حل مشکلات مربوط به مسائل مالی در زندگی مشترک

حل مشکلات مربوط به مسائل مالی در زندگی مشترک
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvafamily1

زندگی مشترک فراز و نشیب های بسیاری دارد و مدیریت یک ازدواج و تبدیل آن به یک ازدواج موفق و سرشار از رضایت کار آسانی نیست و مهارت های زیادی را می طلبد . یکی از موضوعاتی که زوجین اغلب در آن مشکل دارند مسائل مالی و مدیریت آن است و متاسفانه زوج های بسیاری نیز از راه های حل مشکلات مربوط به مسائل مالی در زندگی مشترک اطلاعی ندارند و این موضوع مشکلات زیادی را در مورد مسائل مالی برایشان به وجود می آورد . بسیاری از زوج ها گزارش می دهند که امور مالی نقطه اصلی و موضوع مشترک اختلاف در روابط شان است  . متاسفانه ، منازعات مالی از داغ ترین بحث ها بوده و اغلب حل نشده باقی می مانند در حالی که بحث آرام در مورد امور مالی در کنار یکدیگر ممکن است نامید کننده به نظر برسد ، راه هایی برای کنار آمدن با شریک زندگی خود در مورد امور مالی و یادگیری شیوه های متفاوت صحبت در مورد امور مالی وجود دارد . در ادامه این مقاله راه های حل مشکلات مربوط به مسائل مالی در زندگی مشترک را بیان می کنیم . 



 

با همسرتان درباره احساسات مربوط به پول صحبت کنید

در مورد هر یک از ارزش های خود در مورد پول با همسرتان پس از ازدواج یا قبل آن صحبت کنید . افراد اغلب اعتقادات ، ارزش ها و نگرش های خود نسبت به پول را از خانواده به ارث می برند . شناخت نگرش ها و دیدگاه های همسرتان می تواند توضیح دهد که چرا برای بحث در مورد پول دچار تردید است یا چرا تمایل دارد بیش از اندازه هزینه کند از همسرتان بپرسید والدین یا اعضای خانواده تان چه چیزی درباره پول به شما آموزش داده اند ؟  آیا ترسی در مورد بی پولی دارید ؟ وقتی بچه بودید ، خانواده تان ترسی در مورد بی پولی داشت؟ 

حتما بخوانید: مزایا و معایب ازدواج با دختر پولدار

 

 

 

 

 

باورهای خود را بررسی کنید

اگر افکاری مانند " اگر از ولخرجی دست بردارد وضعیت مالی مان مناسب خواهد شد یا زمانی خوشحال خواهم شد که او رفتارش را تغییر بدهد" دارید ، بدین معنی است که شادی تان را صرف شخص دیگری خواهید کرد مگر اینکه او تغییر کند . این فرصتی برای شماست که با اعتقادات تان در مورد پول و هر گونه ترس که ممکن است داشته باشید ، مواجه شوید. قبل از اینکه از شریک تان بخواهید که تغییر کند ، تصمیم بگیرید که رابطه خود با پول و بی پولی را بررسی کنید و از خود بپرسید: " من می خواهم همسرم در چه چیزی تغییر کند؟ این چگونه با اعتقاداتم در مورد پول مرتبط است ؟ آیا چیزی هست که باید در ارتباطم با پول تغییر دهم؟ " . 

حتما بخوانید: شغل دوم مناسب برای کارمندان

 

بررسی کنید که آیا احساس امنیت تان به پول وابسته است

اگر داشتن پول کافی تنها چیزی است که باعث می شود شما یا شریک زندگی تان احساس امنیت کنید ممکن است متوجه شوید که این باعث نگرانی و تعارض مداوم در رابطه می شود . اگر صرف پول برای خرید یک مورد غیر ضروری توسط همسرتان را به عنوان تهدیدی برای رابطه ی خود و یا تهدیدی برای امنیت شخصی خود می دانید احتمالا وقت آن است که در مورد رابطه تان با پول فکر کنید و از خودتان بپرسید چه چیزی باعث ایجاد احساس امنیت در من می شود؟ پول چه نقشی در ایجاد احساس امنیت در من دارد؟ چه زمانی می دانم که پول کافی دارم؟ چه زمانی هزینه بیشتر از حد انتظار اشکالی ندارد؟

حتما بخوانید: عوامل موثر بر رضایت زناشویی

وظایف مالی را به طور متفاوت تقسیم کنید

تقسیم وظایف کالی یکی از قدم های مهم برای حل مشکلات مالی در زندگی مشترک می باشد . اگر یکی از طرفین هزینه های روزمره را مدیریت می کند و دیگری با پس اندازهای بلندمدت سروکار دارد . این می تواند باعث ایجاد مشکلاتی در رابطه بشود . این نوع تقسیم کار می تواند تعارض هایی ایجاد کند ، اگر می خواهید یک کار را در یک زمان انجام دهید هر ماه یکی هزینه های روزانه را مدیریت کند و دیگری سرمایه گذاری ها را مدیریت نماید و دوباره در ماه بعد نقش ها را عوض کنید .

همچنین می توانید نقش ها را به طور مساوی به اشتراک بگذارید . زمانی را در هر ماه برای پرداخت صورتحساب ها ، بحث در مورد هزینه ها و بررسی پس اندازها تعیین کنید . پس از آن ، کاری سرگرم کننده مانند رفتن به سینما با رفتن به سالن بولینگ را برنامه ریزی کنید . به این ترتیب ، بحث پول کمتر به عنوان یک کار سخت احساس خواهد شد و کاری برای منتظر ماندن برای انجام آن خواهید داشت . 

حتما بخوانید: انتخاب شغل مناسب

 

رویکرد جدیدی را برای کارهای بانکی امتحان کنید

اگر وضعیت کنونی تان خوب نیست و یا مشکلاتی ایجاد می کند کارهای بانکی را با رویکرد جدیدی انجام بدهید . برای مثال می توانید یک حساب بانکی مشترک (برای پرداخت صورتحساب ، هزینه های خانوار، خرید مواد غذایی ، تعطیلات و اتومبیل ها) و حساب های جداگانه برای هزینه های شخصی خود داشته باشید در یافتن رویکردی که موثر است و تعارض تان را کاهش می دهد خلاق باشید . 

 

تصمیم بگیرید به اندازه در آمد خود هزینه کنید

به جای متهم کردن یکدیگر به داشتن عادت های بد اقتصادی یاد بگیرید به اندازه درآمد خود هزینه کنید . بدهی غیرضروری برای خود ایجاد نکنید اگر می خواهید یک خرید بزرگ انجام بدهید ، برای آن پس انداز کنید . اگر احساس هیجان برای خرید چیزی دارید ، به خودتان بگوئید که باید یک روز یا یک هفته قبل از خرید آن صبر کنم . بدهی نداشتن را تبدیل به یک هدف برای خود کنید . با هزینه کردن به اندازه در آمد خود ، می توانید از مشکلات آینده ای که می تواند رابطه تان را تهدید کند اجتناب کنید . اگر بدهی دارید می توانید از توصیه های یک برنامه ریز مالی استفاده کنید . خلاص شدن سریع از بدهی ها را تبدیل به یک اولویت برای خود نمائید .

 

از هزینه های تلافی جویانه اجتناب کنید

صرفا برای لج کردن با همسرتان پول هزینه نکنید . اگر به این نقطه رسیده اید احتمالا رابطه تان در حالت غفلت بوده و به توجه نیاز دارد . از پول به عنوان یک سلاح استفاده نکنید و بدانید که هزینه تلافی جویانه به شما کمک نمی کند که پول را به نحوی مثبت مدیریت کنید . رویکرد خود را با صحبت کردن در مورد این تصمیمات مالی و دستیابی به یک راه حل تغییر بدهید . اگر همسرتان یک تصمیم مالی می گیرد که با آن موافق نیستید سعی نکنید انتقام بگیرید . از خودتان بپرسید در این صورت چه اتفاقی می افتد ؟ آیا انتقام گرفتن به ما کمک می کند تا به عنوان یک زوج به جلو حرکت کنیم ؟ 

 

از بودجه بندی هوشمند استفاده کنید

هنگامی که برای اولین بار عاشق می شوید ممکن است احتیاط را کنار گذاشته و پول را برای داشتن تجارب خاص با یکدیگر صرف کنید . با این حال  قبل از این که بدانید ممکن است پول تان تمام بشود که این می تواند به تعارض منجر شود . شیوه ای واقع بینانه برای بودجه بندی انتخاب کنید که هر دو در مورد آن موافق باشید . در حالی که هیچ کس دوست ندارد بودجه بندی کند اما پیگیری هزینه هایتان برای یک ماه برای بررسی اینکه پول کجا مصرف می شود می تواند مفید باشد . پس از آن ماه ، چاله های پولی خود را مشاهده کرده و می توانید برنامه ای برای خرج کردن معنی دار پول تان در ماه آینده ایجاد کنید . به آرامی پول خود را صرف چیزهایی کنید که مایل به صرف در آن ها هستید.

 

همسرتان را سرزنش نکنید 

یکی از موضوعات مهم در حل مشکلات مالی زندگی مشترک توجه کافی به همسرتان و سرزنش نکردن اوست . اگر سرزنش بخش طبیعی تعاملات تان است بدانید که سرزنش مداوم می تواند سوءاستفاده گری باشد . اگر احساس می کنید که سرزنش شده اید بدون اشاره به سرزنش ، به شریک تان در مورد احساسات خود بگویید و به جای سرزنش ، از عبارات حاوی "من" استفاده کنید. در حالی که سرزنش اغلب یک اتهام است ، می توانید یاد بگیرید که احساسات و نگرانی های خود را بدون سرزنش همسرتان بیان کنید.  به عنوان مثال : به جای گفتن اینکه این خریدی که انجام دادی ما را عقب نگه داشت و حالا نمی توانیم برای تعطیلاتمان هزینه کنیم . بگویید " تمایل داشتم از قبل مرا از این خرید مطلع کنی . ناراحتم که این موضوع در حال حاضر روی ما تاثیر می گذارد و تعطیلاتمان را نیز تحت تاثیر قرار می دهد " . 

حتما بخوانید: کدام ازدواج ها موفق می شوند

 

 

 

 



 

سوالات متداول

 

1- ✔️ حل مشکلات مربوط به مسائل مالی در زندگی مشترک چگونه است؟

✔️ متاسفانه زوج های بسیاری از راه های حل مشکلات مربوط به مسائل مالی در زندگی مشترک اطلاعی ندارند که در متن مقاله شرح داده شده است.



 

2- ✔️ علت صحبت با همسر در مورد مسائل مالی چیست؟

✔️ در مورد هر یک از ارزش های خود در مورد پول با همسرتان پس از ازدواج یا قبل آن صحبت کنید که در متن مقاله علت آن شرح داده شده است.



 

3- ✔️ بررسی باور های خود در مورد مسائل مالی به چه معنا است؟

✔️ با اعتقادات تان در مورد پول و هر گونه ترس که ممکن است داشته باشید مواجه شوید که در متن مقاله نحوه آن مطرح شده است.

منبع : حل مشکلات مربوط به مسائل مالی در زندگی مشترک

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/G1oJ
نظرتان را بنویسید