نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور

نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
داوطلبانی که می خواهند برای یکی از ورودی های مهر و یا بهمن پذیرش بدون آزمون سال 1400 دانشگاه پیام نور ثبت نام کنند می بایست در صورت دارا بودن شرایط تمامی مراحل ثبت نام اینترنتی و یا حضوری را به طور کامل طی کرده و فرم انتخاب رشته خود را به صورت دقیق و کامل تکمیل کنند.



هر ساله دانشگاه پیام نور به دو طریق با کنکور و بدون کنکور و در دو بازه زمانی اقدام به پذیرش دانشجو می کند . ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور 1400 در مقطع کارشناسی پیوسته انجام می شود و دانشگاه پیام نور در مقطع کاردانی جذب دانشجو ندارد .

پذیرش بدون کنکور دانشگاه پیام نور بر اساس سوابق تحصیلی داوطلبان است و شرط ورود داوطلبان به این دانشگاه داشتن یکی از مدارک دیپلم چهارساله نظام قدیم ، دیپلم و مدرک پیش دانشگاهی و دیپلم نظام جدید ( سال دوازدهم ) و یا مدرک کاردانی یا همان فوق دیپلم است .

پس از مستقل شدن دفترچه و روند ثبت نام رشته های بدون کنکور از رشته های با کنکور داوطلبان واجد شرایط ثبت نام می بایست از مراحل و نحوه ثبت نام اطلاع کافی داشته باشند تا در روند ثبت نام دچار مشکل نشوند . از این رو بر آن شدیم تا در این مقاله نحوه ثبت نام بدون کنکور در دانشگاه پیام نور 1400 را در اختیارتان قرار دهیم .



مراحل ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور 1400
با یکپارچه شدن نظام ثبت نام رشته های بدون کنکور، متقاضیان لازم است روند ثبت نام را بررسی نموده و با اطلاعات کافی اقدام به ثبت نام نمایند. ثبت نام ورودی مهر و بهمن مرحله اول سال های گذشته به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش انجام شده و لذا احتمالا مراحل ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور سال 1400 نیز به صورت اینترنتی خواهد بود.



گام اول : داوطلبان می بایست به سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org مراجعه نموده و دفترچه بدون کنکور سراسری مهر 1400 را دانلود و مطالعه و بررسی نمایند . در صورتی که رشته محل مورد علاقه خود را در دفترچه پیدا کردید مراحل بعدی را انجام دهید.



گام دوم : مدارک ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور 1400 را آماده نمایید و سپس از طریق سایت سنجش وارد سامانه ثبت نام شوید و هزینه نام نویسی را پرداخت کرده و سریال ثبت نام را تهیه کنید.



گام سوم : پس از پاسخ دادن به سوالات مربوط به اطلاعات فردی و شناسنامه ای ، سوابق تحصیلی ، مشخصات محل سکونت و ...  می توانید فرم انتخاب رشته تا سقف 100 رشته محل را تکمیل نمایید .



گام چهارم : با تایید و ثبت انتخاب رشته های بدون کنکور خود سیستم به شما یک شماره پرونده 7 رقمی و یک کد رهگیری 16 رقمی ارائه می دهد که توصیه می کنیم آن را یادداشت نموده و در صورتی که مقدور است از آن پرینت تهیه نمایید و تا پایان مراحل نزد خود نگه دارید .



گام ششم : پس از اعلام نتایج از سوی سازمان سنجش ، پذیرفته شدگان می بایست با در دست داشتن مدارک لازم شخصا و به صورت حضوری در واحد دانشگاه محل قبولی برای ثبت نام نهایی حضور یابند .



به محض آغاز شدن ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور 1400 لینک ورود به سامانه ثبت نام در این قسمت فعال می شود



همانطور که پیش از این نیز اشاره شده است ، ذلئطلبان می بایست پیش از اقدام به ثبت نام نخست دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور 1400 را دانلود و مطالعه کرده و سپس برای نام نویسی خود اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: دفترچه انتخاب رشته دانشگاه پیام نور





راهنمای تصویری ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور 1400
همانطور که پیش از این نیز اشاره شده است داوطلبان واجد شرایط ثبت نام دانشگاه پیام نور سال جاری برای پذیرش نهایی در رشته محل مورد نظر باید تمامی مراحل ثبت نام اعم از خرید کارت اعتباری تا تکمیل فرم ثبت نام و انتخاب رشته را به درستی تکمیل کنند .



1- وارد سایت سنجش به آدرس sanjesh.org شوید و از قسمت رنگی بالای صفحه سمت راست گزینه "سراسری" را انتخاب نمایید . با انتخاب این گزینه صفحه زیر باز می شود که لازم است گزینه "سامانه پذیرش دانشجو صرفا بر اساس سوابق تحصیلی آزمون سراسری مهر ماه سال 1400 " را انتخاب نمایید .







2 - در مرحله بعد وارد سامانه ثبت نام بدون کنکور سراسری مهر 1400 می شوید . برای ثبت نام باید مطابق تصویر زیر گزینه " ثبت نام جدید " را کلیک کنید .







3 - در این مرحله هر داوطلب می بایست عکس خود را با مشخصات ذکر شده در سمت چپ صفحه طبق مراحل مشخص شده در تصویر ، بار گذاری نماید .







4 - صفحه ای که باز می شود شامل سوالات اعم از شخصی ، تحصیلی ، محل سکونت و ... است که لازم است داوطلبان آنها را تکمیل نمایند .







5 - در ادامه هر داوطلبی مجاز به انتخاب 100 کد رشته محل از دوره های مختلف دانشگاه های سراسری اعم از پیام نور هستند.







6 - در آخر در صورتی که اطلاعات خود را به درستی ثبت کرده باشید فرم ثبت نام که شامل شماره پرونده و کد رهگیری در بالای این فرم است نمایش داده می شود که توصیه می کنیم از آن پرینت تهیه نمایید .







داوطلبان می توانند برای اطلاع از جزئیات رشته های بدون کنکور ارائه شده و بررسی لیست رشته محل های موجود در نیمسال جاری مقاله زیر را مطالعه کنند.

در ادامه بخوانید: لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور









شما جهت انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه پیام نور می توانید از مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی هیوا کمک بگیرید لذا مشاوران ما می توانند شما را در روند ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور 1400 از طریق مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا یاری کنند همچنین برای اطلاع از آخرین اخبار دانشگاه های بدون کنکور می توانید عضو کانال تلگرام بدون کنکور هیوا باشید .












سوالات متداول


1- ثبت نام اینترنتی دانشگاه پیام نور از چه سایتی انجام می شود ؟
داوطلبان برای ثبت نام اینترنتی باید وارد سایت سازمان سنجش شوند و ثبت نام خود را انجام دهند . مراحل ثبت نام به تفکیک در متن مقاله توضیح داده شده است .




2- ثبت نام ورودی بهمن دانشگاه پیام نور از جه طریقی انجام می شود ؟
همانطور که در متن مقاله اشاره شده ، معمولا ثبت نام بهمن ماه به صورت اینترنتی انجام می شود .




3- ثبت نام ورودی مهر دانشگاه پیام نور از چه طریقی انجام می شود ؟
ثبت نام ورودی مهر این دانشگاه به صورت اینترنتی انجام می شود که با راهنمای تصویری در مقاله نیز توضیح داده می شود .

منبع : نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/nE54
نظرتان را بنویسید