معرفی تجهیزات دوربین مدار بسته

معرفی تجهیزات دوربین مدار بسته
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
mobin1

یک سیستم تلویزیون مدار بسته (CCTV) شامل تجهیزاتی است که فرآیند تولید تصاویر، انتقال آنها، ارائه آنها و غیره را قادر می سازد.

به گزارش ایسنا، به گزارش فراگستر الکترونیک، استفاده از تجهیزات مناسب و استاندارد نقش مهمی در دریافت تصاویر با کیفیت و عملکرد مناسب سیستم دوربین مداربسته دارد. همانطور که می دانیم انتخاب، خرید دوربین مداربسته و سایر تجهیزات و انتخاب نصاب حرفه ای فرآیندی جدایی ناپذیر از مراحل تهیه سیستم دوربین مداربسته است.

انتخاب تجهیزات مناسب باعث کاهش عیوب احتمالی می شود و دیگر شاهد قطع و وصل تصاویر و یا خرابی سیستم نظارت تصویری نخواهیم بود. تجهیزات دوربین مداربسته شامل: دوربین، DVR یا NVR، آداپتور، کابل، سوکت شبکه یا BNC، سوئیچ، داکت، مانیتور، کابل HDMI یا AVI و VGA و ... می باشد که در ادامه به معرفی برخی از تجهیزات دوربین مداربسته می پردازیم.

دوربین مدار بسته

دوربین مدار بسته یکی از مهم ترین تجهیزات نظارت تصویری است که نقش اصلی را در ارائه تصاویر ایفا می کند. نور لنز دوربین وارد سنسور می شود و حسگر نور کافی برای ارائه تصاویر را جذب می کند و سپس سیگنال های تصویر از طریق کابل به دستگاه ذخیره سازی منتقل می شود.

در این متن به معرفی تجهیزات دوربین مداربسته می پردازیم و در پایان می توانید با راهنمایی کارشناسان فراگستر بهترین دوربین مدار بسته را با توجه به شرایط و بودجه خود خریداری کنید.

کابل دوربین مداربسته

کابل ها از دیگر تجهیزات دوربین مداربسته هستند که بسته به نوع دوربین متفاوت هستند، یعنی کابل ها شبکه RJ45 یا کواکسیال هستند. دوربین های مداربسته تحت شبکه می توانند این سیگنال ها را با استفاده از کابل شبکه منتقل کنند و دوربین های کواکسیال یا آنالوگ نیز می توانند این سیگنال ها را با استفاده از کابل کواکسیال انتقال دهند.

اصولا دوربین ها دو کابل دارند که یکی برای انتقال سیگنال و دیگری برای تغذیه دوربین است. اگر دوربین IP مورد نظر از قابلیت POE پشتیبانی می کند، نیازی به کابل های آداپتور در پروژه نیست و با استفاده از سوئیچ با قابلیت POE می توان دوربین را تغذیه کرد.

توصیه می شود در هنگام نصب از عدم وجود امواج الکترومغناطیسی در اطراف کابل ها مطمئن شوید زیرا وجود آنها باعث اختلال در ارائه تصاویر واضح و بدون نویز می شود.

هر دوربین آنالوگ بسته به رزولوشن یا تکنولوژی که دارد، تنها می تواند تصویر مناسبی در طول مشخصی از کابل ارائه دهد، بنابراین دقت در طول کابل از دیگر نکات مهم نصب محسوب می شود. موضوع مهم در انتخاب کابل کواکسیال نوع هسته کابل است.
دستگاه ذخیره سازی

دستگاه های ذخیره سازی به عنوان تجهیزات اصلی دوربین مداربسته به حساب می آیند و به دو دسته (DVR Digital Video Recorder) و NVR (Network Video Recorder) تقسیم می شوند. دستگاه های DVR سیگنال های آنالوگ را به دیجیتال تبدیل می کنند.

به طور کلی دستگاه های ذخیره سازی فرآیند ذخیره تصاویر و رویدادها را انجام می دهند و آنها را در داخل هارد دیسک ذخیره می کنند.

هارد دیسک

هارد قطعه ای است که با توجه به ظرفیت خود می تواند تصاویر زیادی را در خود ذخیره کند و یکی از تجهیزات حساس دوربین مداربسته است زیرا در صورت کوچکترین آسیب، تمامی تصاویر از پیش ذخیره شده از بین می روند.

دستگاه های ذخیره سازی در انواع مختلفی ارائه می شوند که هر کدام از هارد دیسکی با ظرفیت متفاوت را پشتیبانی می کنند و هارد باید با توجه به ظرفیت پشتیبانی شده توسط دستگاه ذخیره سازی تهیه شود. این قطعه به ضربه بسیار حساس است. بنابراین توصیه می شود در حین نصب حتماً آن را به بدنه دستگاه ذخیره پیچ کنید.

آداپتور

آداپتور یکی دیگر از تجهیزات دوربین مداربسته است که وظیفه تامین برق دوربین یا وسایل ذخیره سازی را بر عهده دارد. این قطعه برق 220 ولت را به 12 ولت، 48-52 ولت یا 24 ولت تبدیل می کند که ممکن است برای هر دستگاه متفاوت باشد، به عنوان مثال اکثر دوربین های مدار بسته با برق 12 ولت یا سوئیچ تغذیه می شوند. با 48-52 عرضه می شود.

رعایت استاندارد مورد نیاز هنگام استفاده از آداپتور الزامی است و معمولاً توصیه می شود برای هر دوربین یا وسیله ذخیره سازی یک آداپتور جداگانه در نظر گرفته شود و فاصله بین دوربین و آداپتور استاندارد باشد.
سوئیچ

سوئیچ یکی از تجهیزات دوربین مداربسته است که وظیفه انتقال اطلاعات بین دستگاه های مختلف را از طریق شبکه و بر اساس ویژگی هایی مانند: تعداد پورت ها، پهنای باند، داشتن پورت های Uplink، وات هر پورت و یا وات تمام پورت ها انجام می دهد. . ، و ... در پروژه ها استفاده می شود. اگر سوئیچ دارای POE باشد، می تواند برق دوربین نظارت شبکه را تامین کند.

https://rahavardniroo.com/product-category/cctv-equipments/

نظرتان را بنویسید