابراین، در اینجا یک سوال بسیار مهم وجود دارد که قبل از اینکه جای خود را به دردسرهای طراحی مجدد بدهید باید به آن پاسخ دهید: "آیا طراحی من مانع فروش می شود؟"با توجه به فراوانی تعاملات در طول چرخه زندگی مشتری، راه‌های ناامید کردن مشتریان با تجربه ضعیف نیز بسیار زیاد است - از کمبود مداوم محصولات مورد علاقه آنها تا تاخیر در تحویل سفارش. در هر دو مورد، مشتریان به یک شرکت رقیب ختم خواهند شد. اگر مشکوک به مشکلات طراحی هستید، راه‌های مختلفی برای تأیید اینکه آیا آنها مستقیماً بر حجم فروش شما تأثیر می‌گذارند وجود دارد.

تجزیه و تحلیل وب را بررسی کنید. اگر آنالیز ترافیک بالایی را نشان می‌دهد که توسط تلاش‌های سئو و فعالیت‌های بازاریابی شما ایجاد می‌شود، اما نرخ پرش بالا و زمان ماندگاری کوتاهی که با تبدیل در هیچ یک از نقاط برنامه‌ریزی شده شما ختم نمی‌شود، تجربه کاربر دیجیتال به وضوح ناقص است. طراحی وب سایت شما باعث اعتماد نمی شود و قابلیت استفاده از آن التماس بهبود است.درخواست ممیزی طراحی مستقل. در حالی که طراحی UI تا حد زیادی یک موضوع ذهنی است، بخش UX می تواند توسط طراحان به طور ماهرانه ارزیابی شود. پس از اتمام ممیزی، گزارشی دریافت می‌کنید که نقص‌های UX کشف شده است و می‌توانید عمداً تصمیمی برای طراحی مجدد بگیرید.

درباره فرصت‌های حسابرسی فروشگاهی بیشتر بخوانید: حسابرسی فروشگاهی - از سلامت فناوری و تجارت شما محافظت می‌کندتجربه وب سایت خود را بر اساس روند طراحی وب ارزیابی کنید. در مورد تجربه کاربر دیجیتال و فراتر از آن، فروشگاهی واقعاً مشتری محور شده است. در طراحی وب‌سایت، گرایش‌ها به تجربه لذت‌بخشی نیاز دارند که برای گروه‌های مختلف مشتریان مناسب و مناسب باشد. مشتریان شما انتظارات خود را پایین نمی آورند و از شما همان برتری طراحی را می خواهند.

تلاش‌های طراحی مجدد خود را کجا متمرکز کنید

حتی اگر در حال حاضر برای سرمایه گذاری های کلان برای طراحی مجدد وب سایت کامل نیستید، ممکن است بهبودهایی را در جنبه های خاصی اعمال کنید که مورد توجه مشتریان شما قرار نگیرد. در اینجا فهرست کوتاه بهترین روش ها برای طراحی وب فروشگاهی آورده شده است.از تصاویر محصول با کیفیت، زوم کردن، ویدیوها، نماهای 360 درجه، مدل های سه بعدی استفاده کنید.تجربه خرید واقعی با واقعیت افزوده را دنبال کنید.از تجربه ناوبری، فیلتر کردن و جستجوی دقیق اطمینان حاصل کنید.به سراغ رابط کاربری تمیز و جادار با پس‌زمینه‌ای روشن بروید که با مخاطبان بیشتری طنین‌انداز می‌شود.برای ارائه محتوای مرتبط، تبلیغات و توصیه های محصول به مشتریان، شخصی سازی در سایت را اضافه کنید.وب سایت را به اندازه های مختلف صفحه نمایش پاسخگو کنید.یکپارچگی طراحی را در سراسر وب سایت نشکنید.از بهم ریختگی بصری خودداری کنید.

نمونه های طراحی فروشگاهی برای الهام گرفتنهر خط محصول و خدمات در فروشگاهی دارای ویژگی‌های طراحی خود است - برخی خلاقیت طراحان را جرقه می‌زند در حالی که برخی خواستار رویکرد مینیمالیستی هستند.LOQ – طراحی وب سایت مدمشخصات طراحی برای فروشگاهی B2C و B2Bنه تنها یک خط محصول، بلکه مدل کسب و کار شما نیز بر تجربه دیجیتالی طراحی یک وب سایت تأثیر می گذارد. نکات برجسته قوانین طراحی وب سایت B2C و B2B را که در زیر با نمایش‌های نمایشی تعاملی ایجاد شده توسط تیم ScienceSoft نشان داده شده است، مطالعه کنید. در وهله اول بازی آنها را از دست ندهید!

طراحی وب سایت B2C - برای راحتی و شخصی سازی شرط بندی بزرگی کنیدمحتوای وب سایت، تبلیغات و محصولات توصیه شده را برای بخش های مشتریان و افراد شخصی سازی کنید.خریدهای فوری را با بازاریابی محتوا، افزایش فروش و فروش متقابل تشویق کنید.جستجوی مشتری را در وب سایت تسهیل کنید.تسویه حساب مهمان را پیشنهاد دهید.

طراحی وب سایت B2B - روی اعتماد و ایجاد وفاداری شرط بندی کنیدبسته به حجم سفارش، قیمت سفارشی و تخفیف خودکار را ادغام کنید.امکان ارسال به چندین آدرس را اضافه کنید.گزینه های پرداخت انعطاف پذیر (از جمله اعتبار تجاری) را ارائه دهید.یک حساب شخصی جامع با مدیریت مبتنی بر نقش و امکان سفارش مجدد سریع طراحی کنید

.آیا برای طراحی مد روز الهام گرفته اید؟

وب سایت شما چیزی کمتر از کانال درآمد شما نیست و نحوه طراحی آن تا حد زیادی سودآوری این کانال را مشخص می کند. با تشریح قوانین اساسی برای طراحی وب سایت های فروشگاهی تبدیل کننده، شما برای شکل دادن و برقراری ارتباط نیازهای طراحی خود اطلاعات بیشتری خواهید داشت. و اگر به دنبال تیمی با رویکردی بالغ برای طراحی وب هستید، بسیار خوش آمدید که توسعه دهندگان وب فروشگاهی ما را برای این کار درگیر کنید.

 

 

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/AwDp
نظرتان را بنویسید