الگوریتم گوگل سندباکس (Google Sandbox) چیست؟

الگوریتم گوگل سندباکس (Google Sandbox) چیست؟
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
Mohammad

با وجود تعداد زیادی وب سایت، فکر می کنید گوگل چگونه می تواند بهترین آنها را رتبه بندی کند و آنها را به کاربران خود نشان دهد؟

الگوریتم‌های گوگل چگونه می‌توانند سایت‌هایی را پیدا کنند که دارای ارزش و استفاده آسان در بین این سایت‌ها هستند که هر روز در حال افزایش هستند؟

الگوریتم sandbox گوگل به همین دلیل ایجاد شد تا سایت های جدید را از سایر سایت هایی که دارای اعتبار دامنه بالایی هستند جدا و متمایز کند.

اگر به شما بگوییم که در هر دقیقه 380 وب سایت جدید به وب سایت های جهان اضافه می شود، چه واکنشی نشان می دهید؟

آیا شما تعجب می کنید یا ما را باور نمی کنید؟ بله، درست است! هر روز در دنیای مجازی حدود 547200 سایت وارد گودال رقابت می شوند و این پیت یک داور دارد و آن گوگل است.

بنابراین طبیعتاً گوگل باید از روش یا قوانینی برای جلوگیری از از دست دادن بودجه خزیدن ربات خود استفاده کند، به همین دلیل است که گوگل از الگوریتم Google Sandbox برای این کار استفاده می کند.

در ادامه مقاله به تفصیل در مورد این الگوریتم گوگل سندباکس صحبت خواهیم کرد.

Google Sandbox چیست؟

اگر دامنه وب سایت شما جدید است، به احتمال زیاد در صدر SERP ها قرار نخواهید داشت. رتبه پایین با وجود استفاده از هر استراتژی سئو موجود به دلیل نقص در وب سایت یا کمپین سئو شما نیست. دلیلش فقط الگوریتم سندباکس گوگل است.

سندباکس در ابتدا چیز بدی به نظر می رسد، اما اینطور نیست. شما باید روی جنبه هایی تمرکز کنید که به شما کمک می کند سریعتر از سندباکس خارج شوید و رتبه های بالاتری کسب کنید.

به یاد داشته باشید که گوگل ممکن است موتور جستجوی اصلی باشد، اما تنها موتور جستجو نیست.

الگوریتم Google Sandbox در سئو دقیقا چیست؟

به زبان ساده، sandbox یک دوره آزمایشی برای فیلتر کردن وب سایت های جدید است که محدودیت های خاصی را برای صفحات وب جدید ایجاد می کند. گوگل فرض می کند که صفحات قدیمی بر اساس رتبه بندی معتبرتر هستند.

اگرچه Google Sandbox به طور رسمی توسط خود گوگل تایید یا تکذیب نشده است، اما این پدیده در دنیای وب وجود دارد و می تواند بسیار بحث برانگیز باشد.

گوگل در ابتدا وب سایت های جدید را فیلتر می کند، حتی اگر سئو دوستانه باشند! یعنی سایت های جدید با وجود اینکه سعی می کنند صفحات خود را برای این موتور جستجو بهینه کنند، اما همچنان بهبودی در جایگاه خود در SERP مشاهده نمی کنند. چرا؟

زیرا این سایت ها هنوز به گوگل اعتماد ندارند و باید مدتی را در الگوریتم سندباکس گوگل بگذرانند.

این الگوریتم صفحات قدیمی را در بالای رتبه بندی قرار می دهد و صفحات جدید را به انتهای رتبه بندی منتقل می کند. سایت های جدید نمی توانند برای کلمات کلیدی مهم رتبه بندی کنند در حالی که در sandbox هستند.

پس از مدتی مشخص و پس از رضایت سندباکس از کیفیت محتوا و زمینه اصلی فعالیت این سایت ها، محدودیت ها به پایان رسیده و می توانند وارد دنیای رقابت های مجازی شوند.

اگر می خواهید مسیر درست پیش روی خود را بشناسید و این مسیرها را برای رسیدن به اهداف خود طی کنید و اگر می خواهید از تجربه تحلیلگران سئو خبره، حرفه ای و با تجربه بهره مند شوید، استفاده از خدمات سئو محمد جانبلاغی را به شما توصیه می کنیم.

چگونه تشخیص دهیم که در سندباکس گوگل هستید؟

تعیین اینکه آیا صفحه وب شما توسط Google محافظت می شود آسان است و می تواند مفید باشد. اگر در sandbox هستید، وب سایت شما تنها زمانی در صفحه جستجو ظاهر می شود که نام دامنه واقعی را وارد کنید.

می توانید با استفاده از کنسول جستجوی گوگل در مورد آن مطلع شوید! اگر وارد کنسول جستجوی سایت خود شدید و متوجه شدید که از کلیدواژه های اصلی سایت خود اطلاعاتی دریافت نمی کنید، باید بدانید که در sandbox هستید.

یا وقتی کلمات کلیدی مورد نظر خود را جستجو می کنید، گوگل سایت شما را در بین نتایج اول نشان نمی دهد. اگر از بک لینک استفاده کرده اید، آنها نیز نمایش داده نمی شوند.

اگرچه این ممکن است برای وب مسترهای جدید نگران کننده به نظر برسد، اما باید بدانید که اثرات Google Sandbox دائمی نیست و مدت زیادی دوام نمی آورد. همه چیز به کلمات کلیدی و داده های جستجو بستگی دارد.

مدت زمان محدودیت در این الگوریتم بین 1 تا 6 ماه محاسبه می شود. پس از این مدت، وب سایت شما می تواند برای کلمات کلیدی مورد نظر شما رتبه بندی کند.

وقتی تعداد بازدیدها و رتبه سایت شما به طور قابل توجهی افزایش یافت، بدانید که محدودیت ها به پایان رسیده است و شما از سندباکس گوگل خارج شده اید.

چرا وب سایت های جدید رتبه بندی نمی شوند؟

فهرست کردن یک سایت در گوگل تضمینی برای رتبه بالا نیست. هدف برخی از سایت های جدید ارائه محتوای اسپم است و با فریب گوگل و ترفندهای سئو کلاه سیاه می توانند در نتایج برتر گوگل قرار بگیرند تا بتوانند کاربران زیادی را به سایت خود جذب کنند.

دلایل مختلفی برای رتبه بندی نشدن سایت های جدید وجود دارد، از جمله:

• رقابت بالا

رقابت یکی از دلایل اصلی سقوط رتبه است. باید آن دسته از کلمات کلیدی را هدف قرار دهید که رقابت کمتری برای رتبه بندی دارند. حتی اگر وب سایت جدید شما دارای بیشترین تعداد کلمات کلیدی باشد، صفحه شما همچنان رتبه پایین تری خواهد داشت.

زیرا گوگل ریسک ارائه سایت جدید با کلمات کلیدی زیاد را نمی پذیرد.

وب سایت های معتبر و قدیمی در بالای صفحه جستجو نشان داده شده اند. شما می خواهید ترافیک ارگانیک داشته باشید، بنابراین روی یافتن کلمات کلیدی با حجم کم و رقابت کم تمرکز کنید.

هنگامی که شروع به هدایت ترافیک ارگانیک به سایت خود می کنید، الگوریتم های گوگل مشخص می کنند که محتوای با کیفیتی دارید. در نتیجه دوره قرارگیری Google Sandbox را کاهش می دهند تا بتوانید رتبه خود را افزایش دهید.

• عدم تولید محتوا

به محض کلیک بر روی دکمه انتشار مقاله، گوگل محتوای آن را بررسی می کند. این به موتور جستجو کمک می کند اهمیت و ارتباط موضوع شما را بسنجد. اگر سایت شما محتوای مرتبط کافی نداشته باشد، گوگل آن را در یک محیط آزمایشی قرار می دهد.

شما باید مدتی را صرف ایجاد محتوای وب سایت با کیفیت بالا کنید تا گوگل بداند که در تلاش برای بهبود کیفیت محتوای خود هستید. ب

رای انجام این کار، باید موضوعات مناسب را از صنعت خود انتخاب کنید، کلمات کلیدی مرتبط آنها را جستجو کنید و شروع به ایجاد محتوای جذاب، با کیفیت و کاربر پسند برای آنها کنید.

این اقدامات باعث می شود گوگل فکر کند که شما در زمینه کاری خود متخصص هستید و در نتیجه امکان رتبه بندی شما را افزایش می دهد.

• فقدان بک لینک با کیفیت

وب سایت ها به بک لینک نیاز دارند. بک لینک ها یک فاکتور مهم رتبه بندی در گوگل در نظر گرفته می شوند. اگر می خواهید رتبه بالاتری داشته باشید، باید یک بک لینک قوی بسازید. فقدان بک لینک با کیفیت نیز باعث افت رتبه شما می شود.

محتوای شما باید با بازخوردی که دریافت کرده اید مطابقت داشته باشد. با افزایش تولید محتوای شما، بک لینک ها نیز باید افزایش یابد.

اگر بک لینک های شما بدون تولید محتوا به سرعت در حال رشد هستند، ضرر کرده اید. شما باید رشد ارگانیک ایجاد کنید زیرا رشد ناگهانی باعث می شود گوگل سایت شما را زیر سوال ببرد.

خرید رپورتاژ آگهی یا خرید بک لینک یکی دیگر از راه های برندسازی است و از آنجایی که گزارش ها معمولاً لینک وب سایت شما را در متن گزارش قرار می دهند، می تواند تأثیر بسزایی در سئو سایت شما داشته باشد.

• عدم هشدار کاربران

رتبه بندی نیز بر اساس ترافیک کاربران انجام می شود. هنگامی که کاربر با یک سایت تعامل و ارتباط برقرار می کند، رتبه آن سایت بهبود می یابد و الگوریتم های گوگل این را ثبت می کنند. موتور جستجو داده های کاربر مانند نرخ پرش و نرخ کلیک را تجزیه و تحلیل می کند.

اگر صفحه شما هشدارهای کاربر ندارد، Google Sandbox نیز برای سایت شما اعمال می شود زیرا نشان می دهد که هیچ ترافیک واقعی به آنجا نمی رود.

مشارکت مخاطبان می تواند به شما در کسب رتبه های بالاتر کمک کند. می‌توانید با افزودن بخش‌های نظر و تشویق کاربران به اظهار نظر در مورد محتوای شما، به Google سیگنال دهید.

چگونه می توانید زمان ماندگاری Google sandbox را کاهش دهید؟

مدتی طول می کشد تا سایت ترافیک ارگانیک دریافت کند. این دوره می تواند از 1 ماه تا 9 ماه طول بکشد. با این حال، این مدت زمان را می توان کاهش داد. چگونه؟ چند کار وجود دارد که می توانید انجام دهید:

1- نمایه سازی سایت

بررسی کنید که آیا سایت شما توسط گوگل ایندکس شده است یا خیر. باید نام دامنه خود را در کادر جستجوی گوگل وارد کنید. اگر چیزی نمی بینید، اولین قدم این است که دامنه خود را با کنسول جستجوی گوگل ثبت کنید و نقشه سایت XML خود را ارسال کنید.

2- ترافیک کاربر

مشارکت مخاطبان به کاهش دوره آزمون کمک می کند. تمرکز بر کلمات کلیدی طولانی، ایجاد محتوای منظم که جذاب، مفید و کاربرپسند باشد و دریافت ترافیک ارگانیک یکی از بهترین روش ها و رویکردها برای خروج سریعتر از جعبه شنی گوگل است.

3- سیگنال های اجتماعی

انجام فعالیت‌های رسانه‌های اجتماعی و دریافت بک لینک مثبت از طریق آنها، راهی عالی برای کاهش دوره سندباکس Google شما است. برای برند خود حساب‌های رسانه‌های اجتماعی ایجاد کنید، تبلیغات اجرا کنید و مخاطبان خود را به تعامل تشویق کنید. شامل مال شما

شما می توانید یک دامنه موجود بخرید و آن را با توجه به نیاز خود بازسازی کنید.

شما که هم اکنون این مقاله را مطالعه کرده اید، قطعا به دنبال راه هایی برای افزایش بازدید وب سایت خود هستید، بنابراین مطالعه مقاله 6 روش افزایش بازدید سایت را به شما پیشنهاد می کنیم.

سوالات متداول

1- چرا Google Sandbox به این نام خوانده می شود؟

گوگل با قرار دادن سایت ها در این سندباکس، آنها را تنها نگذاشت و مدتی با آنها بازی کرد، درست مانند کودکی که والدینش او را در یک سندباکس قرار دادند تا از خطرات دریا در امان باشند. در واقع، گوگل سایت های جدید را از طریق آزمایش قرار می دهد و پس از قبولی در این آزمون، آنها را از جعبه شنی حذف می کند.

2- تاریخچه Google Sandbox اولین بار از چه زمانی ظاهر شد؟

کارشناسان سئو و وب مسترها در سال 2004 متوجه شدند که وب سایت های جدید در صفحه اصلی گوگل نمایش داده نمی شوند. این وب سایت ها در گوگل ایندکس شدند، اما رتبه آنها همچنان پایین بود، اما در سایر موتورهای جستجو به جز گوگل، این سایت های جدید جزو اولین ها بودند.

3- دلایل حضور در سندباکس چیست؟

عدم اعتماد گوگل به سایت های جدید ایجاد شده به دلیل ارائه مطالب اسپم و تکنیک های سیاه سئو توسط برخی سایت ها برای رتبه بندی و جذب کاربران.

بسیاری از کارشناسان سئو بر این باورند که هدف گوگل از معرفی sandbox فهرست کردن محتوای با کیفیت از سایت های معتبر بوده است.

منبع: الگوریتم گوگل سندباکس (Google Sandbox) چیست؟

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/gBrD
نظرتان را بنویسید