ویژگی های جلد
برای طراحی جلد کاتالوگ های لوازم خانگی نیز به دو صورت می توان عمل کرد. نخست آنکه از یک تصویر مرتبط تزئینی استفاده نمود. راه دوم هم آن است که از یک طرح گرفیکی مرتبط با فضای داخلی و یا از رنگ های تخت استفاده نمود. رنگ های تخت بسیارصریح و رک هستند و بسته به طیف رنگی که مورد استفاده قرار می گیرد ( مانند : قرمز، سورمه ای ، مشکی و … ) می تواند پیام های متفاوتی را به مخاطب انتقال دهد.
شناخت مخاطب
اول از همه و پیش از شروع به انجام هر کاری باید در مورد مخاطبی که برای آن قرار است طراحی کاتالوگ انجام دهید، تحقیق کنید و اطلاعاتی را به دست آورید. مخاطب اصلی کاتالوگ های لوازم خانگی ؛ خانم های خانه دار هستند.
شاید شما تولید کننده ای باشید که برای فروش محصولات خودتان بیشتر با عمده فروش ها در ارتباط باشید. اما همچنان مخاطب اصلی شما همان خانم های خانه دار هستند. می پرسید چرا؟ چون در نهایت محصول شما باید از نظر خانم های خانه دار، مطلوب و دارای ارزش خرید تصور شود.