سخنی درباره تغییر رشته

سخنی درباره تغییر رشته
ذخیره سازی
1
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
مهسا علیزاده

راهنمای تغییر رشته از انسانی به پزشکی ( تجربی ) در کنکور
داوطلبان رشته انسانی که علاقه ای به ادامه تحصیل در رشته های این گروه آزمایشی ندارند ، می توانند به رشته های دیگر از جمله رشته تجربی تغییر رشته دهند. برای اینکار باید در زمان ثبت نام کنکور سراسری ، به جای رشته انسانی در رشته تجربی ثبت نام کنند در واقع با مدرک دیپلم انسانی می شود در کنکور تجربی شرکت کرد و هیچ مشکلی وجود ندارد.
بهترین زمان تغییر رشته از انسانی به تجربی ، در دوران مدرسه و در پایه های یازدهم و دوازدهم است زیرا دانش آموز می تواند دروس تخصصی را بهتر یاد بگیرد و همچنین نمرات امتحانات نهایی در سوابق تحصیلی او اعمال می شود  اما داوطلبانی که تغییر رشته را در زمان شرکت در کنکور سراسری انجام می دهند ، به دلیل آنکه با هیچ یک از دروس اختصاصی مثل فیزیک ، شیمی ، زیست شناسی آشنایی ندارند ، برای برنامه ریزی درسی و مطالعه دروس ، با مشکل مواجه می شوند.
احتمالا این را هم بپسندید  تغییر رشته از مکانیک به هوافضا - شرایط و راهنمای تغییر رشته از مکانیک به هوافضا
با توجه به آنکه سوابق تحصیلی داوطلبان در کنکور سراسری اعمال می شود ، داوطلبانی که دیپلم و مدرک پیش دانشگاهی انسانی دارند ، اگر در کنکور تجربی شرکت کنند ، نحوه اعمال سوابق تحصیلی برای آن ها متفاوت خواهد بود. دروس عمومی در هر دو گروه آزمایشی ضرایب یکسانی دارند اما ضرایب دروس تخصصی کاملا متفاوتند.

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/gAn3
نظرتان را بنویسید