نحوه انتخاب رشته کنکور سراسری

نحوه انتخاب رشته کنکور سراسری
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
یکی از مراحل مهم در آزمون سراسری ، انتخاب رشته است که به سبب آن داوطلبان می توانند علاقمندی های خود را با توجه به گروه آزمایشی امتحانی ، برای ادامه تحصیل اعلام کنند . داوطلبان برای این منظور باید با مراحل انتخاب رشته آشنا شده و فرم انتخاب رشته را در سایت سازمان سنجش تکمیل کنند .



احتمالا امسال انتخاب رشته کنکور 99 در شهریور ماه برگزار می شود . در این مرحله که بعد از انتشار کارنامه اولیه کنکور انجام می گیرد ، داوطلبان با توجه به وضعیت مجاز بودن خود اقدام به انتخاب رشته کنکور 99 می نمایند .

به عبارت دیگر داوطلبانی که در بهمن ماه ، ثبت نام کنکور سراسری را انجام داده و پس از دریافت کارت ورود به جلسه در جلسه آزمون حضور داشته اند می توانند با توجه به این کارنامه ، رشته محل های مورد علاقه خود را به ترتیب اولویت انتخاب کنند .

متقاضیان کنکور سراسری 99 توجه داشته باشند ادغام ثبت نام کنکور سراسری و ثبت نام دانشگاه آزاد تغییری در روند انتخاب رشته ایجاد نکرده و علاقه مندان به ادامه تحصیل در دانشگاه های سراسری و دانشگاه آزاد می بایست به صورت جداگانه از طریق سایت های sanjesh.org و azmoon.org برای انتخاب رشته اقدام نمایند . با توجه به اهمیت انتخاب رشته در این مقاله مراحل انتخاب رشته کنکور سراسری 99 ارائه شده است .



راهنمای تصویری انتخاب رشته کنکور سراسری 99
داوطلبان برای ورود به مراحل انتخاب رشته کنکور 99 در ابتدا می بایست به سایت انتخاب رشته کنکور سراسری 99 به آدرس sanjesh.org مراجعه کنند . از منوی سمت راست لینک سراسری را انتخاب نمایند . پس از ورود به  برروی لینک انتخاب رشته کلیک کنند . متقاضیان پس از ورود به سامانه انتخاب رشته با درج یکی از اطلاعات ثبت نامی که شامل شماره پرونده ، کد پیگیری ثبت نام یا شماره داوطلبی می شود ، وارد صفحه انتخاب رشته کنکور سراسری می شوند . 


مراحل انتخاب رشته کنکور سراسری 99 

  مراجعه به سایت انتخاب رشته کنکور سراسری 99 به نشانی sanjesh.org

 دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری 99 و مطالعه دقیق آن

 استخراج رشته محل های مرتبط با گروه آزمایشی امتحانی

 اولویت بندی انتخاب ها بر اساس علاقه

 تکمیل فرم انتخاب رشته

  دریافت کد رهگیری



راهنمای تصویری انتخاب رشته کنکور سراسری 99

 داوطلبان به منظور انتخاب رشته کنکور سراسری 99 می بایست وارد سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org شوند . بعد از ورود به سایت مذکور بر روی لینک دفترچه و انتخاب رشته سامانه های آزمون سراسری سال 1399 ( رشته های با آزمون - صرفا براساس سوابق تحصیلی ) کلیک کنید .







  بعد از ورود به صفحه ی مذکور بر روی لینک انتخاب رشته های تحصیلی آزمون سراسری سال 1399 کلیک کنید .






  در این بخش پس از مطالعه نکات ذکر شده در این صفحه کلید اطلاعیه های اصلاحیه دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون سراسری سال 99 را مطالعه نموده ام را تایید کنید .






 همانطور که در تصویر زیر می بینید با استفاده از سه روش می توانید وارد مراحل انتخاب رشته کنکور سراسری 99 شوید .

بیشتر بخوانید: نحوه دریافت شماره پرونده و داوطلبی کنکور سراسری





 در این بخش یک فرم برای داوطلبان به نمایش در می آید که در آن می بایست نسبت به درج معدل دیپلم و سوابق تحصیلی اقدام نمایند و پس از تکمیل نمودن فرم مذکور بر روی دکمه تایید و ادامه کلیک کنند .







در نظر داشته باشید راهنمای تصویری بالا مربوط به سال 98 است به محض شروع فرآیند انتخاب رشته کنکور سراسری 99 مقاله به روز رسانی می شود .

بیشتر بخوانید: انتخاب رشته کنکور سراسری










نحوه انتخاب رشته کنکور سراسری 99
​با توجه به این که شرکت در مرحله انتخاب رشته کنکور سراسری بدون پرداخت هزینه می باشد ، داوطلبانی که بر اساس اعلام نتایج اولیه کنکور و توضیحات کارنامه کنکور سراسری ، با توجه به اینکه در کدام دوره مجاز شده اند ، می توانند بعد از دانلود و مطالعه دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری 99 نسبت به انتخاب رشته خود اقدام نمایند .

حتما بخوانید: دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری

فرم انتخاب رشته ، هم زمان با انتشار دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری 99 ، توسط سازمان سنجش در اختیار داوطلبانی که بر اساس کارنامه اولیه مجاز به انتخاب رشته می باشند ، قرار می گیرد . داوطلبان می توانند بر اساس گروه آزمایشی که در کنکور آن شرکت نموده اند نسبت به ثبت حداکثر 150 رشته محل از بین رشته محل های مندرج در دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری 99 در فرم انتخاب رشته اقدام نمایند .

بعد از تکمیل فرم انتخاب رشته ، سایت یک کد رهگیری 15 رقمی به داوطلب ارائه می دهد که وی موظف است تا پایان اعلام نتایج نهایی کنکور از آن نگهداری کند . در نظر داشته باشید در انتهای دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری ، فرم پیش نویس انتخاب رشته کنکور سراسری با 5 ستون شامل ردیف ، دوره تحصیلی ، کد رشته محل ، نام رشته و گرایش و نام دانشگاه یا موسسه محل قبولی قرار گرفته است و توصیه می شود داوطلبان ابتدا آن را با توجه به کد رشته محل های مورد نظر تکمیل کرده و سپس نسبت به انتخاب رشته در سایت سازمان سنجش اقدام کنند .



برای دریافت فرم پیش نویس انتخاب رشته کنکور سراسری 98 کلیک کنید .


حتما بخوانید: انتخاب رشته دانشگاه آزاد



مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسری 99
همان طور که گفته شد انتخاب رشته از حساسیت بالایی برخوردار بوده و می بایست در نهایت دقت و درایت صورت گیرد . از این رو به کلیه داوطلبان توصیه می کنیم ضمن توجه به تمامی نکات ذکر شده در این مقاله علاقه مندی خود را در اولویت قرار داده و از درج رشته محل هایی که تمایلی به تحصیل در آن ندارند خودداری نمایند . نرم افزار انتخاب رشته کنکور سراسری هیوا نیز ابزار مناسبی است که شانس قبولی داوطلبان را در رشته محل های مختلف تخمین می زند . 



در ادامه بخوانید: نرم افزار انتخاب رشته کنکور سراسری هیوا

با توجه به این که رتبه و تراز اکتسابی شما در انتخاب رشته کنکور سراسری 99 تاثیر بسزایی دارد ، مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی هیوا آماده اند تا با بررسی دقیق کارنامه و به کارگیری تجارب خود شما را در انتخاب رشته ای دقیق و بی نقص یاری نمایند . شما می توانید از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا با کارشناسان این مرکز در تماس باشید .












سوالات متداول


1-  مراحل انتخاب رشته کنکور سراسری به چه نحوی است ؟
برای انتخاب رشته باید وارد سایت سازمان سنجش شده و با توجه به راهنمای تصویری داخل مقاله اقدام به تکمیل فرم انتخاب رشته خود کنید .




2- در زمان انتخاب رشته کنکور هر داوطلب چند کد رشته را می تواند وارد سایت کند ؟
با توجه به آنچه که در مقاله توضیح داده شد هر داوطلب مجاز به ثبت حداکثر 150 کد رشته در فرم انتخاب رشته کنکور سراسری است .




3-  آیا بدون اطلاعات ثبت نامی می توان وارد فرم انتخاب رشته کنکور سراسری شد ؟
مطابق راهنمای تصویری ارائه شده در این مقاله ، داوطلبان برای ورود به فرم انتخاب رشته کنکور سراسری باید اطلاعات ثبت نامی خود را داشته باشند . در صورت عدم دسترسی به این اطلاعات می توانید به لینک بازیابی اطلاعات ثبت نامی که در متن مقاله موجود است مراجعه کنید .

منبع : نحوه انتخاب رشته کنکور سراسری
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/JBqK
نظرتان را بنویسید