ساخت مجسمه با پرینتر سه بعدی

ساخت مجسمه با پرینتر سه بعدی
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
hediye

مجسمه سازی یکی از صنایع باستانی است که معمولاً افرادی که به دلیل سختی های آن علاقه زیادی به این حرفه دارند در آن فعالیت می کنند. در مجسمه سازی می توان از روش ها و مواد مختلفی مانند چوب، سنگ یا گچ استفاده کرد.
حتی در مواردی که نیاز به تولید تعداد زیادی فیگور داریم، عموماً از روش قالب گیری برای تولید انبوه فیگور استفاده می شود. یکی از روش های دقیق ساخت مجسمه، روش چاپگر سه بعدی است که چند سالی است رونق گرفته است. به دلیل دقت بسیار زیاد روش چاپگر سه بعدی نسبت به کارهای دست ساز، طرفداران زیادی در صنعت مجسمه سازی پیدا کرده است.

AaBNzVVGdlyDfVF1amyq5eLb9MHCDCpTQg8LILa1.png


فرآیند پرینت سه بعدی


همانطور که می دانید برای ساخت پرینتر سه بعدی ابتدا نیاز به طراحی سه بعدی دارید. این فایل با طراحی سه بعدی یا اسکن صورت به دست آمده است. در برخی موارد، فایل‌های سه‌بعدی چهره‌های مشهور از طریق جستجوهای اینترنتی در دسترس هستند. امروزه اسکنرهایی ساخته شده اند که می توانند کل صورت انسان را در یک عکس اسکن کنند. 

همچنین بخوانید: ساخت مجسمه با پرینتر سه بعدی

بنابراین، خلق چهره های انسانی تقریباً از سلبریتی ها به افراد عادی تغییر کرده است. زیرا به راحتی می توانید یک فایل سه بعدی از چهره خود دریافت کنید.
مرحله دوم چاپ مجسمه از فایل میزبان است. مزیت چاپ این است که می توانید اندازه فایل را تغییر دهید. بنابراین اگر می خواهید برای ساخت مجسمه هزینه کمتری بپردازید، می توانید آن را کوچکتر کنید.

 علاوه بر این، به دلیل دقت بالای چاپگر سه بعدی، می تواند قسمت های کوچک صورت یا هر مجسمه دیگری را چاپ کند. بنابراین، مجسمه ای که با چاپگر سه بعدی ساخته شده است بسیار شبیه به چیز واقعی خواهد بود.
تنها مشکل این است که چاپگر سه بعدی به دلیل ویژگی لایه به لایه خود، ظاهر لایه های چاپ شده را روی کار ایجاد می کند. اگر تصویر تک رنگ را ترجیح می دهید، ممکن است این لایه ها نمایش داده نشوند. 

اما اگر می خواهید یک مجسمه رنگارنگ داشته باشید، حتما مجسمه را رنگ کنید و لایه ها کاملا خود را نشان می دهند. بنابراین، پس از چاپ قطعه برای رنگ ها، عملیات لازم است

rF2X7VY4kD3darU3BCFHTiTTVaFV7MSZQqkYzhVi.jpg

مرحله بعدی پس از چاپ، پرداخت وجه قطعه است. همانطور که گفته شد برای رنگ آمیزی مجسمه ابتدا باید اثر لایه ها از بین برود. برای تکمیل کار چاپ می توان از کاغذ سنباده استفاده کرد. اما بدون شک زمان پرداخت بسیار طولانی خواهد بود، بنابراین می توانید از فرزهای کوچک برای افزایش سرعت استفاده کنید. راه آسان دیگر استفاده از بتونه است. با کمک بتونه علاوه بر اینکه می توانید به سرعت افکت لایه را از بین ببرید، محصولی با کیفیت نیز خواهید داشت.
آخرین مرحله در ساخت مجسمه، نقاشی مجسمه است. رنگ مجسمه می تواند یک رنگ ساده مانند برنز باشد که یک اثر هنری خواهد بود و یا می تواند یک رنگ کامل باشد. در این صورت به یک نقاش حرفه ای نیاز دارید.
با این روش، چاپگر سه بعدی عمدتاً به عنوان یک ابزار مجسمه سازی استفاده می شود که واقعاً سفر مجسمه سازی را آسان می کند. اما راه ساده تری برای ساخت مجسمه با استفاده از پرینتر سه بعدی وجود دارد که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد.
چاپگر سه بعدی Binderjet:
لایه چاپ سه بعدی این فناوری چاپگر بسیار کوچک است. بنابراین شما بالاترین کیفیت کار خود را خواهید داشت، علاوه بر این، این چاپگر سه بعدی می تواند قطعات تمام رنگی را نیز ایجاد کند. بنابراین، برای ایجاد مجسمه فقط به یک اتاق اسکن نیاز دارید. سپس پرینتر سه بعدی یک مجسمه رنگارنگ برای شما ایجاد می کند. در این حالت چاپگر سه بعدی تنها ابزار ایجاد مجسمه نیست و تقریباً تمام مراحل ساخت مجسمه را انجام خواهد داد.
البته یک نکته قابل تامل این است که این فناوری چاپگر سه بعدی بسیار گران است و ممکن است برای هر شخص یا شرکتی توجیه اقتصادی نداشته باشد..

اسکن سه بعدی

اسکن سه بعدی در چند مرحله با کمک تصویربرداری دیجیتال انجام می شود.
1. مدل یا مدل های زنده به کارگاه مخصوص می روند. در این مکان فرد روی صحنه می ایستد و فیگور مورد نظر را به خود می گیرد. در این مرحله باید مدتی بی حرکت بمانید تا چندین دوربین دیجیتال از زوایای مختلف از شما عکس بگیرند.
در مرحله پس از رد تمامی تصاویر گرفته شده از مدل به نرم افزار تخصصی گرافیک ارسال می شود. این نرم افزار تصاویر را کنار هم قرار می دهد و یک طرح سه بعدی ایجاد می کند.
3. اگر بخواهیم پرینت سه بعدی با کیفیت و طبیعی داشته باشیم، لازم است جزئیات بیشتری در طراحی ارائه دهیم. در این مرحله متخصص گرافیک طرح را بررسی می کند و تغییراتی ایجاد می کند تا تصویر به مدل واقعی نزدیک شود.


طراحی بدون اسکن سه بعدی


تصور کنید که قرار است مجسمه یک مرده بسازیم یا می خواهیم این مجسمه را به عنوان هدیه غافلگیر کننده به شخصی نشان دهیم. در چنین مواقعی نمی توانیم مدل را برای عکاسی سه بعدی به آتلیه ببریم. برنامه های مختلفی وجود دارند که طرح های سه بعدی را با کمک تصاویر و بسیاری از تصاویر از نوع مورد نظر شما ترسیم می کنند. توجه داشته باشید که در این روش نتایج ممکن است به صورت فردی نباشد.

FNZecWmmxoAuJsRJmqVi6HywTg2fJMprmoaNNkXz.jpg


پرینت سه بعدی مجسمه


هنگامی که طرح سه بعدی آماده شد، برای ایجاد مجسمه یا مجسمه به چاپگر سه بعدی ارسال می شود. پرینترهای سه بعدی انواع مختلفی دارند و از روش ها و مواد مختلفی برای ساخت مدل استفاده می کنند. به عنوان مثال مصالح ساختمانی می تواند گرد سنگ، سیلیکون، پلاستیک و غیره باشد.
پس از ساخت مجسمه، یک هنرمند ماهر کار را صیقل می دهد و هر گونه ایراد را اصلاح می کند و جلوه بهتری به آن می دهد. اگر قرار باشد مجسمه از گچ یا برنز ساخته شود، برای ساخت قالب مجسمه سازی به کارگاه فرستاده می شود. علاوه بر این، مجسمه های ساخته شده با چاپگر سه بعدی تک رنگ هستند و می توان آنها را به دلخواه رنگ آمیزی کرد.


نکاتی برای ساخت مجسمه با پرینتر سه بعدی


هزینه ساخت مجسمه با پرینت سه بعدی به فناوری چاپگر سه بعدی، جزئیات طرح یا اسکن، مواد استفاده شده برای ساخت مجسمه و غیره بستگی دارد.
● اگر متخصصان اپتیک و طراحی شروع به صرف زمان بیشتری برای طراحی و انعکاس جزئیات بیشتر کنند. نتایج مطمئناً به مدل طبیعی نزدیکتر خواهد بود.
● علاوه بر مدل های زنده، می توانید هر طرح دیگری را برای ایجاد یک مجسمه سه بعدی سفارش دهید. طرح مورد نظر شما می تواند مجسمه های سورئال، مجسمه های آناتومیک انسان، حیوانات و هر چیز دیگری باشد.
اندازه مجسمه سه بعدی می تواند 20، 25، 30، 40، 60، 70 یا 100 سانتی متر باشد.

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/LNww
نظرتان را بنویسید