ثبت نام در آزمون نظام مهندسی 1400

ثبت نام در آزمون نظام مهندسی 1400
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyva1

فارغ التحصیلان رشته های فنی مهندسی که در رشته های عمران و معماری، برق، مکانیک و... تحصیل کرده اند برای ورود به حرفه مهندسان و کسب تجربه نیاز به گواهی اشتغال به کار و کسب پروانه نظام مهندسی دارند که برای این منظور، می بایست در آزمون نظام مهندسی ۱۴۰۰ شرکت نمایند.

 

 

سازمان نظام مهندسی، که سازمانی غیر دولتی است هر ساله در جهت تحقق قوانین نظام مهندسی و کنترل ساختمان، با برگزاری آزمونی تحت عنوان "آزمون نظام مهندسی" در دو نوبت اقدام به تشخیص نیرو های ماهر جهت اعطای پروانه ورود به حرفه مهندسان می کند.

 این آزمون در هفت رشته معماری صلاحیت های (نظارت، طراحی و اجراعمران صلاحیت های (نظارت، محاسبات، اجرا، ارزیابی، طرح و اجرای بهسازی و طرح و اجرای گود، پی و سازه نگهبان)، تاسیسات مکانیکی صلاحیت های (اجرا، طراحی و نظارت تاسیسات برقی صلاحیت های (اجرا، طراحی و نظارت)، شهرسازی، نقشه برداری و ترافیک برگزار می شود.

داوطلبان واجد شرایط پس از آماده نمودن مدارک مورد نیاز می توانند به سایت سازمان نظام مهندسی در زمان ثبت نام مراجعه نموده و مراحل ثبت نام خود را سپری نمایند. در ادامه این مقاله شرایط، زمان و نحوه ثبت نام آزمون نظام مهندسی 1400 را شرح داده ایم.

 

زمان ثبت نام آزمون نظام مهندسی 1400

همان طور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم آزمون نظام مهندسی دو بار در سال برگزار می شود و زمان دقیق ثبت نام هر دوره با انتشار اطلاعیه مجری برگزار کننده آزمون نظام مهندسی اعلام می شود. معمولا ثبت نام هر دوره از این آزمون در بازه زمانی مشخصی انجام می شود.

 

 

ثبت نام آزمون نظام مهندسی اسفند 1400 در محدوده زمانی دی ماه آغاز می شود. که به محض مشخص شدن زمان دقیق، اطلاع رسانی خواهیم کرد.

 

خاطر نشان می شود به محض اعلام شدن زمان دقیق ثبت نام آزمون نظام مهندسی ۱۴۰۰ یا تمدید مهلت، این مقاله بروزرسانی شده و هم چنین در کانال تلگرام آزمون های استخدامی هیوا اطلاع رسانی خواهد شد.

حتما بخوانید: دفترچه ثبت نام آزمون نظام مهندسی 1400

 

 

شرایط ثبت نام آزمون نظام مهندسی 1400

از مهم ترین شرایط ثبت نام آزمون نظام مهندسی 1400، به آخرین مدرک داوطلبان می توان اشاره کرد. بنابراین فارغ التحصیلان رشته های معماری، عمران، تأسیسات مکانیکی، تأسیسات برقی، شهرسازی، نقشه برداری و ترافیک که مدرک شان مورد تایید وزارت علوم باشد می توانند در این آزمون شرکت نمایند.

 

در نظر داشته باشید فارغ التحصیلان رشته های مذکور در مقطع کارشناسی پس از گذشت 3 سال سابقه کار حرفه ای، فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی ارشد پس از گذشت 2 سال سابقه کار حرفه ای و فارغ التحصیلان مقطع دکتری پس از گذشت 1 سال سابقه کار حرفه ای از زمان اخذ مدرک شان مجاز به شرکت در ثبت نام آزمون نظام مهندسی هستند.

 

گروه دیگری از داوطلبان علاقه مند به شرکت در آزمون نظام مهندسی ۱۴۰۰، داوطلبان دارای مدرک کاردانی هستند که برای این دسته از داوطلبان آزمونی مختص کاردان ها برگزار می شود که از مهم ترین شرایط برای شرکت در آزمون حرفه ای کاردان های فنی ساختمان دارا بودن مدرک فنی مورد تایید وزارت علوم با سنوات کار حرفه مرتبط (5 سال) و یا داشتن مدرک فنی مورد تایید سایر وزارتخانه ها و موسسات دولتی با سنوات کار حرفه مرتبط (6 سال) می باشد.

 

دسته دیگر داوطلبان که فاقد مدرک کاردانی فنی هستند که با دارا بودن شرایطی، مجاز به شرکت در آزمون صلاحیت حرفه ای معماران تجربی ۱۴۰۰ می باشند. داوطلبان با داشتن مدرک دیپلم فنی، مدرک پایان خدمت و یا معافیت دائم و عدم عضویت در سازمان استان خود می توانند در این آزمون ثبت نام کنند. همچنین این دسته از داوطلبان باید شرایط سنی تعریف شده را رعایت کنند.

 

سابقه کار معماران تجربی
پروانه اشتغالسابقه تجربی لازم حداقل شرط سنی لازممدرک 
پایه 118 سال 36 سالدیپلم فنی
پایه 212 سال 30 سالدیپلم فنی
پایه 37 سال 25 سالدیپلم فنی
پایه 119 سال37 سالسایر موارد
پایه 213 سال 31 سالسایر موارد
پایه 38 سال26 سالسایر موارد

 

داوطلبان متقاضی آزمون ورود به حرفه مهندسان 1400 به منظور اطلاع از جزئیات بیشتر مدارک ثبت نام آزمون نظام مهندسی سال جاری می توانند مقاله زیر را مطالعه کنند.

بیشتر بخوانید: مدارک لازم برای ثبت نام آزمون نظام مهندسی

 

 

 

 

 

نحوه ثبت نام آزمون نظام مهندسی 1400

ثبت نام آزمون نظام مهندسی در طی سال های اخیر معمولا به صورت اینترنتی و از طریق سایت معاونت مسکن و ساختمان وزارت ره و شهرسازی انجام شده است. نظر به این موضوع می توان گفت داوطلبان متقاضی ثبت نام آزمون نظام مهندسی می توانند در مهلت ثبت نام آزمون نظام مهندسی 1400 با مراجعه به سایت این سازمان به آدرس inbr.ir، هزینه تعیین شده را پرداخت کرده و در آزمون ثبت نام کنند.

 

راهنمای تصویری ثبت نام آزمون نظام مهندسی ۱۴۰۰

 

1 - نخست داوطلبان باید عبارت " معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی " و یا " inbr.ir " در کادر میانی و یا بالایی مرورگر نوشته و جست و جو کنند.

 

ثبت نام آزمون نظام مهندسی 1400

 

2 - سپس با ورود به صفحه اصلی سایت و انتخاب گزینه "سامانه آزمون های ورود به حرفه" از لیست بالای سامانه باید وارد قسمت مربوط به نظام مهندسی شوند.

 

ثبت نام آزمون نظام مهندسی

 

3 - در گام بعد باید پس از ورود به سامانه آزمون ها، گزینه "ثبت نام آزمون اسفند 1400" را انتخاب کنند.

 

آزمون نظام مهندسی 1400

 

4 - داوطلبان باید پس از ورود به صفحه ثبت نام آزمون و گزینه "خرید کارت" را به منظور ورود به درگاه بانکی الکترونیکی برای پرداخت هزینه ثبت نام و تهیه کارت اعتباری ثبت نام حاوی شماره پرونده و رمز عبور انتخاب کنند.

 

مراحل ثبت نام آزمون نظام مهندسی

 

5 - داوطلبان سپس با بازگشت به صفحه ثبت نام آزمون، گزینه " تایید و ادامه " را برای ورود به صفحه ثبت نام انتخاب کنند.

 

ثبت نام آزمون نظام مهندسی 1400

 

 لازم به ذکر است به محض آغاز نام نویسی آزمون نظام مهندسی ۱۴۰۰، لینک ثبت نام در این مقاله فعال شده و هم چنین در کانال تلگرام آزمون های استخدامی هیوا اطلاع رسانی خواهد شد.

در ادامه بخوانید: منابع آزمون نظام مهندسی

 

 

 

 

اگر پس از مطالعه مقاله ثبت نام آزمون نظام مهندسی ۱۴۰۰، سوالی در این زمینه دارید جواب آن را از طریق مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی هیوا جویا شوید. همچنین خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا پل ارتباطی مشاوران تحصیلی هیوا با شماست.



 

سوالات متداول

 

1- ✔️ آزمون نظام مهندسی چه زمانی برگزار می شود؟

✔️ همانطور که در این مقاله اشاره شده، معمولا آزمون نظام مهندسی دو بار در سال در بازه اردیبهشت و اسفند ماه برگزار می شود.



 

2- ✔️ از چه طریقی می توان ثبت نام آزمون نظام مهندسی را انجام داد؟

✔️ ثبت نام این آزمون به صورت اینترنتی انجام می شود که مراحل ثبت نام در این مقاله توضیح داده شده است.



 

3- ✔️ آیا با مدرک دیپلم هم می توان آزمون نظام مهندسی شرکت کرد؟

✔️ بله. داوطلبان در صورتی که سایر شرایط آزمون صلاحیت حرفه ای معماران را نیز داشته باشند می توانند در این آزمون شرکت کنند که شرایط ثبت نام در این مقاله ارائه شده است.

منبع : ثبت نام در آزمون نظام مهندسی 1400

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/gm86
نظرتان را بنویسید