طراحی نماتالار چگونه صورت می گیرد؟

 طراحی نماتالار چگونه صورت می گیرد؟
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
matinkhanaki

این روزها طراحی نماتالار از شغل های بسیار پردرآمد و مهم تلقی می شود. بر اساس نحوه ی ساخت هر ساختمان باید از طراحی نمای خاصی استفاده نمود. یکی ازانواع شاخه های طراحی، طراحی نما کلاسیک است. نکته ای که در طراحی نماتالار به صورت کلاسیک حائز اهمیت است این است که باید از متریال های خاصی استفاده نمود. متریال اصلی نما کلاسیک سنگ و چوب است که باید متناسب با وضعیت آب و هوای هر منطقه انتخاب شود بطوریکه با کیفیت و مستحکم باشد. سنگ هایی که در شیوه ی کلاسیک استفاده می شود: سنگ مرمر، سنگ تراورتن و گرانیت است که بعضی از آنها به دلیل کم هزینه بودن و در دسترس بودن بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد مانند سنگ تراورتن.

در اینجا سعی داریم به ارائه نکاتی درباره ی طراحی نماتالار به سبک کلاسیک اشاره کنیم ولی پیش از آن توضیح مختصری درباره ی نما کلاسیک یا رومی می دهیم.

نما کلاسیک چیست ؟

نما رومی ساختمان یا طراحی کلاسیک از محبوب ترین الگوهای رایج در بین مردم می باشد. یکی از دلایل محبوبیت نما رومی توجه آن به جزئیات سنگی است که باعث متمایز شدن آن نسبت به بناهای دیگر می شود.

مثلا ویلاها و ساختمان هایی که از نما کلاسیک استفاده شده اند دارای ستون هایی با ارتفاع زیاد، طاق های مرتفع، قوس های بلند و زیبا، سرستون و مجسمه های تزئینی هستند. این ویژگی ها جلوه ی خاصی به ساختمان محل زندگی می دهد و بسیار مورد توجه مردم قرار می گیرد. مجریان برای اجرای نما رومی خارجی و داخلی از متریال ها و مصالح گوناگون، سنگ های بسیار زیبا با رنگ های کلاسیک و ساده استفاده می کنند.

طراحی نماتالار

یکی از نکاتی که به طراحی نما رومی کمک بیشتری می کند نورپردازی نما می باشد که به زیبایی دو چندان ساختمان کمک می کند.

حال که درباره نما رومی صحبت کردیم توضیح مختصری درمورد نما رومی از پیش ساخته شده خالی از لطف نیست.

نما رومی از پیش ساخته شده چیست ؟

با توجه به وقوع زلزله های اخیر و خرابی های به بار آمده حاصل از آن سازمان های مربوطه سخت گیری زیادی در ساخت نمای رومی سنگی دارند. از طرفی به دلیل نوسانات بازار ارز هزینه های آن مقرون به صرفه نیست به همین دلیل مجریان از مصالح سبک وزن تر و مقرون به صرفه تر در طراحی نماتالار و یا ساختمان استفاده می کنند که در عین ارزان قیمت بودن زیبا و شکیل هستند.

نما رومی از پیش ساخته شده از یونولیت دانسیته پلی استایرن و فوم نسوز و روکش بتن پلیمری تشکیل شده که در برابر سرما و گرما بسیار مقاوم می باشد.

سبک کلاسیک در طراحی نماتالار

نما کلاسیک و یا رومی در طراحی نماتالار یک امتیاز ویژه و یک برگ برنده محسوب می شود. نما کلاسیک هیچ گاه از مد نمی افتد و همیشه زیبا و لاکچری محسوب می شود. در واقع یک فضای شاهانه و سلطنتی در تالار ایجاد می کند. افرادی که به گذشته و سنت و فضای اشرافی علاقمند هستند از این طرح استفاده می کنند.

طراحی نماتالار به صورت رومی و کلاسیک متناسب با معماری باستان، معماری ایران باستان و دوره کلاسیک یونان می باشد که اساس آن تعادل و تقارن و نظم است. در واقع ویژگی اساسی آن استایل تقارن است یعنی توجه به هماهنگی و ظرافت و دقت فراوان، که همه ی این خصوصیات هم زمان با هم در نظر گرفته می شود.

می توان نما رومی را در نمای اصلی یک ساختمان یا در فضای داخلی آن استفاده نمود مثلا در سقف ها، لابی هتل ها و ساختمان ها، دیوارها، ستون های داخل ساختمان، پارکینگ ها و… استفاده کرد.

امروزه بسیاری از پاساژها، خانه های مسکونی، مدارس، ادارات و نهادهای حکومتی از این سبک الهام گرفته اند. حتی بسیاری از معماران در نقاط مختلف دنیا علاقمند به سبک نما کلاسیک یا نما رومی شده اند و آن را مورد توجه قرار داده اند.

نکته های طراحی نماتالار

نکته های طراحی نماتالار را با یک مثال آغار می کنیم. مثلا در نشیمن می توان در فضای اطراف شومینه از سنگ های طبیعی و تکه های فولادی استفاده کرد تا طراحی نماتالار به صورت کلاسیک اجرا شود زیرا شومینه در نمای کلاسیک بسیار مهم است چون کانون نشیمن محسوب می شود.

در نما رومی ستون  ها بسیار حائز اهمیت می باشند چون با معماری یونان و روم باستان مرتبط هستند. ساخت ستون هایی با ارتفاع زیاد و بلند با جزئیات اجرا شده روی آن به ایجاد فضای کلاسیک در ساختمان کمک می کند.

دیوار ها در طراحی نماتالار به سبک رومی یا کلاسیک مهم می باشند. برای دیوارها از اندود گچ استفاده می شود و از کاغذ دیواری هایی با جنس مرغوب که میتوان کاغذ دیواری ابریشمی یا پانل چوبی را مثال زد که پانل چوبی از چوب های بسیار گران بها ساخته شده است.

در طراحی سقف سعی می شود از رنگ های شیری، سفید، کرمی و سایه هایی از آن استفاده کرد. در طراحی سقف از گچ کاری استفاده می شود و سعی می شود سقف به خصوص حاشیه های آن پراز جزئیات ظریف باشد. گاهی به جای گچ کاری از دکورهای اندود یا فوم برای طراحی سقف ها استفاده می شود.

مصالح اصلی کف در طراحی نماتالار چوب، لمینت و پارکت است. در حمام و سرویس بهداشتی و حتی آشپزخانه سعی می شود از سنگ های طبیعی استفاده شود.

اجرای نمای تالار توسط نماسازان

طراحی نماتالار اعم از تالار پذیرایی ساختمان، تالار هتل، تالارمراکز خرید و پاساژها و… بسیار مهم است و نیاز به تخصص بالا دارد.  متخصصین نمای تالار می توانند زیباترین طراحی را برای شما انجام دهند.

اکر شما مایل به طراحی نماتالار و حتی بازسازی نما ساختمان  به سبک رومی یا کلاسیک و یا اجرای نما سیمان شسته هستید باید این کار را به طراحان حرفه ای بسپارید تا آن ها به بهترین شیوه آن را طراحی کنند. اگر شما تمایل دارید تا گروهی با سابقه و خبره طراحی و یا بازسازی ساختمان محل زندگی و یا کارتان را به عهده بگیرند میتوانید با کارشناسان ما در تیم نما سازان مرادی در تماس باشید.

 

لینک مرجع https://namasazanmoradi.com/
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/oDQL
نظرتان را بنویسید